Bu 9ah~mamn amac1, AB 'ye iiye iilkelerdeki egitim politikalannm
sosyal ve ekonomik anlamda Tiirkiye'ye saglayacag1 katkllan
degerlendirmektir. Birlik iiyeleri tarafmdan olu~turulan egitim programlan,
egitimde i~birligine yonelik olarak gen9lerin becerilerini geli~tirmekte ve
ozgeymi~lerine yeni degerler katmaktad1r. Giiniimiizde istihdam aray1~mm
zorlu bir 9aba haline gelmesi sonucu bu sorunun farkmda olan AB iiyeleri
yeni bir anlay1~ i9inde egitim programlan olu~turmaya ba~lam1~lard1r.
A vrupa Birligi, siyasetten ekonomiye kadar pek 90k alanda iiye devletler
arasmda i~birligini geli~tirmektedir. Ortak politikalar, bu i~birliginin en
onemli par9as1d1r. AB iilkeleri arasmda i~birliginin kurulmas1; vatanda~lann
birbirlerini tammalanm, farkh kiiltiir, dil ve anlay1~lar arasmda kar~1hkh
etkile~im saglanarak 1rk, dil, din, cinsiyet, engellilik aynm1 olmaks1zm
yiiksek bir A vrupa ve A vrupahhk bilincinin benimsenmesini
hedeflemektedir. Bu hedefleri ger9ekle~tirmek amac1yla olu~turulmu~
politikalardan biri de egitim politikas1d1r. Egitim politikalan, A vrupa Birligi
i9in gittik9e daha onemli bir hale gelmektedir. Bunun nedeni, kiireselle~me
siirecinde Birligin bilgiye dayah bir ekonomi haline gelmesini saglayarak
bir "Bilgi A vrupas1" olu~turulmak istenmesidir. Teknolojinin geli~imi, yeni
teknolojilerin kullamm1, yenilik9i yakla~1mlarm ve ya~am boyu egitimin
yaygmla~tmlmas1 bu programlann hedefleri arasmda yer almaktad1r. Bu
9ah~mada, A vrupa Birligi egitim politikalarmm tarihinden, politikalanmn
ama9lanndan, egitim ve ogretim programlarmdan ve TUrkiye'nin bu
programlara katlhmmdan bahsedilmektedir. i~giicU piyasas1 i9in yeterli
donamma sahip bireylerin yeti~tirilmesine gereksinim vard1r. TUrkiye'nin de aday iilkeler ivinde yer almas1 nedeniyle AB programlanmn tamhlmasmm
onemi, bu vah~mada vurgulanmaktad1r.
Eğitim politikaları Socrates Erasmus Comenius Leonardo da Vinci
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 15 Sayı: 2 |