BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2009, Sayı: 20, 79 - 100, 27.09.2013

Öz

-

Kaynakça

  • Demirci, A. (2006). Coğrafi Bilgi Sistemlerinin Türkiye’deki Yeni Coğrafya Dersi Öğretim Programına Göre Coğrafya Derslerinde Uygulanabilirliği, 4.Coğrafi Bilgi Sistemleri Bilişim Günleri Bildiriler Kitabı, Fatih Üniversitesi, İstanbul.
  • Demirci, A. (2008). Coğrafi Bilgi Sistemlerinin İlk ve Ortaöğretim Coğrafya Derslerinde Bir Öğretim Aracı Olarak Kullanılması: Önem, İlke ve Metotlar, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Öneri Dergisi, 28(7), s.377-388. İstanbul.
  • Demirci, A. (2008b). Öğretmenler İçin CBS: Coğrafi Bilgi Sistemleri, İstanbul: Fatih Üniversitesi Yayınları.
  • ESRI (Environmental Systems Research Institute), (1995). Exploring Common Ground: The Educational Promise of GIS. www.esri.com. web adresinden 10.04.08 tarihinde edinilmiştir.
  • Heywood, I., Cornelius, S., Carver, S. (1998). An Introduction to Geographical Information Systems, New York: Longman, s.11-12.
  • MEB. (2005). Coğrafya Dersi Öğretim Programı (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar).
  • Skidmore, S., ve Wroe, B. (1988). Introducing System Analysis. Manchester: NCC Publications.
  • Tuna, F. (2008). Ortaöğretim Coğrafya Derslerinde Proje Tabanlı Öğrenimi Desteklemek Amacı İle Coğrafi Bilgi Sistemlerinden (CBS) Yararlanma, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
  • Turgut, M. F. (1997). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları, 10. Baskı, Ankara: Yargıcı Matbaası.
  • USGS (US Geological Survey), (2005). Interest in Using GIS In Education. www.usgs.com. web adresinden 10.04.08 tarihinde edinilmiştir.

CBS'NİN COĞRAFYA EĞİTİMİNDE KULLANIMINDA PROJE GELİŞTİRME UYGULAMASI ÖRNEĞİ “TOPLU TAŞIMA HATLARI ANALİZİ”

Yıl 2009, Sayı: 20, 79 - 100, 27.09.2013

Öz

Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) uygulama ve projeye dayalı olması ve
öğrenci-öğretmen-okul ekseninde topluma pek çok yenilikler sunması gibi
nedenlerle Coğrafya Dersi Öğretim Programı’nda desteklenmekte ve imkânlara
bağlı olarak öğretmenlerin CBS kullanmaları veya CBS’den faydalanmaları
önerilmektedir. Öğretmenlerimizin CBS’den etkin biçimde faydalanabilmeleri
için örnek CBS uygulama ve projeleri sunulması bu alanda büyük bir ihtiyacı
karşılama adına faydalı olacaktır. Bu çalışmada, belirtilen amacı
gerçekleştirmek için CBS ile öğretimin iki önemli ayağından biri olan proje
geliştirme ayağında örnek bir çalışma ortaya konmaya çalışılmış ve
öğretmenlerimizin benzer uygulamalar gerçekleştirmelerine yol gösterici
olması hedeflenmiştir. Çalışma ile öğrenciler; grup halinde, öğrenci merkezli,
bilgisayarın etkin kullanıldığı, yüksek motivasyonlu, gerçek yaşama dayalı bir
araştırma, inceleme, analiz yapma, sorun çözme ve sonuca ulaşma süreci içinde
yer almışlar, çeşitli bilgi ve becerilerini keşfetme, kullanma ve geliştirme imkânı
bulmuşlar ve çalışmalarını bir ürünle sonuçlandırmışlardır.

Kaynakça

  • Demirci, A. (2006). Coğrafi Bilgi Sistemlerinin Türkiye’deki Yeni Coğrafya Dersi Öğretim Programına Göre Coğrafya Derslerinde Uygulanabilirliği, 4.Coğrafi Bilgi Sistemleri Bilişim Günleri Bildiriler Kitabı, Fatih Üniversitesi, İstanbul.
  • Demirci, A. (2008). Coğrafi Bilgi Sistemlerinin İlk ve Ortaöğretim Coğrafya Derslerinde Bir Öğretim Aracı Olarak Kullanılması: Önem, İlke ve Metotlar, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Öneri Dergisi, 28(7), s.377-388. İstanbul.
  • Demirci, A. (2008b). Öğretmenler İçin CBS: Coğrafi Bilgi Sistemleri, İstanbul: Fatih Üniversitesi Yayınları.
  • ESRI (Environmental Systems Research Institute), (1995). Exploring Common Ground: The Educational Promise of GIS. www.esri.com. web adresinden 10.04.08 tarihinde edinilmiştir.
  • Heywood, I., Cornelius, S., Carver, S. (1998). An Introduction to Geographical Information Systems, New York: Longman, s.11-12.
  • MEB. (2005). Coğrafya Dersi Öğretim Programı (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar).
  • Skidmore, S., ve Wroe, B. (1988). Introducing System Analysis. Manchester: NCC Publications.
  • Tuna, F. (2008). Ortaöğretim Coğrafya Derslerinde Proje Tabanlı Öğrenimi Desteklemek Amacı İle Coğrafi Bilgi Sistemlerinden (CBS) Yararlanma, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
  • Turgut, M. F. (1997). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları, 10. Baskı, Ankara: Yargıcı Matbaası.
  • USGS (US Geological Survey), (2005). Interest in Using GIS In Education. www.usgs.com. web adresinden 10.04.08 tarihinde edinilmiştir.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fikret Tuna

Fikret Tuna

Yayımlanma Tarihi 27 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Sayı: 20

Kaynak Göster

APA Tuna, F., & Tuna, F. (2013). CBS’NİN COĞRAFYA EĞİTİMİNDE KULLANIMINDA PROJE GELİŞTİRME UYGULAMASI ÖRNEĞİ “TOPLU TAŞIMA HATLARI ANALİZİ”. Marmara Coğrafya Dergisi(20), 79-100.
AMA Tuna F, Tuna F. CBS’NİN COĞRAFYA EĞİTİMİNDE KULLANIMINDA PROJE GELİŞTİRME UYGULAMASI ÖRNEĞİ “TOPLU TAŞIMA HATLARI ANALİZİ”. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(20):79-100.
Chicago Tuna, Fikret, ve Fikret Tuna. “CBS’NİN COĞRAFYA EĞİTİMİNDE KULLANIMINDA PROJE GELİŞTİRME UYGULAMASI ÖRNEĞİ ‘TOPLU TAŞIMA HATLARI ANALİZİ’”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 20 (Ekim 2013): 79-100.
EndNote Tuna F, Tuna F (01 Ekim 2013) CBS’NİN COĞRAFYA EĞİTİMİNDE KULLANIMINDA PROJE GELİŞTİRME UYGULAMASI ÖRNEĞİ “TOPLU TAŞIMA HATLARI ANALİZİ”. Marmara Coğrafya Dergisi 20 79–100.
IEEE F. Tuna ve F. Tuna, “CBS’NİN COĞRAFYA EĞİTİMİNDE KULLANIMINDA PROJE GELİŞTİRME UYGULAMASI ÖRNEĞİ ‘TOPLU TAŞIMA HATLARI ANALİZİ’”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 20, ss. 79–100, Ekim 2013.
ISNAD Tuna, Fikret - Tuna, Fikret. “CBS’NİN COĞRAFYA EĞİTİMİNDE KULLANIMINDA PROJE GELİŞTİRME UYGULAMASI ÖRNEĞİ ‘TOPLU TAŞIMA HATLARI ANALİZİ’”. Marmara Coğrafya Dergisi 20 (Ekim 2013), 79-100.
JAMA Tuna F, Tuna F. CBS’NİN COĞRAFYA EĞİTİMİNDE KULLANIMINDA PROJE GELİŞTİRME UYGULAMASI ÖRNEĞİ “TOPLU TAŞIMA HATLARI ANALİZİ”. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:79–100.
MLA Tuna, Fikret ve Fikret Tuna. “CBS’NİN COĞRAFYA EĞİTİMİNDE KULLANIMINDA PROJE GELİŞTİRME UYGULAMASI ÖRNEĞİ ‘TOPLU TAŞIMA HATLARI ANALİZİ’”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 20, 2013, ss. 79-100.
Vancouver Tuna F, Tuna F. CBS’NİN COĞRAFYA EĞİTİMİNDE KULLANIMINDA PROJE GELİŞTİRME UYGULAMASI ÖRNEĞİ “TOPLU TAŞIMA HATLARI ANALİZİ”. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(20):79-100.