BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of Preservice Science Teachers’ Environmental Literacy by Using Case Studies throughout Project Based Learning

Yıl 2012, Cilt: 35 Sayı: 35, 55 - 83, 11.10.2013

Öz

Environmental literacy is a procedure that begins with awareness and turns man’s knowledge, senses and skills into behaviors. The stated procedure is evaluated with Hsu
(1997)’s awareness, knowledge, attitude, behavior, sensitivity and active attendance components. It is aimed to evaluate the environmental literacy of preservice science teachers
by using case studies during the project based prepared class period. In the sake of this aim Marmara University Atatürk Education Faculty second class students are determined as
sample group and seven different sample subjects and cases are prepared and implemented. Case studies for each subject given students are used for student’s evaluating their environmental literacy from their self-expressions. Evaluation of case studies was made with descriptive analyzing. Results are concluded that students answered the questions in the case study, by refl ecting all dimensions of environmental literacy.

Key word: Science education, case study, project based learning, environmental
literacy.

Kaynakça

  • Yılmaz, D. (2006b). İlköğretimde çevre eğitimi için yöntem geliştirme. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Yılmaz, Ö. (11 Haziran 2006a). Zehir akıyor. Milliyet Gazetesi, s.23.

FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRE OKURYAZARLIĞININ PROJE TABANLI ÖĞRENME SÜRESİNCE ÖRNEK OLAYLARLA DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2012, Cilt: 35 Sayı: 35, 55 - 83, 11.10.2013

Öz

Çevre okuryazarlığı farkındalık ile başlayan ve insanın tüm bilgi, duygu ve
becerilerini davranışa dönüştürdükleri bir süreçtir. İfade edilen süreç bu çalışmada Hsu
(1997)’nun farkındalık, bilgi, tutum, duyarlılık, beceriler ve aktif katılım olarak belirttiği
çevre okuryazarlığı bileşenleri ile değerlendirilmiştir. Proje tabanlı öğrenmeyle hazırlanan
bir ders süreci boyunca fen bilgisi öğretmen adaylarının çevre okuryazarlıklarının
uygulanan örnek olay metinleriyle değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda
çalışma grubu olarak belirlenen Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Fen
Bilgisi Öğretmenliği 2. sınıf öğrencilerine yedi farklı konuda örnek olaylar hazırlanmış
ve uygulanmıştır. Örnek olaylardaki problemlere verilen cevaplar betimsel çözümleme
yöntemiyle değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda öğrencilerin çevre okuryazarlığının
tüm bileşenlerini kullanarak soruları yanıtladıkları tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Yılmaz, D. (2006b). İlköğretimde çevre eğitimi için yöntem geliştirme. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Yılmaz, Ö. (11 Haziran 2006a). Zehir akıyor. Milliyet Gazetesi, s.23.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil en.
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Elif Benzer Bu kişi benim

Fatma Şahin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 35 Sayı: 35

Kaynak Göster

APA Benzer, E., & Şahin, F. (2013). FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRE OKURYAZARLIĞININ PROJE TABANLI ÖĞRENME SÜRESİNCE ÖRNEK OLAYLARLA DEĞERLENDİRİLMESİ. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 35(35), 55-83.