Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin değerler eğitimine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmada fenomenolojik tasarım yöntemi kullanılmıştır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmada veriler Trabzon ilinde görev yapan 20 okul yöneticisinden yarı yapılandırılmış ve yönlendirici olmayan görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2023-2024 eğitim öğretim yılı ikinci dönemi içerisinde Trabzon ili Vakfıkebir, Beşikdüzü, Şalpazarı, Ortahisar ve Tonya ilçesi sınırları içindeki okullarda görev yapan ve geliş güzel seçilen toplam 20 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Elde edilen veriler kavram ve içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma verilerinin sunumunda katılımcılara verilen kodlar kullanılmış ve katılımcıların görüşlerinden doğrudan alıntı yapılarak yorumlar desteklenmiştir. Araştırmanın iç geçerliliğini sağlamak için; yarı yapılandırılmış açık uçlu sorulardan oluşturulan görüşme formunun hazırlanmasında uzman görüşüne başvurulmuştur. Verilerin yorumlanmasında içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda okul yöneticilerine yön veren değerlerden ikisinin doğruluk ve adalet olduğu, sahip oldukları değerlerin daha fazlasının öğrencilerinde bulunması için çaba gösterdikleri, okul yöneticilerinin değerler eğitimi hususunda yeteri kadar farkındalığa sahip oldukları görülmüştür. Okul yöneticilerinin kurumlarında farklı şekillerde değerler eğitimi faaliyetleri yürüttükleri, değerler eğitiminin öğrencilere akademik başarı, sorumluluk, saygı, hoşgörü kazandırdığı, okulun ve yöneticilerin değerler eğitiminde rol model oldukları, okul içerisinde kazandırılan değerlerin toplumun refah ve huzuru için vazgeçilmez bir unsur olduğu sonucuna varılmıştır.
Trabzon Üniversitesi ,Trabzon Arge
Bu çalışmada bizlere yardımcı olan tüm okul müdürlerimize ve Trabzon Üniversitesi Dr. Öğretim Üyesi Eşref Nural'a Teşekkür ederiz.
The purpose of this research is to determine school administrators views on values education. A phenomenological design method was used in the study. In this qualitative research, data were obtained through semi-structured and non-directive interviews with 20 school administrators working in Trabzon province. The study group consists of a total of 20 school administrators, selected at random, who were working in schools within the boundaries of Vakfıkebir, Beşikdüzü, Şalpazarı, Ortahisar, and Tonya districts of Trabzon province during the second semester of the 2023-2024 academic year. The data collected were analyzed using thematic and content analysis. In presenting the research data, codes assigned to participants were used, and direct quotations from participants' views were provided to support the interpretations. To ensure the internal validity of the research, expert opinions were sought in the preparation of the interview form, which consisted of semi-structured open-ended questions. Content analysis technique was used in interpreting the data.As a result of the research, it was found that two of the core values guiding school administrators are integrity and justice. It was observed that administrators strive to instill these values, and they possess sufficient awareness of values education. School administrators carry out values education activities in various ways within their institutions, and it was concluded that values education contributes to students' academic success, responsibility, respect, and tolerance. Furthermore, schools and administrators serve as role models in values education, and the values imparted within the school are seen as indispensable for the welfare and peace of society.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Yönetimi, Eğitim Planlaması, Değerler Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 5 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 10 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 2 |