Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Düz Dişlide Profil Kaydırma Faktörünün Çatlak İlerleme Yolu Üzerindeki Etkisi

Yıl 2001, Cilt: 4 Sayı: 2, 89 - 95, 01.11.2001

Öz

Bu
çalışmada, düz dişlilerde, profil kaydırma faktörü x'in çatlak ilerleme yolu ve
gerilme şiddet faktörleri üzerindeki etkileri, artı ve eksi profil kaydırma
faktörleri seçilerek, sonlu elemanlar metodu ile araştırılmıştır. Profili
kaydırılmış dişlilerin çatlak ilerleme yolu, standart dişlilerin çatlak ilerleme
yolu ile karşılaştırıldı. K I ve K II gerilme şiddet faktörleri J-integral
Metodu ile, çatlak ilerleme yolu ise Maksimum 7 eğetsel Gerilme Metodu ile
belirlendi. x arttıkça çatlak başlama yerinin, dişdibi eğriliğinde aşağı doğru
ilerlediği görüldü. K II gerilme şiddet faktörleri K I den belirgin olarak
küçük olmakla birlikte, K II gerilme şiddet faktörünün çatlak yolunun şekli
üzerinde çok etkili olduğu görülmüştür. 

Kaynakça

  • 1. Honda, H., Conway, J.C., "An analysis by Finite Element Techniques of the Effects of a Crack in the Gear Tooth Fillet and its Applicability to Evaluating Strength of the Flawed Gears", Bulletion of the JSME, Vol. 22, No. 174, December 1979.
  • 2. Flasker, J., Pehan, S., Abersek, B.. "Determination of Service Life of Gears with Cracks Initiated in Tooth Root", Proc. ECF8- Fracture Behaviour and Design of' materials and Structures, pp. 1678-1681, Torino, Italy, 1990.
  • 3. Nicoletto, G., "Approximate Stress Intensity Factors for Cracked gear Teeth", Engineering Fracture Mechanics, Vol. 44, No.2, pp. 231- 242, 1993.
  • 4. Abersek, B., Flasker, J., "Stress Intensity Factor for Cracked Gear Tooth", Theoretical and Applied Fracture Mechanics 20, pp. 99-104, 1994.
  • 5. Daniewicz, S.R., Collins, J.A., Houser, Donald R., "The Stress Intensity Factor and Stiffness for a Cracked Spur Gear Tooth", Journal of Mechanical Design, Transactions of the ASME, Vol. 116, No.3, pp. 697-700, Sept. 1994.
  • 6. Lewicki, D.G., Ballarini, R., "Effect of Rim Thickness on Gear Crack Propogation Path", Journal of Mechanical Design, Vol. 119, March 1997.
  • 7. Lewicki, D.G., Ballarini, R., "Rim Thickness Effects on Gear Crack Propogation Life", International Journal of Fracture, No. 87, pp. 59-86, 1997.
  • 8. Lewicki, D.G., Ballarini, R., "Gear Crack Propogation Investigations", Gear Technology, Vol. 14, No. 6, pp. 18-24, Nov-Dec 1997.
  • 9. Kato, M., Deng, G., Inoue, K., Takatsu, N., "Evaluation of the Strength of Carburized Spur Gear Teeth Based on Fracture Mechanics", JSME International Journal, Series C, Vol. 36, No. 2, 1993.
  • 10. Inoue, K., Kato, M., "Crack Growth Resistance Due to Shot Peening in Carburized Gear", Journal of Propulsion and Power, Vol. 11, No. 5, pp. 973-979, September-October 1995.
  • 11. Oda, S., Shimatomi, Y., "Effects of Addendum Modifıcation on Bending Fatigue Strength", Bulletion of the JSME, Vol 20, No.139, pp. 116- 121, January, 1977.
  • 12. Oda, S., Shimatomi, Y., "Effects of Addendum Modifıcation on Bending Fatigue Strength", Bulletion of the JSME, Vol 20, No 139, pp. 122- 129, 1977.
  • 13. Oda, S., Tsubokura, K., "Effects of Addendum Modifıcation on Bending Fatigue Strength", Bulletion of the JSME, Vol 24, No 190, pp. 716- 722, April, 1981.
  • 14. Oda, S., Tsubokura, K., "Effects of Addendum Modifıcation on Bending Fatigue Strength of Spur Gears with Higher Pressure Angle", Bulletion of the JSME, Vol 25, No 209, pp. 1813-1820, November, 1982.
  • 15. Günay, D., Özer, H., Aydemir, A., "The Effect of Addendum Modifıcation Coeffıcient on Tooth Stresses of Spur Gear", Mathematical & Computational Applications, Vol 1, No 1, p. 36- 43, 1996.
  • 16. Günay, D., Özer, H., Aydemir. A., "Düz Dişlilerde Jant Kalınlığımn Diş Kökü Gerilmeleri Üzerindeki Etkisi", Miihendislik Bilimleri Dergisi, Cilt 3, Sayı 1, s. 299-304, 1997.
  • 17. Günay, D., Özer, H., Aydemir, A., "Düz Dişlilerde Diş Kökü Gerilmelerinin Sonlu Elemanlar Yöntemiyle Analizi", IL Ulusal Hesaplamalı Mekanik Konferansı, 4-6 Eylül 1996, Trabzon.
  • 18. Günay, D., Özer, H., Aydemir, A., "Tooth Stresses in Addendum Modifıcated Spur Gears", Proceedings of the XII Polish Conference on Computer Methods in Mechanics, Poznan, Poland, 5-8 May, 1997.
  • 19. Swenson D., James, M., "FRANC2D/L: a Crack Propogation Simulator for Plane Layered Structures, Version 1.4 User's Guide", Kansas State University, Manhattarı, Kansas.
  • 20. Cotterel, B., Rice, J.R., "Slightly Curved or Kinked Cracks", International Journal of Fracture, Vol.16, No. 2, pp. 155-169, 1980.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma, Geliştirme ve Uygulama Makaleleri
Yazarlar

Halil Özer Bu kişi benim

Durmuş Günay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Kasım 2001
Gönderilme Tarihi 17 Temmuz 2001
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

Vancouver Özer H, Günay D. Düz Dişlide Profil Kaydırma Faktörünün Çatlak İlerleme Yolu Üzerindeki Etkisi. MATİM. 2001;4(2):89-95.