Avrupa Birliği’ne uyum
süreci çerçevesinde Türkiye, 2006 yılından itibaren Kalkınma Ajansları’nı
kurmaya başlamıştır. Hâlihazırda 26 Kalkınma Ajansı faal durumdadır. Bununla
birlikte, Kalkınma Ajansları’nın kurulması Türkiye’nin ekonomik rekabetedebilirlik
politikası ile de birlikte düşünülmelidir. Kalkınma Ajansları ile “ekonomik”
bir bölgeselleşme siyaseti güdülmekte ve bu sayede hem rekabetedebilirliğin
arttırılması hem de yönetişim yapılarının kurulması da hedeflenmektedir.
Sorulması gereken soru, aşırı merkeziyetçi bir yönetim geleneğine sahip olan
Türkiye’nin yerel ve bölgesel kalkınma dinamiklerinin önünü açacak kapsamlı bir
yerelleşme politikasını ve anlayışını hayata geçirip geçiremeyeceğidir.
Merkeziyetçi refleksler, bölgesel ekonomik kalkınma ve rekabetedebilirliğin
desteklenmesi önünde bir engel teşkil edebilmektedir. Bu bağlamda bu
çalışma Türkiye’de rekabetedebilirlik
kavramını bölgesel ekonomik kalkınma politikası çerçevesinde açıklamayı ve
tartışmayı amaçlamaktadır. Bu çerçevede, İstanbul Kalkınma Ajansı örneği
üzerinden de konu derinleştirilecek ve tartışmaya açılacaktır.
Rekabetedebilirlik Bölgesel Kalkınma Ajansları Yönetişim Yeni Bölgecilik Kent-Bölgecilik Merkeziyetçilik Avrupa Birliği Küreselleşme İstanbul
In the
process of accession to the European Union, Turkey has begun the process of
creating the Regional Development Agencies (RDA) in 2006. Currently, twenty-six
RDAs became operational. Furthermore, the creation of these RDAs must also be
understood in the context of the country's economic competitiveness policy. If
economic regionalization will achieve these objectives, it must also meet the
requirements of economic competitiveness and to those of governance. The
question is to what extent Turkey, with a strong tradition of centralized
administration is capable and ready to move towards a genuine decentralization
policy that would support and encourage local and regional development
initiatives avoiding centralizing reflexes of the political-administrative
system. In this perspective, this work aims to study the concept of
competitiveness and its involvement in territorial development policies in
Turkey through the creation of regional development agencies. The issue will be
addressed as part of a case study is that of ISTKA, the Istanbul Development
Agency.
Competitiveness Regional Development Agencies Governance New Regionalism City-Regionalism Centralism Decentralization European Union Globalization Istanbul
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 4 Sayı: 1 |
Siyasal Bilimler Dergisi, Marmara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi’nin hakemli akademik yayınıdır. Altı ayda bir yayınlanır. Dergide yayınlanan makalelerdeki görüşler yazarlarına aittir. Yayın Kurulu tarafından benimsendiği anlamına gelmez. Yayın Kurulu, yazının özüne dokunmaksızın gerekli yazım ve cümle değişikliklerini yapma hakkını saklı tutar. Siyasal Bilimler Dergisi, ulusal (TÜBİTAK ULAKBİM Sosyal ve Beşerî Bilimler Veri Tabanı) ve uluslararası (EBSCO, ULRICH) alan endekslerinde taranmaktadır.
Journal of Political Science is a peer-reviewed academic journal of Marmara University Faculty of Political Science. The journal is a biannual publication. All the views and opinions expressed in the articles are those of the authors and they do not necessarily reflect the views or opinions of the editor, the editorial board, or the publisher. The editorial board reserves the right to make necessary changes in spelling and sentences without changing content. The journal is indexed by EBSCO International Index, ULRICH's and the ULAKBİM Social and Human Sciences Database.