BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2013, Sayı: 4, 19 - 37, 28.01.2014

Öz

The enterprises have begun to trend in these environments their marketing activities, together with the development of virtual environments with each passing day and the consumers begin to share information in these environment. The virtual communities marketing process have a different character than the traditional marketing process. The activities of virtual communities marketing includes 4S model, in addition to 4P of traditional marketing. In this study, 4S model has examined in terms of tourism and recommendations have presented in terms of efficiency of tourism enterprises activities in this area.

Kaynakça

  • ALĠPOUR, Mehrdad, HAJALĠAKBARĠ, Firozeh, JAVANBAKHT, Negar, (2011), “The Impact of Web-Marketing Mix (4S) on Development of Tourism Industry in Iran”, International Journal of Business and Social Science, S. 2(6), s. 267-274
  • AKAR, Erkan (2010a), “Sanal Toplulukların Bir Türü Olarak Sosyal Ağ Siteleri – Bir Pazarlama ĠletiĢimi Kanalı Olarak ĠĢleyiĢi”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, S. 10(1), s. 107-122.
  • AKAR, Erkan (2010b). Sosyal Medya Pazarlaması. (1. Basım). Ankara: Efil Yayınevi
  • ARGAN, M. T. (2008), Pazarlamada Sanal Topluluklar, (Ġ. Varinli, K. Çatı). Güncel Pazarlama YaklaĢımlarından Seçmeler. (1. Basım). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • ARMSTRONG, Arthur, HAGEL III, John (1996) “The Real Value of On-Line Communities”, Harvard Business Review, S. 74 (3), s. 134-141.
  • BALTACI, AliĢan (2012), “Pazarlamada Sanal Topluluklar ve Önemi”, http://www.pazarlamamakaleleri.com/?p=424 EriĢim Tarihi, 01.12.2012
  • CONSTANTINIDES, Efthymios, (2002a), “The 4S Web-Marketing Mix Model”, Electronic Commerce Research and Applications, S. 1, s. 57–76.
  • CONSTANTINIDES, Efthymios, (2002b), “From Physical Marketing to Web Marketing: The Web-Marketing Mix”, Proceedings of the 35th Hawaii International Conference on System Sciences, 1- 11.http://www.hicss.hawaii.edu/HICSS_35/HICSSpapers/PDFdocuments/INMAR01. pdf EriĢim Tarihi: 05.01.2013
  • DEDEOĞLU, Ayla O. ÜSTÜNDAĞLI, Elif (2011), “Sanal Topluluklar Bağlamında Tüketicilerin Tüketim, YaĢam Tarzı ve Kimlik Yönünden Değerlendirilmesi”, Business and Economics Research Journal, S. 2 (2), s. 23-40
  • DENĠZ, Elif (2010), Sanal Topluluklar ve Tüketim Kültürü, YayımlanlamamıĢ Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ġzmir.
  • GUPTA, Sumeet KIM, H. Woong. (2004), “Virtual Community: Concepts, Implications, And Future Research Directions”, Proceedings of the Tenth Americas Conference on Information Systems, New York, New York, August 2004
  • LEĠMEĠSTER, Marco, J. SCHWEĠZER, Karin, LEĠMEĠSTER, Stefanie, KRCMAR, Helmut (2008), “Do Virtual Communities Matter For The Social Support Of Patients? Antecedents And Effects Of Virtual Relationships Ġn Online Communities”, Information Technology & People, S. 21 (4), s. 350-374
  • RHEINGOLD, Howard (2000), The Virtual Community Homesteading on the Electronic Frontier, MIT Pres Edition.
  • ROTHAERMEL, Frank, T. SUGIYAMA, Stephen (2001), Virtual internet communities and commercial success: individual and community-level theory grounded in the atypical case of TimeZone.com, Journal of Management 27, 297–312
  • STEVENSON, T. (2002), “Communities of Tomorrow”, Futures, S. 34, s. 735-744.
  • TASNER, Michael (2011). Anında Pazarlama, Web 3.0 Pazarlama Kılavuzu. (Çev: Aytül Özer). Ġstanbul: MediaCat Yayınları.
  • UZKURT, Cevahir, ÖZMEN, Müjdat (2006) “Pazarlama Yöneticileri Ġçin Yeni Bir Fırsat: Sanal Topluluklar”, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Ġ.Ġ.B.F. Dergisi, S. 8(1), s. 23-40.
  • WANG, Yuan, WANG, Kan L. YAO, Jing T. (2005), “A Comparative Study on Marketing Mix Models for Digital Products”, WINE’05 Proceedings of the First International Conference on Internet and Network Economies, s. 660-669. http://www.ioz.pwr.wroc.pl/pracownicy/dzidowski/materialy/4p-4c-4s.pdf EriĢim Tarihi: 05.01.2013
  • YEYGEL, Sinem (2006), “Postmodern Toplumsal Yapının Pazarlamaya Getirdiği Yeni Boyut: Topluluk Pazarlaması (Tribal Marketing)”, Bilig Dergisi, S. 38, s. 197-227.
  • YURDAKUL, Müberra, KĠRACI, Hakan, (2008), “Sanal Pazarlama Karması BileĢeni”, Süleyman Demirel Üniversitesi Ġktisadi ve Ġdari Bilimler Fakültesi Dergisi, S. 13 (2), s. 165-185.
  • http://www.etstur.com/ EriĢim Tarihi: 05.12.2012
  • http://www.turkishairlines.com/tr-tr/?ref=1&mainlik=cd
  • homepage&gclid=CNe5lMKOjrQCFYJP3god7HEA6Q EriĢim Tarihi: 05.12.2012
  • http://www.facebook.com/Sheraton/app_137024479709639 EriĢim Tarihi: 05.12.2012
  • Marmara Sosyal Araştırmalar Dergisi, Sayı 4, Haziran 2013 37
  • http://www.didimcity.com/teknoloji/553-sosyal-medya-tatil-severlerin-yeni-turizm-fuari.html EriĢim Tarihi: 05.12.2012
  • http://apps.facebook.com/mhbuddy/priceItin.xhtml EriĢim Tarihi: 05.01.2013
  • http://www.facebook.com/hilton/app_496052657072741?ref=ts EriĢim Tarihi: 05.01.2013
  • http://www.turizmnews.com/haber/thynin-reklam-filmi-rekor-kirdi-902.html EriĢim Tarihi: 05.01.2013

SANAL PAZARLAMA KARMASI BİLEŞENLERİNİN 4S MODELİ KAPSAMINDA TURİZM AÇISINDAN İRDELENMESİ

Yıl 2013, Sayı: 4, 19 - 37, 28.01.2014

Öz

Sanal ortamların her geçen gün geliĢmesi ve tüketicilerin bu ortamlarda bilgi paylaĢmaya baĢlaması ile birlikte,
iĢletmeler de pazarlama faaliyetlerini bu ortamlara taĢımaya baĢlamıĢlardır. Sanal topluluklara yönelik pazarlama
süreci geleneksel pazarlama sürecinden farklı özellikler taĢımaktadır. Sanal topluluklara yönelik pazarlama
faaliyetleri geleneksel pazarlamanın 4P’sine ek olarak 4S modelini de içermektedir. Bu çalıĢmada 4S modeli
incelenerek turizm açısından irdelenmiĢ ve turizm iĢletmelerinin bu alandaki faaliyetlerinin verimliliği açısından
öneriler sunulmuĢtur.

Kaynakça

  • ALĠPOUR, Mehrdad, HAJALĠAKBARĠ, Firozeh, JAVANBAKHT, Negar, (2011), “The Impact of Web-Marketing Mix (4S) on Development of Tourism Industry in Iran”, International Journal of Business and Social Science, S. 2(6), s. 267-274
  • AKAR, Erkan (2010a), “Sanal Toplulukların Bir Türü Olarak Sosyal Ağ Siteleri – Bir Pazarlama ĠletiĢimi Kanalı Olarak ĠĢleyiĢi”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, S. 10(1), s. 107-122.
  • AKAR, Erkan (2010b). Sosyal Medya Pazarlaması. (1. Basım). Ankara: Efil Yayınevi
  • ARGAN, M. T. (2008), Pazarlamada Sanal Topluluklar, (Ġ. Varinli, K. Çatı). Güncel Pazarlama YaklaĢımlarından Seçmeler. (1. Basım). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • ARMSTRONG, Arthur, HAGEL III, John (1996) “The Real Value of On-Line Communities”, Harvard Business Review, S. 74 (3), s. 134-141.
  • BALTACI, AliĢan (2012), “Pazarlamada Sanal Topluluklar ve Önemi”, http://www.pazarlamamakaleleri.com/?p=424 EriĢim Tarihi, 01.12.2012
  • CONSTANTINIDES, Efthymios, (2002a), “The 4S Web-Marketing Mix Model”, Electronic Commerce Research and Applications, S. 1, s. 57–76.
  • CONSTANTINIDES, Efthymios, (2002b), “From Physical Marketing to Web Marketing: The Web-Marketing Mix”, Proceedings of the 35th Hawaii International Conference on System Sciences, 1- 11.http://www.hicss.hawaii.edu/HICSS_35/HICSSpapers/PDFdocuments/INMAR01. pdf EriĢim Tarihi: 05.01.2013
  • DEDEOĞLU, Ayla O. ÜSTÜNDAĞLI, Elif (2011), “Sanal Topluluklar Bağlamında Tüketicilerin Tüketim, YaĢam Tarzı ve Kimlik Yönünden Değerlendirilmesi”, Business and Economics Research Journal, S. 2 (2), s. 23-40
  • DENĠZ, Elif (2010), Sanal Topluluklar ve Tüketim Kültürü, YayımlanlamamıĢ Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ġzmir.
  • GUPTA, Sumeet KIM, H. Woong. (2004), “Virtual Community: Concepts, Implications, And Future Research Directions”, Proceedings of the Tenth Americas Conference on Information Systems, New York, New York, August 2004
  • LEĠMEĠSTER, Marco, J. SCHWEĠZER, Karin, LEĠMEĠSTER, Stefanie, KRCMAR, Helmut (2008), “Do Virtual Communities Matter For The Social Support Of Patients? Antecedents And Effects Of Virtual Relationships Ġn Online Communities”, Information Technology & People, S. 21 (4), s. 350-374
  • RHEINGOLD, Howard (2000), The Virtual Community Homesteading on the Electronic Frontier, MIT Pres Edition.
  • ROTHAERMEL, Frank, T. SUGIYAMA, Stephen (2001), Virtual internet communities and commercial success: individual and community-level theory grounded in the atypical case of TimeZone.com, Journal of Management 27, 297–312
  • STEVENSON, T. (2002), “Communities of Tomorrow”, Futures, S. 34, s. 735-744.
  • TASNER, Michael (2011). Anında Pazarlama, Web 3.0 Pazarlama Kılavuzu. (Çev: Aytül Özer). Ġstanbul: MediaCat Yayınları.
  • UZKURT, Cevahir, ÖZMEN, Müjdat (2006) “Pazarlama Yöneticileri Ġçin Yeni Bir Fırsat: Sanal Topluluklar”, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Ġ.Ġ.B.F. Dergisi, S. 8(1), s. 23-40.
  • WANG, Yuan, WANG, Kan L. YAO, Jing T. (2005), “A Comparative Study on Marketing Mix Models for Digital Products”, WINE’05 Proceedings of the First International Conference on Internet and Network Economies, s. 660-669. http://www.ioz.pwr.wroc.pl/pracownicy/dzidowski/materialy/4p-4c-4s.pdf EriĢim Tarihi: 05.01.2013
  • YEYGEL, Sinem (2006), “Postmodern Toplumsal Yapının Pazarlamaya Getirdiği Yeni Boyut: Topluluk Pazarlaması (Tribal Marketing)”, Bilig Dergisi, S. 38, s. 197-227.
  • YURDAKUL, Müberra, KĠRACI, Hakan, (2008), “Sanal Pazarlama Karması BileĢeni”, Süleyman Demirel Üniversitesi Ġktisadi ve Ġdari Bilimler Fakültesi Dergisi, S. 13 (2), s. 165-185.
  • http://www.etstur.com/ EriĢim Tarihi: 05.12.2012
  • http://www.turkishairlines.com/tr-tr/?ref=1&mainlik=cd
  • homepage&gclid=CNe5lMKOjrQCFYJP3god7HEA6Q EriĢim Tarihi: 05.12.2012
  • http://www.facebook.com/Sheraton/app_137024479709639 EriĢim Tarihi: 05.12.2012
  • Marmara Sosyal Araştırmalar Dergisi, Sayı 4, Haziran 2013 37
  • http://www.didimcity.com/teknoloji/553-sosyal-medya-tatil-severlerin-yeni-turizm-fuari.html EriĢim Tarihi: 05.12.2012
  • http://apps.facebook.com/mhbuddy/priceItin.xhtml EriĢim Tarihi: 05.01.2013
  • http://www.facebook.com/hilton/app_496052657072741?ref=ts EriĢim Tarihi: 05.01.2013
  • http://www.turizmnews.com/haber/thynin-reklam-filmi-rekor-kirdi-902.html EriĢim Tarihi: 05.01.2013
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Yayında Olan Makaleler
Yazarlar

Doç. Dr. Selma Meydan Uygur Bu kişi benim

Öğr. Gör. Ali Bayram

Yayımlanma Tarihi 28 Ocak 2014
Gönderilme Tarihi 28 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Meydan Uygur, D. D. S., & Bayram, Ö. G. A. (2014). SANAL PAZARLAMA KARMASI BİLEŞENLERİNİN 4S MODELİ KAPSAMINDA TURİZM AÇISINDAN İRDELENMESİ. Marmara Sosyal Araştırmalar Dergisi(4), 19-37.