Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EMPERYALİZM ARACI OLARAK SİNEMA: “AVATAR” FİLMİNE İLİŞKİN İDEOLOJİK BİR ÇÖZÜMLEME

Yıl 2011, Sayı: 18, 65 - 81, 01.01.2011

Öz

Bir kitle kültürü ürünü olarak sinema, büyük sermaye gruplarının çıkarları doğrultusunda, hem kar elde etmek hem de ideolojik manipülasyon için kullanılmaktadır. Üretim, tüketim ve dağıtımın gerçekleştiği bir endüstri olarak sinema, kapitalist toplumsal formasyondan ve kapitalist ideolojiden bağımsız değerlendirilemez. Bu nedenle sinemaya ilişkin olarak yapılacak bir analizin tüm bu boyutları kapsayacak şekilde, bütüncül bir bakış açısıyla ele alınması gerekmektedir. Bize bu bütüncül bakış açısını sunan yaklaşım ekonomi politiktir. Bu bakış açısından hareketle çalışmada, gösterime girdiği dönemde teknolojisi, bütçesi ve içeriği nedeniyle dikkatleri üzerine çeken ve sıklıkla anti-emperyalist bir Hollywood yapımı olarak değerlendirilen Avatar filmi analiz edilmiştir. Bu analiz sonucunda diğer Hollywood yapımları gibi Avatar’ın hikayesinin de ırkçı, cinsiyetçi ve bireyci burjuva ideolojisini yücelten emperyalist bir yapım olduğu ortaya konulmuştur.

Kaynakça

  • Akbal Sualp, Z. Tül (2010), “Marksizm ve Sinema: Hacimde İlmek Atmak.” Sinema
Yıl 2011, Sayı: 18, 65 - 81, 01.01.2011

Öz

Kaynakça

  • Akbal Sualp, Z. Tül (2010), “Marksizm ve Sinema: Hacimde İlmek Atmak.” Sinema
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Duygu Çeliker

Seyhan Aksoy

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Çeliker, D., & Aksoy, S. (2011). EMPERYALİZM ARACI OLARAK SİNEMA: “AVATAR” FİLMİNE İLİŞKİN İDEOLOJİK BİR ÇÖZÜMLEME. Marmara İletişim Dergisi(18), 65-81.
AMA Çeliker D, Aksoy S. EMPERYALİZM ARACI OLARAK SİNEMA: “AVATAR” FİLMİNE İLİŞKİN İDEOLOJİK BİR ÇÖZÜMLEME. MİD. Ocak 2011;(18):65-81.
Chicago Çeliker, Duygu, ve Seyhan Aksoy. “EMPERYALİZM ARACI OLARAK SİNEMA: ‘AVATAR’ FİLMİNE İLİŞKİN İDEOLOJİK BİR ÇÖZÜMLEME”. Marmara İletişim Dergisi, sy. 18 (Ocak 2011): 65-81.
EndNote Çeliker D, Aksoy S (01 Ocak 2011) EMPERYALİZM ARACI OLARAK SİNEMA: “AVATAR” FİLMİNE İLİŞKİN İDEOLOJİK BİR ÇÖZÜMLEME. Marmara İletişim Dergisi 18 65–81.
IEEE D. Çeliker ve S. Aksoy, “EMPERYALİZM ARACI OLARAK SİNEMA: ‘AVATAR’ FİLMİNE İLİŞKİN İDEOLOJİK BİR ÇÖZÜMLEME”, MİD, sy. 18, ss. 65–81, Ocak 2011.
ISNAD Çeliker, Duygu - Aksoy, Seyhan. “EMPERYALİZM ARACI OLARAK SİNEMA: ‘AVATAR’ FİLMİNE İLİŞKİN İDEOLOJİK BİR ÇÖZÜMLEME”. Marmara İletişim Dergisi 18 (Ocak 2011), 65-81.
JAMA Çeliker D, Aksoy S. EMPERYALİZM ARACI OLARAK SİNEMA: “AVATAR” FİLMİNE İLİŞKİN İDEOLOJİK BİR ÇÖZÜMLEME. MİD. 2011;:65–81.
MLA Çeliker, Duygu ve Seyhan Aksoy. “EMPERYALİZM ARACI OLARAK SİNEMA: ‘AVATAR’ FİLMİNE İLİŞKİN İDEOLOJİK BİR ÇÖZÜMLEME”. Marmara İletişim Dergisi, sy. 18, 2011, ss. 65-81.
Vancouver Çeliker D, Aksoy S. EMPERYALİZM ARACI OLARAK SİNEMA: “AVATAR” FİLMİNE İLİŞKİN İDEOLOJİK BİR ÇÖZÜMLEME. MİD. 2011(18):65-81.