Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MARMARA ÜNİVERSİTESİ’NDEKİ SURİYELİ ÖĞRENCİLERİN PANDEMİ DÖNEMİNDE UYGULANAN HİBRİT EĞİTİMDE YAŞADIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

Yıl 2023, , 1 - 36, 25.06.2023
https://doi.org/10.29228/mjes.439

Öz

Suriyeli sığınmacılar konusu on yılı aşkın bir süredir Türkiye’nin en önemli gündem maddeleri arasında yer almaktadır. Türkiye’deki resmi sayıları 3,6 milyonu aşan Suriyeli zorunlu göçmenlerin büyük bir bölümünün çocuk ve gençlerden oluşması, özellikle eğitim alanında entegrasyonu önemli kılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Covid-19 salgını döneminde yaygınlaşan hibrit (harmanlanmış) eğitim uygulaması sürecinde Marmara Üniversitesi’nde öğrenim gören Suriyeli öğrencilerin yaşadıkları sorunları tespit etmek ve çözüm önerileri geliştirmektir. Bu doğrultuda, Marmara Üniversitesi’nin farklı bölümlerinde öğrenim gören Suriyeli öğrencilerle anket ve derinlemesine görüşmelerin yapıldığı nicel bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada değerlendirilen anket verileri, 2022 yılı içinde İstanbul’da Marmara Üniversitesi’nin de dahil olduğu beş kamu üniversitesinde eş zamanlı olarak gerçekleştirilen anket uygulamasına dayanmaktadır. Bu eş zamanlı anketten alınan Marmara Üniversitesi’ne ait veriler, daha kapsamlı bir değerlendirme yapabilmek için, yine aynı üniversitenin çeşitli bölümlerinde öğrenim gören ve ankete katılmış olanlar arasından seçilen öğrencilerle yüz yüze yapılan derinlemesine görüşmelerle de desteklenmiştir. Araştırma sonucunda, pandemi döneminde Suriyeli üniversite öğrencilerinin eğitim alanında yaşadıkları entegrasyon sorunlarının uzaktan eğitimle birlikte derinleştiği ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Kaynakça:
  • Ager, A. ve A. Strang (2008) “Understanding Integration: A Conceptual Framework”, Journal of Refugee Studies, 21 (2): 166-191.
  • Akbaşlı, S. ve Mavi, D. (2021) “Conditions of Syrian asylum seeker students in a Turkish University”, International Journal of Inclusive Education, 25(7): 763-778.
  • Altunbaş, A. (2020) “Türkiye’de Yaşayan Göçmenlerin Üniversite Eğitiminden Memnuniyetinin Konya’daki Suriyeli Öğrenciler Örneği Üzerinden Değerlendirilmesi”, Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(2): 64-74.
  • Arısan Eralp, N. (2016) Challenges of the GermanLed Refugee Deal between Turkey and the EU, CESifo Forum, 17 (2), TEPAV, <https:// www.tepav.org.tr/upload/files/1471522099-0.Challenges_of_the_German_ Led_Refugee_Deal_between_Turkey_and_the_EU.pdf> (12 Kasım 2022).
  • Attar, G. E. ve Küçükşen, D. (2019) “Somehow Familiar but Still a Stranger: Syrian Students in Turkish Higher Education” Journal of International Migration and Integration, 20(4): 1041-1053.

PROBLEMS EXPERIENCED BY SYRIAN STUDENTS AT MARMARA UNIVERSITY IN HYBRID EDUCATION DURING PANDEMIC PERIOD AND PROPOSALS FOR SOLUTIONS

Yıl 2023, , 1 - 36, 25.06.2023
https://doi.org/10.29228/mjes.439

Öz

Syrian asylum-seekers have been an important issue on Turkey’s agenda for more than a decade. The fact that most of the Syrian forced migrants – whose number surpassed 3,6 million in Turkey – are composed of children and youngsters, renders educational integration more important. The present study is based on a research carried out by quantitative method. The aim is to specify the problems faced by the Syrian students at Marmara University in the process of hybrid education during the Covid-19 pandemic and to propose solutions. To this end, survey and in-depth interviews were carried out with the Syrian students in different departments at Marmara University. The survey data assessed in this study for Marmara University is based on a survey carried out in 2022 simultaneously in five public universities in İstanbul. The survey data for the Marmara University is supported by face-to-face in-depth interviews with the selected Syrian students for a more comprehensive assessment. Research results reveal that the online education during the pandemic has deepened the educational integration problems encountered by the Syrian university students.

Kaynakça

  • Kaynakça:
  • Ager, A. ve A. Strang (2008) “Understanding Integration: A Conceptual Framework”, Journal of Refugee Studies, 21 (2): 166-191.
  • Akbaşlı, S. ve Mavi, D. (2021) “Conditions of Syrian asylum seeker students in a Turkish University”, International Journal of Inclusive Education, 25(7): 763-778.
  • Altunbaş, A. (2020) “Türkiye’de Yaşayan Göçmenlerin Üniversite Eğitiminden Memnuniyetinin Konya’daki Suriyeli Öğrenciler Örneği Üzerinden Değerlendirilmesi”, Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(2): 64-74.
  • Arısan Eralp, N. (2016) Challenges of the GermanLed Refugee Deal between Turkey and the EU, CESifo Forum, 17 (2), TEPAV, <https:// www.tepav.org.tr/upload/files/1471522099-0.Challenges_of_the_German_ Led_Refugee_Deal_between_Turkey_and_the_EU.pdf> (12 Kasım 2022).
  • Attar, G. E. ve Küçükşen, D. (2019) “Somehow Familiar but Still a Stranger: Syrian Students in Turkish Higher Education” Journal of International Migration and Integration, 20(4): 1041-1053.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Avrupa ve Bölge Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Muzaffer Dartan 0000-0001-5600-2994

İmre S. Ersoy Bu kişi benim 0000-0003-0025-0520

N. Aslı Şirin Bu kişi benim 0000-0002-5392-0949

Pınar Deniz Bu kişi benim 0000-0001-5693-1144

Yayımlanma Tarihi 25 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Dartan, M., Ersoy, İ. S., Şirin, N. A., Deniz, P. (2023). MARMARA ÜNİVERSİTESİ’NDEKİ SURİYELİ ÖĞRENCİLERİN PANDEMİ DÖNEMİNDE UYGULANAN HİBRİT EĞİTİMDE YAŞADIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. Marmara Üniversitesi Avrupa Araştırmaları Enstitüsü Avrupa Araştırmaları Dergisi, 31(1), 1-36. https://doi.org/10.29228/mjes.439
AMA Dartan M, Ersoy İS, Şirin NA, Deniz P. MARMARA ÜNİVERSİTESİ’NDEKİ SURİYELİ ÖĞRENCİLERİN PANDEMİ DÖNEMİNDE UYGULANAN HİBRİT EĞİTİMDE YAŞADIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. MJES. Haziran 2023;31(1):1-36. doi:10.29228/mjes.439
Chicago Dartan, Muzaffer, İmre S. Ersoy, N. Aslı Şirin, ve Pınar Deniz. “MARMARA ÜNİVERSİTESİ’NDEKİ SURİYELİ ÖĞRENCİLERİN PANDEMİ DÖNEMİNDE UYGULANAN HİBRİT EĞİTİMDE YAŞADIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ”. Marmara Üniversitesi Avrupa Araştırmaları Enstitüsü Avrupa Araştırmaları Dergisi 31, sy. 1 (Haziran 2023): 1-36. https://doi.org/10.29228/mjes.439.
EndNote Dartan M, Ersoy İS, Şirin NA, Deniz P (01 Haziran 2023) MARMARA ÜNİVERSİTESİ’NDEKİ SURİYELİ ÖĞRENCİLERİN PANDEMİ DÖNEMİNDE UYGULANAN HİBRİT EĞİTİMDE YAŞADIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. Marmara Üniversitesi Avrupa Araştırmaları Enstitüsü Avrupa Araştırmaları Dergisi 31 1 1–36.
IEEE M. Dartan, İ. S. Ersoy, N. A. Şirin, ve P. Deniz, “MARMARA ÜNİVERSİTESİ’NDEKİ SURİYELİ ÖĞRENCİLERİN PANDEMİ DÖNEMİNDE UYGULANAN HİBRİT EĞİTİMDE YAŞADIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ”, MJES, c. 31, sy. 1, ss. 1–36, 2023, doi: 10.29228/mjes.439.
ISNAD Dartan, Muzaffer vd. “MARMARA ÜNİVERSİTESİ’NDEKİ SURİYELİ ÖĞRENCİLERİN PANDEMİ DÖNEMİNDE UYGULANAN HİBRİT EĞİTİMDE YAŞADIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ”. Marmara Üniversitesi Avrupa Araştırmaları Enstitüsü Avrupa Araştırmaları Dergisi 31/1 (Haziran 2023), 1-36. https://doi.org/10.29228/mjes.439.
JAMA Dartan M, Ersoy İS, Şirin NA, Deniz P. MARMARA ÜNİVERSİTESİ’NDEKİ SURİYELİ ÖĞRENCİLERİN PANDEMİ DÖNEMİNDE UYGULANAN HİBRİT EĞİTİMDE YAŞADIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. MJES. 2023;31:1–36.
MLA Dartan, Muzaffer vd. “MARMARA ÜNİVERSİTESİ’NDEKİ SURİYELİ ÖĞRENCİLERİN PANDEMİ DÖNEMİNDE UYGULANAN HİBRİT EĞİTİMDE YAŞADIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ”. Marmara Üniversitesi Avrupa Araştırmaları Enstitüsü Avrupa Araştırmaları Dergisi, c. 31, sy. 1, 2023, ss. 1-36, doi:10.29228/mjes.439.
Vancouver Dartan M, Ersoy İS, Şirin NA, Deniz P. MARMARA ÜNİVERSİTESİ’NDEKİ SURİYELİ ÖĞRENCİLERİN PANDEMİ DÖNEMİNDE UYGULANAN HİBRİT EĞİTİMDE YAŞADIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. MJES. 2023;31(1):1-36.