Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Motorlu Taşıtlarda Kavrama Dinamiğinin İncelenmesi

Yıl 2001, Cilt: 4 Sayı: 1, 47 - 55, 01.05.2001

Öz

Bu
çalışmada, motorlu taşıtlarda özellikle kalkış sırasında kavrama süreci, araç
ve tahrik sisteminin ayrıntılı bir dinamik modeli kullanılarak incelenmiştir. Sürücünün
debriyaj ve gaz pedallarını kullanışını temsil eden senaryolar geliştirilmiş ve
aracın hareketi doğrusal olmayan bir modelin sayısal çözümüyle belirlenmiştir.
Yapılan analizler meydana gelen dinamik olayın tüm ayrıntıları ile
incelenmesine ve aracın kalkıştaki performansının belirlenmesine ek olarak, en
uygun debriyaj ve gaz pedalı kullanımının elde edilmesi için gerekli verilen
sağlamaktadır. 

Kaynakça

  • 1. Smith, G.L., Commercial Vehicle Performance and Fuel Economy, SAE Transactions, c. 79 (1970), s. 729-751.
  • 2. Akkurt, M., Makina Elemanları, 2.cilt, Birsen Kitabevi, İstanbul, 1982.
  • 3. Demirsoy, M., Motorlu Araçlar, 3.cilt, Birsen Yayınevi, Izmir, 1997.
  • 4. Lucas, G. G. ve Mizon, R., Clutch Manipulation During Engagement, Automotive Engineer, 1978, s. 81-85.
  • 5. Szadkowski, A. ve McNerney, G. J., Clutch Engagement Simulation: Engagement with Throttle, SAE Transactions, c. 101 (1992), s. 815-827.
  • 6. Tanaka, H. ve Wada, R, Fuzzy Control of Clutch Engagement for Automated Manual Transmission, Vehicle System Dynamics, c. 24 (1995), s. 365-376.
  • 7. Centea, D., Rahnejat, H. ve Menday M. T., The Infiuence of the Interface Coefficient of Friction upon the Propensity to Judder in Automotive Clutches, Proc. Instn. Mech. Engrs. Pan D, c. 213 (1999), s. 245-258.
  • 8. Simulink, MatLab v. 5.3.0.10183 (R11), The MathWorks, Inc. 1999.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma, Geliştirme ve Uygulama Makaleleri
Yazarlar

Y. Samim Ünlüsoy Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2001
Gönderilme Tarihi 10 Nisan 2001
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

Vancouver Ünlüsoy YS. Motorlu Taşıtlarda Kavrama Dinamiğinin İncelenmesi. MATİM. 2001;4(1):47-55.