BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2008, Sayı: 17, 27 - 44, 26.09.2013

Öz

-

ÖZEL ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA COĞRAFYA ÖĞRETMENLERİNİN BİLGİSAYAR VE İNTERNET TEKNOLOJİSİNDEN YARARLANMASI

Yıl 2008, Sayı: 17, 27 - 44, 26.09.2013

Öz

Bu çalışma, Türkiye’de özel ortaöğretim kurumlarında çalışan coğrafya
öğretmenlerinin derslerinde bilgisayar ve internet teknolojisinden ne ölçüde
yararlandıklarının belirlenmesi amacı ile 2008 yılında gerçekleştirilmiştir.
Çalışmada anket kullanılmıştır. Beş bölümde 27 soru içeren anket Türkiye
genelindeki özel okullara posta ve e-posta yolu ile gönderilmiş ve 30 ildeki 45
okulda görev yapan toplam 84 öğretmen tarafından cevaplanmıştır. Çalışma,
ankete katılan öğretmenlerin %90’ının evlerinde bilgisayarın bulunduğunu ve
%92’sinin de interneti kullandıklarını göstermiştir. Ancak öğretmenlerin %69
gibi büyük bir bölümü interneti sadece okulda kullandıklarını belirtmiştir.
Çalışmada coğrafya derslerinin işlendiği sınıflardaki bilgisayar ve internet
altyapısının yetersiz olmakla birlikte genel olarak umut verici olduğu
gözlenmiştir. Ankete katılan öğretmenlerin büyük bir çoğunluğu (%70)
sınıflarında bilgisayar ve sinevizyon cihazının olduğunu, %38’i ise internet
bağlantısının bulunduğunu belirtmiştir. Çalışmada bilgisayar ve internetin
coğrafya derslerinde kullanılma sıklıkları yetersiz bulunmuştur. Öğretmenlerin
ancak %29’u bilgisayardan her derste yararlandıklarını belirtirken interneti
her derste kullandığını belirten öğretmenlerin oranı ise %6’dır. Öğrencilere
etkin bir coğrafya öğretiminin sağlanabilmesi için bilgisayar ve internet
teknolojilerinden yararlanmak son derece önemlidir. Bu nedenle de coğrafya
derslerinin verildiği tüm sınıflarda bir bilgisayarın, sinevizyon cihazının ve
internet bağlantısının olması ve bunların yeterli düzeyde ve etkin olarak
kullanılması gerekmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Demirci Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Demirci, A. (2013). ÖZEL ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA COĞRAFYA ÖĞRETMENLERİNİN BİLGİSAYAR VE İNTERNET TEKNOLOJİSİNDEN YARARLANMASI. Marmara Coğrafya Dergisi(17), 27-44.
AMA Demirci A. ÖZEL ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA COĞRAFYA ÖĞRETMENLERİNİN BİLGİSAYAR VE İNTERNET TEKNOLOJİSİNDEN YARARLANMASI. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(17):27-44.
Chicago Demirci, Ali. “ÖZEL ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA COĞRAFYA ÖĞRETMENLERİNİN BİLGİSAYAR VE İNTERNET TEKNOLOJİSİNDEN YARARLANMASI”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 17 (Ekim 2013): 27-44.
EndNote Demirci A (01 Ekim 2013) ÖZEL ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA COĞRAFYA ÖĞRETMENLERİNİN BİLGİSAYAR VE İNTERNET TEKNOLOJİSİNDEN YARARLANMASI. Marmara Coğrafya Dergisi 17 27–44.
IEEE A. Demirci, “ÖZEL ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA COĞRAFYA ÖĞRETMENLERİNİN BİLGİSAYAR VE İNTERNET TEKNOLOJİSİNDEN YARARLANMASI”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 17, ss. 27–44, Ekim 2013.
ISNAD Demirci, Ali. “ÖZEL ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA COĞRAFYA ÖĞRETMENLERİNİN BİLGİSAYAR VE İNTERNET TEKNOLOJİSİNDEN YARARLANMASI”. Marmara Coğrafya Dergisi 17 (Ekim 2013), 27-44.
JAMA Demirci A. ÖZEL ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA COĞRAFYA ÖĞRETMENLERİNİN BİLGİSAYAR VE İNTERNET TEKNOLOJİSİNDEN YARARLANMASI. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:27–44.
MLA Demirci, Ali. “ÖZEL ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA COĞRAFYA ÖĞRETMENLERİNİN BİLGİSAYAR VE İNTERNET TEKNOLOJİSİNDEN YARARLANMASI”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 17, 2013, ss. 27-44.
Vancouver Demirci A. ÖZEL ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA COĞRAFYA ÖĞRETMENLERİNİN BİLGİSAYAR VE İNTERNET TEKNOLOJİSİNDEN YARARLANMASI. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(17):27-44.