BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2008, Sayı: 17, 97 - 110, 26.09.2013

Öz

-

Kaynakça

  • Audet, R., & Ludwig, G. (2000). GIS in Schools, California: USA: Esri Press.
  • Bednarz, S. W. (2004). Geographic Information Systems: A Tool to Support Geography and Environmental Education? GeoJournal, 60, 191-199.
  • Bednarz, S. W., and Van der Schee, J. (2006). Europe and the United States: The Implementation of Geographic Information Systems in Secondary Education in Two Contexts. Technology, Pedagogy and Ecuation, 15 (2), 191-205.
  • Demirci, A. (2008). Evaluating the Implementation and Effectiveness of GIS-Based Application in Secondary School Lessons. American Journal of Applied Sciences, 5 (3), 169-178.
  • Dikau, R. (1989). The Application of a Digital Relief Model to Landform Analysis in Geomorphology. In J. Raper (Ed.), Three Dimensional Applications in Geographic Information Systems (51-78). Bristol and London: Taylor & Francis.
  • Doğanay, H. (2002). Coğrafya Öğretim Yöntemleri: Orta Öğretimde Coğrafya Eğitiminin Esasları, İstanbul: Aktif Yayınları.
  • Fitzpatrick, C., Maguire, D. J. (2000). GIS in Schools: Infrastructure, Methodology and Role. In D. R. Green, (Ed.), GIS: A Sourcebook for Schools (62-73). Taylor & Francis.

ORTAÖĞRETİM COĞRAFYA DERSLERİNDE CBS YOLUYLA HARİTA OKUMA BECERİSİNİN KAZANDIRILMASINA YÖNELİK BİR UYGULAMA

Yıl 2008, Sayı: 17, 97 - 110, 26.09.2013

Öz

2005 Yılından itibaren kademeli olarak yürürlüğe konan Coğrafya
Ortaöğretim Programı ile birlikte derslerde bilgi ve iletişim teknolojilerinin ve
özellikle CBS kullanımının önemi daha da artmıştır. Bu kapsamda yeni
programda CBS kullanımını içeren etkinlik sayısının 20’yi aşkın olduğu
görülmektedir. Yeni programın en önemli hedeflerinden birisi de öğrencilere
harita okuma becerisinin kazandırılmasıdır. Bu çalışma öğrencilere harita
okuma becerisinin CBS kullanımı yoluyla kazandırılmasını içermekte ve eş
yükselti haritasını üzerinden yer şekillerinin tespitine yönelik bir çalışma ile
CBS uygulamasının bir bileşimini öngörmektedir. Dört aşamadan oluşan bu
uygulamanın ilk aşamasını topografya haritası üzerinden yer şekillerinin tespiti,
ikinci aşamasını CBS uygulaması, üçüncü aşamasını ilk iki aşama sonunda elde
edilen verilerin karşılaştırılması ve son aşamasını ise öğrenmenin ölçme ve
değerlendirilmesi oluşturmaktadır

Kaynakça

  • Audet, R., & Ludwig, G. (2000). GIS in Schools, California: USA: Esri Press.
  • Bednarz, S. W. (2004). Geographic Information Systems: A Tool to Support Geography and Environmental Education? GeoJournal, 60, 191-199.
  • Bednarz, S. W., and Van der Schee, J. (2006). Europe and the United States: The Implementation of Geographic Information Systems in Secondary Education in Two Contexts. Technology, Pedagogy and Ecuation, 15 (2), 191-205.
  • Demirci, A. (2008). Evaluating the Implementation and Effectiveness of GIS-Based Application in Secondary School Lessons. American Journal of Applied Sciences, 5 (3), 169-178.
  • Dikau, R. (1989). The Application of a Digital Relief Model to Landform Analysis in Geomorphology. In J. Raper (Ed.), Three Dimensional Applications in Geographic Information Systems (51-78). Bristol and London: Taylor & Francis.
  • Doğanay, H. (2002). Coğrafya Öğretim Yöntemleri: Orta Öğretimde Coğrafya Eğitiminin Esasları, İstanbul: Aktif Yayınları.
  • Fitzpatrick, C., Maguire, D. J. (2000). GIS in Schools: Infrastructure, Methodology and Role. In D. R. Green, (Ed.), GIS: A Sourcebook for Schools (62-73). Taylor & Francis.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Süleyman İncekara

Akif Karatepe

Ahmet Karaburun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA İncekara, S., Karatepe, A., & Karaburun, A. (2013). ORTAÖĞRETİM COĞRAFYA DERSLERİNDE CBS YOLUYLA HARİTA OKUMA BECERİSİNİN KAZANDIRILMASINA YÖNELİK BİR UYGULAMA. Marmara Coğrafya Dergisi(17), 97-110.
AMA İncekara S, Karatepe A, Karaburun A. ORTAÖĞRETİM COĞRAFYA DERSLERİNDE CBS YOLUYLA HARİTA OKUMA BECERİSİNİN KAZANDIRILMASINA YÖNELİK BİR UYGULAMA. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(17):97-110.
Chicago İncekara, Süleyman, Akif Karatepe, ve Ahmet Karaburun. “ORTAÖĞRETİM COĞRAFYA DERSLERİNDE CBS YOLUYLA HARİTA OKUMA BECERİSİNİN KAZANDIRILMASINA YÖNELİK BİR UYGULAMA”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 17 (Ekim 2013): 97-110.
EndNote İncekara S, Karatepe A, Karaburun A (01 Ekim 2013) ORTAÖĞRETİM COĞRAFYA DERSLERİNDE CBS YOLUYLA HARİTA OKUMA BECERİSİNİN KAZANDIRILMASINA YÖNELİK BİR UYGULAMA. Marmara Coğrafya Dergisi 17 97–110.
IEEE S. İncekara, A. Karatepe, ve A. Karaburun, “ORTAÖĞRETİM COĞRAFYA DERSLERİNDE CBS YOLUYLA HARİTA OKUMA BECERİSİNİN KAZANDIRILMASINA YÖNELİK BİR UYGULAMA”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 17, ss. 97–110, Ekim 2013.
ISNAD İncekara, Süleyman vd. “ORTAÖĞRETİM COĞRAFYA DERSLERİNDE CBS YOLUYLA HARİTA OKUMA BECERİSİNİN KAZANDIRILMASINA YÖNELİK BİR UYGULAMA”. Marmara Coğrafya Dergisi 17 (Ekim 2013), 97-110.
JAMA İncekara S, Karatepe A, Karaburun A. ORTAÖĞRETİM COĞRAFYA DERSLERİNDE CBS YOLUYLA HARİTA OKUMA BECERİSİNİN KAZANDIRILMASINA YÖNELİK BİR UYGULAMA. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:97–110.
MLA İncekara, Süleyman vd. “ORTAÖĞRETİM COĞRAFYA DERSLERİNDE CBS YOLUYLA HARİTA OKUMA BECERİSİNİN KAZANDIRILMASINA YÖNELİK BİR UYGULAMA”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 17, 2013, ss. 97-110.
Vancouver İncekara S, Karatepe A, Karaburun A. ORTAÖĞRETİM COĞRAFYA DERSLERİNDE CBS YOLUYLA HARİTA OKUMA BECERİSİNİN KAZANDIRILMASINA YÖNELİK BİR UYGULAMA. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(17):97-110.