Metro
ve demiryolları işletmelerinde ray-tekerlek aşınmalarını azaltmak amacıyla
yağlama yapılmaktadır. Günümüzde tekerlek boden yağlama sistemleri ve yağları
için herhangi bir standart oluşturulmamış olup hangi yağlama sisteminin ve
yağların hangi işletmelerde daha verimli olacağını denemeler yapmaksızın tespit
etmek mümkün değildir. Bu çalışmada Ankara Metrosu trenlerinde tekerlek katı
yağlama ile yağlamasız ve sıvı yağlama ile katı yağlama sistemleri
karşılaştırılmış, tekerlek aşınmaları belirli bir süre gözlenmiştir. Yapılan
ilk deneyde sabo frenleme sistemine sahip Ankara Metrosunda sıvı yağlamanın
uygulanabilirliği testleri yapılmıştır. Deneyin ikinci aşamasında
tekerleklerine yağlama yapılmayan ve katı yağlama yapılan tren tekerlek
aşınmaları yeraltı tekerlek tornasında ölçülerek karşılaştırılmıştır. Deneyin
üçüncü aşamasında katı yağlama yapılan tren ile sıvı yağlama yapılan tren
tekerlek aşınmaları fotoğraflarla ve yeraltı tekerlek tornasında yapılan
ölçümlerle takip edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma, Geliştirme ve Uygulama Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2007 |
Gönderilme Tarihi | 4 Şubat 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 9 Sayı: 1 |