The enterprises have begun to trend in these environments their marketing activities, together with the development of virtual environments with each passing day and the consumers begin to share information in these environment. The virtual communities marketing process have a different character than the traditional marketing process. The activities of virtual communities marketing includes 4S model, in addition to 4P of traditional marketing. In this study, 4S model has examined in terms of tourism and recommendations have presented in terms of efficiency of tourism enterprises activities in this area.
Sanal ortamların her geçen gün geliĢmesi ve tüketicilerin bu ortamlarda bilgi paylaĢmaya baĢlaması ile birlikte,
iĢletmeler de pazarlama faaliyetlerini bu ortamlara taĢımaya baĢlamıĢlardır. Sanal topluluklara yönelik pazarlama
süreci geleneksel pazarlama sürecinden farklı özellikler taĢımaktadır. Sanal topluluklara yönelik pazarlama
faaliyetleri geleneksel pazarlamanın 4P’sine ek olarak 4S modelini de içermektedir. Bu çalıĢmada 4S modeli
incelenerek turizm açısından irdelenmiĢ ve turizm iĢletmelerinin bu alandaki faaliyetlerinin verimliliği açısından
öneriler sunulmuĢtur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Yayında Olan Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ocak 2014 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 4 |