Yeni Medya, internet teknolojilerinin sosyal hayatımıza giderek daha fazla girmesi sayesinde popülerlik kazanan
bir kavram haline gelmiştir. Yeni Medyanın ülkeler arasındaki gelişmişlik düzeyi fark etmeksizin tüm dünyada
nesiller üzerinde dönüştürücü bir etki yarattığı öne sürülmektedir. Başta medya sektörü olmak üzere eğlence,
iletişim, eğitim, finans ve dağıtım sektörlerinde yaşanan bu dönüşümler aslında yeni bir toplumsal yapıya
geçtiğimizi ve aynı zamanda yeni bir nesle doğru ilerlemekte olduğumuzu da işaret ediyor olabilir. Ağ nesli
dediğimiz bu nesil, gerçek ortamda kurduğu ilişkileri sanal ortama da taşıyarak devam ettirebilen bir özellik
göstermektedir. Diğer bir deyişle, artık iletişimin sürekliliğini sağlayan araçları kullanarak sürekli çevreleri ile
iletişimde kalan bir nesilden bahsetmek mümkündür. Bu çalışmada bakış açılarının farklılaştığı, değer
yargılarının, mahremiyetin ve önceliklerinin değiştiği bu yeni neslin Türkiye’de mobil cihazları kullanımlarına
yönelik bir araştırma yapılmış ve sonuçlar tanımsal istatistiki analizlerle tartışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Yayında Olan Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ocak 2014 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 3 |