-
Öğretim programlarının en temel unsurunu oluşturan amaçlar (hedef
ya da kazanımlar) niçin öğretim yapılmalı sorusunun doğrudan cevabını teşkil
etmektedir. Bu çalışmamızda ülkemizde tarihsel süreçte coğrafya öğretiminin
amaçlarına yönelik meydana gelen değişim ve gelişim tespit edilerek esasında
şu sorulara yanıt aranmıştır.
*Bir önceki döneme göre coğrafyayı farklı algılama biçimleri
geliştirilmiş midir?
* Coğrafya öğretiminin hedeflerinde değişiklikler meydana getirilmiş
midir?
*Ülkemizdeki coğrafya öğretim anlayışının çağdaş ülkeler içindeki
konumu nedir?
Bu sorulara açıklık getirmek ve ülkemizdeki coğrafya öğretiminin
amaçlarını ortaya koymak açısından önem taşıyan akademik bir çalışmadır.
Coğrafya öğretim amaçlarının yer aldığı 1971 programından sonra sırasıyla
1973, 1982, 1983, 1992 ve 2005 yılı amaçları ele alınıp ayrıntılı incelenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Eylül 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 17 |