Bu
çalışmada, motorlu taşıtlarda özellikle kalkış sırasında kavrama süreci, araç
ve tahrik sisteminin ayrıntılı bir dinamik modeli kullanılarak incelenmiştir. Sürücünün
debriyaj ve gaz pedallarını kullanışını temsil eden senaryolar geliştirilmiş ve
aracın hareketi doğrusal olmayan bir modelin sayısal çözümüyle belirlenmiştir.
Yapılan analizler meydana gelen dinamik olayın tüm ayrıntıları ile
incelenmesine ve aracın kalkıştaki performansının belirlenmesine ek olarak, en
uygun debriyaj ve gaz pedalı kullanımının elde edilmesi için gerekli verilen
sağlamaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma, Geliştirme ve Uygulama Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2001 |
Gönderilme Tarihi | 10 Nisan 2001 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2001 Cilt: 4 Sayı: 1 |