Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İNSAN HAKLARI EĞİTİMİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR DEĞERLENDİRME

Yıl 2007, Cilt: 15 Sayı: 1, 1 - 20, 28.06.2007
https://doi.org/10.29228/mjes.169

Öz

Gelecegin 9agda~ insamnm yeti~tirilmesinde demokrasi egitimi son
derece onemlidir. Demokrasi egitiminin temeli de insan haklarz egitiminden
ge9mektedir. Her ulkede insan haklarzyla ili~kili egitim uygulamalar1
farkllllk gostermektedir. Bu durum kuresel degerlerin ulke vatanda~larz
tarafindan benimsenmesini gu9le~tirmektedir. jnsan haklarmm bireyler
tarafindan benimsenmesi hedeflense de diger ulkelerle yurutulen ortak
9ah~malarm simrll olu~u, ortak bak1~ apsmm da geli~mesini engellemektedir. Ayrzca "ins an haklarz evrensel du~uncesi "nin her u/ke tarafindan
farkll bi9imlerde ozumsenmesi, insanlar arasmda kureselle~menin getirdigi
butuncul bak1~ a91smm geli~tirilmesini saglayamad1gl gibi, e~itsizliklere de
neden olmaktadzr. Farkh ulkelerde yapzlan insan haklarz egitimine ili~kin
uygulamalarm ortaya konmasz, feme/de jnsan Haklarz Evrensel
Bildirgesi 'nin esasma uygun olarak uygu/anmasm1 kolayla~tzracakt1r.
Makalede, Turkiye 'deki ins an haklarz egitiminin tarihsel geli~imi ve c;e~itli
ulkelerde insan haklarz egitimi i9in yapllan uygulamalar ele ahnml~tlr.
(:ah~ma, farkh insan haklan egitimi uygulamalarmm incelenmesi,
Ulkemizin insan haklarz egitimin neresinde oldugunu gostermesi, c;e~itli
ulkelerde insan haklarz egitimiyle ilgili yapllan uygulamalarzn, benzer ve
farkh yonlerini ortaya koymas1 apsmdan oldukc;a onemlidir. 

Kaynakça

  • Yasar, $. (2004). "(:ocuklara Vatanda~hk Bilincini Kazandtrmada Okul Oncesi Egitimin Rolii ", Marmara Universitesi Atatiirk Egitim Fakiiltesi I. Uluslar Arasz Okul Oncesi Egitim Kongresi Bildiri Ozetleri. istanbul: Ya-Pa Yaymlan.
  • Yesil, R. (2002). ins an Haklarz ve Demokrasi Egitimi. Ankara: Nobel Yaym Dagttlm.

İNSAN HAKLARI EĞİTİMİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR DEĞERLENDİRME

Yıl 2007, Cilt: 15 Sayı: 1, 1 - 20, 28.06.2007
https://doi.org/10.29228/mjes.169

Öz

Democracy has a crucial role in tfle education process of future generations and human rights education constitutes one of the main elements of democracy education. The education programs on human rights depicts differences among countries. As a result of this, the global human rights values are hardly accepted by the citizens of different countries. Despite the main target of human rights education concentrates on individuals, limited common activities in this area decreases the possibility of a common approach. Moreover, the differences in internalisation of universal thought on human rights not only negatively affect the unique view provided by globalisation, but also cause inequity. Examining various applications of human rights education will also be helpful for the proper implementation of Universal Declaration of Human Rights. In this paper, the historical evolution of human rights education in Turkey is examined as well as different other human rights education applications in other countries. This paper, therefore, provides a comparative analysis of human rights education and evalutes Turkey's situation in the light of human right education. 

Kaynakça

  • Yasar, $. (2004). "(:ocuklara Vatanda~hk Bilincini Kazandtrmada Okul Oncesi Egitimin Rolii ", Marmara Universitesi Atatiirk Egitim Fakiiltesi I. Uluslar Arasz Okul Oncesi Egitim Kongresi Bildiri Ozetleri. istanbul: Ya-Pa Yaymlan.
  • Yesil, R. (2002). ins an Haklarz ve Demokrasi Egitimi. Ankara: Nobel Yaym Dagttlm.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayla Oktay Bu kişi benim

Özgül Unutkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Oktay, A., & Unutkan, Ö. (2007). İNSAN HAKLARI EĞİTİMİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR DEĞERLENDİRME. Marmara Üniversitesi Avrupa Araştırmaları Enstitüsü Avrupa Araştırmaları Dergisi, 15(1), 1-20. https://doi.org/10.29228/mjes.169
AMA Oktay A, Unutkan Ö. İNSAN HAKLARI EĞİTİMİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR DEĞERLENDİRME. MJES. Haziran 2007;15(1):1-20. doi:10.29228/mjes.169
Chicago Oktay, Ayla, ve Özgül Unutkan. “İNSAN HAKLARI EĞİTİMİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR DEĞERLENDİRME”. Marmara Üniversitesi Avrupa Araştırmaları Enstitüsü Avrupa Araştırmaları Dergisi 15, sy. 1 (Haziran 2007): 1-20. https://doi.org/10.29228/mjes.169.
EndNote Oktay A, Unutkan Ö (01 Haziran 2007) İNSAN HAKLARI EĞİTİMİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR DEĞERLENDİRME. Marmara Üniversitesi Avrupa Araştırmaları Enstitüsü Avrupa Araştırmaları Dergisi 15 1 1–20.
IEEE A. Oktay ve Ö. Unutkan, “İNSAN HAKLARI EĞİTİMİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR DEĞERLENDİRME”, MJES, c. 15, sy. 1, ss. 1–20, 2007, doi: 10.29228/mjes.169.
ISNAD Oktay, Ayla - Unutkan, Özgül. “İNSAN HAKLARI EĞİTİMİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR DEĞERLENDİRME”. Marmara Üniversitesi Avrupa Araştırmaları Enstitüsü Avrupa Araştırmaları Dergisi 15/1 (Haziran 2007), 1-20. https://doi.org/10.29228/mjes.169.
JAMA Oktay A, Unutkan Ö. İNSAN HAKLARI EĞİTİMİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR DEĞERLENDİRME. MJES. 2007;15:1–20.
MLA Oktay, Ayla ve Özgül Unutkan. “İNSAN HAKLARI EĞİTİMİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR DEĞERLENDİRME”. Marmara Üniversitesi Avrupa Araştırmaları Enstitüsü Avrupa Araştırmaları Dergisi, c. 15, sy. 1, 2007, ss. 1-20, doi:10.29228/mjes.169.
Vancouver Oktay A, Unutkan Ö. İNSAN HAKLARI EĞİTİMİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR DEĞERLENDİRME. MJES. 2007;15(1):1-20.