Bu araştırmada, orta öğretim coğrafya müfredat programı incelenmiş, programdaki
sorunlar ve çözüm yolları ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu amaca yönelik
olarak İstanbul'daki çeşitli liselerde görev yapmakta olan coğrafya
öğretmenlerine bir anket uygulanmış ve elde edilen sonuçlar ile mevcut coğrafya
müfredat programı karşılaştırılmıştır. Ayrıca coğrafya öğretmenlerinin orta
öğretimde uygulanmasını istedikleri ders programı hakkında bilgilere de yer
verilmiştir. Halen uygulanmakta olan ders programı ile bazı konularda önemli
farklılıklar arz eden bu program, orta öğretimde görevli coğrafya
öğretmenlerinin görüşlerini yansıtması açısından önemlidir.
İn this study
secondary geography education programme was analized and featured the solution
of this matters. Therefore, it has been prepared a survey for the geography
teachers who are teaching in the secondary schools around İstanbul. The result
was compared with the existing geography educational details. Besides, some
advice and opinions were mentioned which were offered by the geography teachers
in the secondary education programs. So that, the existing geography
educational programme is consisting some different whit the advice which were
given by the geography teachers. Nevertheless, this programme is very important
because of having the ideas of the geography teachers.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beşeri Coğrafya |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Ekim 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2001 Sayı: 4 |