Sosyal Bilimler Önlisans Programlarında Stajın Faydalarının ve Öneminin Anket Yöntemiyle İncelenmesi; Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Örneği
Yıl 2018,
Cilt: 7 Sayı: 2, 254 - 265, 01.08.2018
Gökhan Yıldırım
,
Rıza Kara
,
Fatih Çolak
,
Hakan Furkan Aksu
Öz
Günümüzdeki
ara eleman olarak ifade edilen ve donanımlı yöneticilerin verdiği işi yapan
mesleki anlamda nitelikli kalifiye personel gereksinimi giderek artmaktadır.
Öğrencilerin iş hayatı öncesi iyi bir staj yapmış olmaları işverenlerin
çalışanlarını tercih etmede dikkat ettikleri önemli bir husus haline gelmiştir.
Böylelikle yapılan stajlar daha sonra iş fırsatlarına dönüşmektedir. İyi bir
yerde staj yapmak ve yaparken de gelecekteki iş pozisyonunu düşünüp çaba
sarfetmek öğrencinin kariyerine olumlu bir katkı sağlar. Ayrıca gelecekte
işvereninizin kim olabileceğini öğrenmeniz için iyi bir ilk izlenim fırsatıdır.
Meslek yüksekokullarında eğitim alan kişiler derslerde teorik bilgilerle
mesleki anlamda kendilerini geliştirmeyi hedeflerler. Sadece derslerde alınan
teorik bilgiler teknolojiye uyum sağlamaya ve mesleki alanda yeterli olmadığı
için uygulamalar, sosyal faaliyetler ve takım çalışması ile arttırılmalıdır.
Uygulama eğitimi için sadece okul yeterli değildir. Bu amaçla öğrencilerin
uygulamayı en geniş anlamda staj eğitimi ile alması sağlanır. Ayrıca staj eğitimi öğrencilerin kendi
mesleki alanlarında bir çevre edinmesini ve mezun olduklarında iş arayışlarında
referans almalarını sağlamak gibi çok yararlı faydaları vardır.
Bu
araştırmada Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulunda eğitim alan öğrencilerden yaz
stajlarını tamamlamış öğrencilere anket uygulaması yapılmıştır. Anket ile staj
faaliyetlerini yaptıkları yerler hakkında bilgiler, okulda aldıkları eğitimin
stajda yeterli olup olmadığı, staj eğitiminin mesleğe alışmada ve mesleki
alanda çevre oluşturmada faydalı olup olmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır.
Kaynakça
- Alkan, R. M., Suiçmez, M., Aydınkal, M. Ve Şahin, M., (2014), Meslek Yüksekokullarındaki Mevcut Durum: Sorunlar ve Bazı Çözüm Önerileri, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi /Journal of Higher Education and Science, 4(3):133-140.
- Alkan, C., Doğan, H., Sezgin, S. İ. (2001), Mesleki Ve Teknik Eğitimin Esasları. Nobel Yayın DağıtımAnkara, ss:256.
- Binici, H., Arı, N., (2004), Mesleki Ve Teknik Eğitimde Arayışlar, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3): 383-396.
- Mankan, E. (2015), “Mesleki Önlisans Programlarında Staj Eğitiminin Önemi: Bülent Ecevit Üniversitesi Çaycuma Meslek Yüksekokulu Örneği”, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi (ASOS), 3(10): 734-741.
- Maines, P. R. (2000), More Then Just A Job, Techniques, (April), 75(4): 34.
- Özsayar, B. (2008), Meslek Lisesi Öğrencilerinin Yaptıkları Stajların Meslek Gelişimlerine Etkileri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul
- Öz, G., Özden, S., Özkuk, Ö., (2014), Önlisans Programlarinda Staj Eğitiminin Önemi: Dumlupinar Üniversitesi Kütahya Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Örneği, 1. Ulusal Meslek Yüksekokulları Sosyal ve Teknik Bilimler Kongresi, Zonguldak, 22-23 Mayıs, p:265-280.
- Sarıbıyık, M. (2013), Meslek Yüksekokullarında Nitelikli Işgücü Yetiştirmek Için 3+1 Eğitim Modeli. APJES-Academic Platform Journal of Engineering and Science, 1: 39-41.
- Şimşek, S. (2007), İstanbul Ili Anadolu Yakası Ticaret Liselerinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Staj Çalışmalarının Değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
- Tektaş, N., Yayla, A., Sarıkaş, A., Polat Z., Tektaş, M., Ceviz, N., 2016, Ön Lisans Öğrencilerinin Staj Uygulamalarinin Değerlendirilmesi: Marmara Üniversitesi Örneği, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(6):310-318.
Yıl 2018,
Cilt: 7 Sayı: 2, 254 - 265, 01.08.2018
Gökhan Yıldırım
,
Rıza Kara
,
Fatih Çolak
,
Hakan Furkan Aksu
Kaynakça
- Alkan, R. M., Suiçmez, M., Aydınkal, M. Ve Şahin, M., (2014), Meslek Yüksekokullarındaki Mevcut Durum: Sorunlar ve Bazı Çözüm Önerileri, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi /Journal of Higher Education and Science, 4(3):133-140.
- Alkan, C., Doğan, H., Sezgin, S. İ. (2001), Mesleki Ve Teknik Eğitimin Esasları. Nobel Yayın DağıtımAnkara, ss:256.
- Binici, H., Arı, N., (2004), Mesleki Ve Teknik Eğitimde Arayışlar, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3): 383-396.
- Mankan, E. (2015), “Mesleki Önlisans Programlarında Staj Eğitiminin Önemi: Bülent Ecevit Üniversitesi Çaycuma Meslek Yüksekokulu Örneği”, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi (ASOS), 3(10): 734-741.
- Maines, P. R. (2000), More Then Just A Job, Techniques, (April), 75(4): 34.
- Özsayar, B. (2008), Meslek Lisesi Öğrencilerinin Yaptıkları Stajların Meslek Gelişimlerine Etkileri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul
- Öz, G., Özden, S., Özkuk, Ö., (2014), Önlisans Programlarinda Staj Eğitiminin Önemi: Dumlupinar Üniversitesi Kütahya Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Örneği, 1. Ulusal Meslek Yüksekokulları Sosyal ve Teknik Bilimler Kongresi, Zonguldak, 22-23 Mayıs, p:265-280.
- Sarıbıyık, M. (2013), Meslek Yüksekokullarında Nitelikli Işgücü Yetiştirmek Için 3+1 Eğitim Modeli. APJES-Academic Platform Journal of Engineering and Science, 1: 39-41.
- Şimşek, S. (2007), İstanbul Ili Anadolu Yakası Ticaret Liselerinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Staj Çalışmalarının Değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
- Tektaş, N., Yayla, A., Sarıkaş, A., Polat Z., Tektaş, M., Ceviz, N., 2016, Ön Lisans Öğrencilerinin Staj Uygulamalarinin Değerlendirilmesi: Marmara Üniversitesi Örneği, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(6):310-318.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.