Bu çalışma, Türkiye’de özel ortaöğretim kurumlarında çalışan coğrafya
öğretmenlerinin derslerinde bilgisayar ve internet teknolojisinden ne ölçüde
yararlandıklarının belirlenmesi amacı ile 2008 yılında gerçekleştirilmiştir.
Çalışmada anket kullanılmıştır. Beş bölümde 27 soru içeren anket Türkiye
genelindeki özel okullara posta ve e-posta yolu ile gönderilmiş ve 30 ildeki 45
okulda görev yapan toplam 84 öğretmen tarafından cevaplanmıştır. Çalışma,
ankete katılan öğretmenlerin %90’ının evlerinde bilgisayarın bulunduğunu ve
%92’sinin de interneti kullandıklarını göstermiştir. Ancak öğretmenlerin %69
gibi büyük bir bölümü interneti sadece okulda kullandıklarını belirtmiştir.
Çalışmada coğrafya derslerinin işlendiği sınıflardaki bilgisayar ve internet
altyapısının yetersiz olmakla birlikte genel olarak umut verici olduğu
gözlenmiştir. Ankete katılan öğretmenlerin büyük bir çoğunluğu (%70)
sınıflarında bilgisayar ve sinevizyon cihazının olduğunu, %38’i ise internet
bağlantısının bulunduğunu belirtmiştir. Çalışmada bilgisayar ve internetin
coğrafya derslerinde kullanılma sıklıkları yetersiz bulunmuştur. Öğretmenlerin
ancak %29’u bilgisayardan her derste yararlandıklarını belirtirken interneti
her derste kullandığını belirten öğretmenlerin oranı ise %6’dır. Öğrencilere
etkin bir coğrafya öğretiminin sağlanabilmesi için bilgisayar ve internet
teknolojilerinden yararlanmak son derece önemlidir. Bu nedenle de coğrafya
derslerinin verildiği tüm sınıflarda bir bilgisayarın, sinevizyon cihazının ve
internet bağlantısının olması ve bunların yeterli düzeyde ve etkin olarak
kullanılması gerekmektedir.
Bilgisayar İnternet Özel okullar Coğrafya öğretimi Ortaöğretim Öğretmen Türkiye
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Eylül 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 17 |