BibTex RIS Kaynak Göster

İletişim Sürecinde Alıcı Anlamlandırmalarının Kuramsal Etkileşimi Pencereden Sarkan Sepetlerden Sanal Sepetlere Online Alışveriş

Yıl 2009, Cilt: 14 Sayı: 14, 193 - 215, 07.04.2014

Öz

İnsan büyük bir ileti ağıyla kuşatılmış dünyada yaşamaktadır. Bu iletiler, kullanılan simgelerle, iletişim faaliyetlerinin etkin ve etkili bileşeni olarak karşımıza çıkmaktadır.Bu çalışmada; iletişim sürecinde alıcının, mesajı alma ve kabulünde, mesaja bakış açılarındaki kaçınılmaz farklılıkların kuramsal çerçevede vurgulanması amaçlanmaktadır. Bu çerçevede iletişim sürecinde kaynağın alıcıya olan yaklaşımı ve alıcı anlamlandırmaları sorgulanmaktadır. Örnek olarak ise, alışverişin yeni yüzü online mağazalar seçilmiştir. Alıcının bakış açısı, ufku ile kaynağın, göndericinin ufkunun kaynaşması sonucunda ortaya çıkan anlamlandırma süreci makalenin konularını oluşturmaktadır.Çalışmanın sonucunda, iletişim sürecinde hedefl enen etki işlevinin en üst düzeyde yerine getirildiğini ve toplumsal bellekte ne denli etkili olduğunu söylemek olanaklıdır. Ancak alıcının da etkiyi kabullenme konusunda seçici olduğu görülmektedir

Kaynakça

  • Uluğaycı C., (2007), “Simge Kavramı ve Bir Filmin Çözümlenmesi: Karşılaşma” Selçuk İletişim Fakültesi Dergisi, Cilt:5 Sayı:1, Konya
  • Türkoğlu N., (2003), Kitle İletişimi ve Kültür, İstanbul, Naos Yayınları
Yıl 2009, Cilt: 14 Sayı: 14, 193 - 215, 07.04.2014

Öz

Kaynakça

  • Uluğaycı C., (2007), “Simge Kavramı ve Bir Filmin Çözümlenmesi: Karşılaşma” Selçuk İletişim Fakültesi Dergisi, Cilt:5 Sayı:1, Konya
  • Türkoğlu N., (2003), Kitle İletişimi ve Kültür, İstanbul, Naos Yayınları
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Günşad Özger Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 7 Nisan 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 14 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Özger, G. (2014). İletişim Sürecinde Alıcı Anlamlandırmalarının Kuramsal Etkileşimi Pencereden Sarkan Sepetlerden Sanal Sepetlere Online Alışveriş. Marmara İletişim Dergisi, 14(14), 193-215.
AMA Özger G. İletişim Sürecinde Alıcı Anlamlandırmalarının Kuramsal Etkileşimi Pencereden Sarkan Sepetlerden Sanal Sepetlere Online Alışveriş. MİD. Nisan 2014;14(14):193-215.
Chicago Özger, Günşad. “İletişim Sürecinde Alıcı Anlamlandırmalarının Kuramsal Etkileşimi Pencereden Sarkan Sepetlerden Sanal Sepetlere Online Alışveriş”. Marmara İletişim Dergisi 14, sy. 14 (Nisan 2014): 193-215.
EndNote Özger G (01 Nisan 2014) İletişim Sürecinde Alıcı Anlamlandırmalarının Kuramsal Etkileşimi Pencereden Sarkan Sepetlerden Sanal Sepetlere Online Alışveriş. Marmara İletişim Dergisi 14 14 193–215.
IEEE G. Özger, “İletişim Sürecinde Alıcı Anlamlandırmalarının Kuramsal Etkileşimi Pencereden Sarkan Sepetlerden Sanal Sepetlere Online Alışveriş”, MİD, c. 14, sy. 14, ss. 193–215, 2014.
ISNAD Özger, Günşad. “İletişim Sürecinde Alıcı Anlamlandırmalarının Kuramsal Etkileşimi Pencereden Sarkan Sepetlerden Sanal Sepetlere Online Alışveriş”. Marmara İletişim Dergisi 14/14 (Nisan 2014), 193-215.
JAMA Özger G. İletişim Sürecinde Alıcı Anlamlandırmalarının Kuramsal Etkileşimi Pencereden Sarkan Sepetlerden Sanal Sepetlere Online Alışveriş. MİD. 2014;14:193–215.
MLA Özger, Günşad. “İletişim Sürecinde Alıcı Anlamlandırmalarının Kuramsal Etkileşimi Pencereden Sarkan Sepetlerden Sanal Sepetlere Online Alışveriş”. Marmara İletişim Dergisi, c. 14, sy. 14, 2014, ss. 193-15.
Vancouver Özger G. İletişim Sürecinde Alıcı Anlamlandırmalarının Kuramsal Etkileşimi Pencereden Sarkan Sepetlerden Sanal Sepetlere Online Alışveriş. MİD. 2014;14(14):193-215.