The aim of this study is developed a critical perspective on the restructuring and enhanced of some alternative proposals in the media education which is ongoing in the Vocational School in Turkey. From within the general framework of communication education in Turkey in accordance with the possibilities of critical pedagogy was a discussion on the restructuring in the vocational training. In the study, communication education in Turkey in regards to the country’s integration of the new capital accumulation model which is called neo liberalism and considers the process of implementing the change since the 1980. In this regard this study is aim to the discussion on the new education model for the Vocational School in Turkey
Vocational Schools Radio and Television Programmes Critical Pedagogy.
Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de iletişim eğitiminin yeniden yapılandırılmasına dair eleştirel bir perspektifin geliştirilmesi ve alternatif önerilerin sunulmasıdır. Türkiye’de iletişim eğitiminin genel çerçevesi içerisinden bakıldığında eleştirel pedagojinin olanakları doğrultusunda mesleki eğitimin yeniden yapılandırılmasına dair bir tartışma gerçekleştirilmiştir. Çalışma içerisinde, Türkiye’de iletişim eğitimi, ülkenin yeni bir sermaye birikim modelini uygulamaya koyduğu 1980’li yıllardan itibaren değişim sürecini değerlendirmektedir. Bu doğrultuda yeni bir eğitim modelinin tartışmaya açılması amaçlanmıştır
Meslek Yüksekokulları Radyo Televizyon Programı Eleştirel Pedagoji
Diğer ID | JA68HA55SU |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 2 |