Günümüz dişli tasarımında, aynı
gücü daha küçük ebatlardaki dişlilerle iletmeye yönelik çaba mevcuttur. Bu
durum dişlilerin boyutunu küçültürken, birim yüzeye düşen yük miktarını
artırmaktadır. Böylece dişli, normal bir dişli olmaktan çıkıp "ağır yük
dişlisi" sınıfına girmektedir. Günümüzde bu tip düz ve helis dişliler
otomotiv sanayisinde dahi kullanılmaktadır. Ancak bu dişlilerde yüksek yük
sonucunda oluşan titreşim ve gürültü çözülmesi gereken bir problem olarak
karşımıza çıkmaktadır. Özellikle de gemi ve tank gibi büyük kuvvetlerin söz
konusu olduğu uygulamalarda titreşim ve gürültü seviyesi daha da önem
kazanacaktır. Bu çalışmada "ağır yük" düz ve helis dişlilerinin
performans analizleri yapılarak daha iyi sonuç için "profili optimize edilmiş
helis dişli" kullanımının avantajı üzerinde durulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma, Geliştirme ve Uygulama Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Kasım 2003 |
Gönderilme Tarihi | 12 Ağustos 2003 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 5 Sayı: 2 |