BibTex RIS Kaynak Göster

YENİ MEDYA VE AĞ NESLİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ

Yıl 2012, Sayı: 3, 1 - 13, 28.01.2014

Öz

Yeni Medya, internet teknolojilerinin sosyal hayatımıza giderek daha fazla girmesi sayesinde popülerlik kazanan
bir kavram haline gelmiştir. Yeni Medyanın ülkeler arasındaki gelişmişlik düzeyi fark etmeksizin tüm dünyada
nesiller üzerinde dönüştürücü bir etki yarattığı öne sürülmektedir. Başta medya sektörü olmak üzere eğlence,
iletişim, eğitim, finans ve dağıtım sektörlerinde yaşanan bu dönüşümler aslında yeni bir toplumsal yapıya
geçtiğimizi ve aynı zamanda yeni bir nesle doğru ilerlemekte olduğumuzu da işaret ediyor olabilir. Ağ nesli
dediğimiz bu nesil, gerçek ortamda kurduğu ilişkileri sanal ortama da taşıyarak devam ettirebilen bir özellik
göstermektedir. Diğer bir deyişle, artık iletişimin sürekliliğini sağlayan araçları kullanarak sürekli çevreleri ile
iletişimde kalan bir nesilden bahsetmek mümkündür. Bu çalışmada bakış açılarının farklılaştığı, değer
yargılarının, mahremiyetin ve önceliklerinin değiştiği bu yeni neslin Türkiye’de mobil cihazları kullanımlarına
yönelik bir araştırma yapılmış ve sonuçlar tanımsal istatistiki analizlerle tartışılmıştır.

Kaynakça

  • Castells, M. (2004). “An Introduction to the Information Age” The Information Society Reader, Editör: Frank Webster, Routledge, Londra. DPT. (2011). “Bilgi Toplumu İstatistikleri, 2011”, Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı Bilgi Toplumu Dairesi Başkanlığı DPT Yayın No: 2826 France, A. (2007). Understanding Youth in Late Modernity, McGraw Hill Open University Press, Berkshire. Gane, N. ve Beer, D. (2008). New Media: The Key Concepts, Bergpublishers, Oxford. Lister, M. J. Dovey, S. Giddings, I. Grant ve K. Kelly. (2009). New media : a critical introduction, 2. Baskı, Routledge, Londra. Turkcell (@Turkcell). “Turkcell Mobil Ticaret Yöneticisi @Erkan_Tas’ın Webrazzi #Mobil13’teki sunumundan mobil ve online rakamları: pic.twitter.com/eYbAZXnRZ1” 17.04.2013 10:02. Tweet. Webster, F. (2004). “The Network Society”, The Information Society Reader, Editör: Frank Webster, Routledge, Londra.
Yıl 2012, Sayı: 3, 1 - 13, 28.01.2014

Öz

Kaynakça

  • Castells, M. (2004). “An Introduction to the Information Age” The Information Society Reader, Editör: Frank Webster, Routledge, Londra. DPT. (2011). “Bilgi Toplumu İstatistikleri, 2011”, Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı Bilgi Toplumu Dairesi Başkanlığı DPT Yayın No: 2826 France, A. (2007). Understanding Youth in Late Modernity, McGraw Hill Open University Press, Berkshire. Gane, N. ve Beer, D. (2008). New Media: The Key Concepts, Bergpublishers, Oxford. Lister, M. J. Dovey, S. Giddings, I. Grant ve K. Kelly. (2009). New media : a critical introduction, 2. Baskı, Routledge, Londra. Turkcell (@Turkcell). “Turkcell Mobil Ticaret Yöneticisi @Erkan_Tas’ın Webrazzi #Mobil13’teki sunumundan mobil ve online rakamları: pic.twitter.com/eYbAZXnRZ1” 17.04.2013 10:02. Tweet. Webster, F. (2004). “The Network Society”, The Information Society Reader, Editör: Frank Webster, Routledge, Londra.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Yayında Olan Makaleler
Yazarlar

Dr.çiğdem Aytekin

Doç.dr.cem Sütcü

Yayımlanma Tarihi 28 Ocak 2014
Gönderilme Tarihi 28 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Aytekin, D., & Sütcü, D. (2014). YENİ MEDYA VE AĞ NESLİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ. Marmara Sosyal Araştırmalar Dergisi(3), 1-13.