-
Coğrafya, fen ve sosyal bilimler arasında ilişki kuran bir disiplindir.
İlköğretime ilişkin yeni öğretim programlarında ilköğretim derslerinin
bütünlüğü esas alınmış ve coğrafya dersi de bu çerçevede değerlendirilmiştir.
İlköğretim programlarında Hayat Bilgisi, Fen ve Teknoloji ile Sosyal Bilgiler
derslerinde coğrafyaya ait konulara yer verilmiştir. İlköğretim okullarında
coğrafya eğitimi hayat bilgisi dersi ile başlamakta ve sosyal bilgiler dersi ile 7.
sınıfın sonuna kadar sürmektedir. 1-7. sınıflar arasında öğrencilere genel
coğrafi bilgiler verilmekte ve ülkemizin coğrafi özelliklerine ilişkin temel
bilgilere yer verilmektedir.
Bu çalışmada, ilköğretimin ilk kademesinde coğrafyanın yeri
belirlenerek, çeşitli öğretim programlarında coğrafya ile ilgili konulardan
hangilerine yer verildiği tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu araştırmada,
ilköğretimde coğrafyaya ilişkin konular hangi derslerde verilmektedir? Bu
derslerde coğrafyaya ilişkin hangi konulara ve kazanımlara yer verilmektedir?
Söz konusu derslerde coğrafyaya ilişkin hangi becerilerin, kavramların
kazandırılması ön görülmüştür? Acaba öğrenciler ilköğretimin ilk kademesini
bitirdiklerinde hangi coğrafi bilgi, beceri ve bakış açılarına sahip olmalıdırlar?
gibi soruların cevapları verilmeye çalışılmıştır.
İlk ve ortaöğretim kurumlarımızda coğrafyada öğrenci başarısının
yeterli düzeyde olması, öğrenciler ve dolayısıyla toplumumuzun geleceği
açısından son derece önemlidir. İlköğretimin ilk kademesinde öğrenim gören
öğrencilerin coğrafi açıdan bilgili olarak yetiştirilmeleri, okullarımızda coğrafi
açıdan iyi eğitimden geçirilmelerine bağlıdır. Bundan dolayı, ilköğretimin ilk
kademesinden sorumlu olan sınıf öğretmenlerine önemli görevler düşmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Eylül 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 14 |