İlköğretim okullarında çalışan kadın okul yöneticilerinin cam tavana ve kadınların okul yönetiminde yükselme düzeylerine yönelik algılarının tespit edilmesi amacı ile yapılan bu araştırma, ilköğretim okullarında çalışan kadın okul yöneticilerinin “cam tavan”a ilişkin görüşlerine bağlı olarak yürütülmüştür. Veriler, araştırmaya katılan 120 kadın okul yöneticisinden anket yoluyla elde edilmiştir. Verilerin analizinde bağımsız gruplar t-testi, Kruskal- Wallis ve Mann- Whitney U analiz teknikleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, ilköğretim okullarında görev yapan kadın okul yöneticilerinin «Cam Tavan»a ilişkin algıları fark testlerinin bulgularına göre; alt boyutlarda anlamlı farklılık gösterdiği; aritmetik ortalamalara bakıldığında, kadın yöneticilerde “Cam Tavan” algısının kadın yöneticilerin kariyer beklentilerini ve girişimlerini olumsuz olarak etkileyecek düzeyde düşük olduğu bulunmuştur.
This research is conducted to defi ne the women school managers’ perceptions toward glass ceiling and the rise of position of the women managers in primary schools.
And this research is held out according to the perceptions of women school managers in glass ceiling. Data have been taken from 120 women school managers who have attended
to the research via survey. In analysis of data, such techniques as Independent Samples t- test, Kruskal Wallis and Mann- Whitney U are used. In the end of this research, in the ground levels of the tests to glass ceiling are very high between women managers whose are working in primary schools. Arithmetic averages of the results are showing us that
perceptions of women managers toward glass ceiling are very low. This is possibly a reason that affects the career expectations of women managers negatively.
Key words: Women, women manager, glass ceiling
Birincil Dil | en. |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Ekim 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 35 Sayı: 35 |