Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GENÇ GİRİŞİMCİLER VE İKTİSADİ KALKINMA İLİŞKİSİ BAĞLAMINDA MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK EĞİLİMLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 2, 83 - 98, 01.08.2018

Öz



Ekonomik kalkınma ile girişimcilik arasında birbirlerini
besleyen bir ilişki söz konusudur. Günümüz küresel piyasa koşulları içinde
gençler yenilikçi özellikleri ile önemli bir üretim faktörüdür. Özellikle
Türkiye gibi azgelişmiş ve genç nüfusu yoğun ülkelerde gençlerin girişimcilik
özelliklerinin geliştirilmesi ve gençlerin girişimcilik eğilimlerinin
arttırılması ekonomik kalkınmaya ivme katacak önemli bir unsurdur. Çünkü
girişimcilik kavramı, risk alma, yaratıcılık ve yenilik gibi kavramlarla
birlikte değerlendirilir.



Bu çalışma Muğla Meslek Yüksekokulu’nda iktisadi ve idari
programlar olarak tanımlanan Pazarlama, Dış Ticaret ve Muhasebe programlarında
aktif olarak eğitim alan öğrencilerin girişimcilik özellikleri ve girişimcilik
eğilimlerinin belirlenmesi üzerinedir. Öğrencilerin girişimcilik eğilimleri 36
maddelik bir anketle ölçülmüş, anketler homojen olması için rastgele yöntemle
uygulanmış ve iktisadi ve idari programlar arasında girişimcilik eğilimleri
açısından bir farklılık olup olmadığı test edilmiştir.



Sonuç olarak, Muğla Meslek Yüksekokulu iktisadi ve idari
programlarda eğitim alan öğrencilerin girişimci kişilik özellikleri ile
girişimcilik eğilimi arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişkinin olduğu
saptanmıştır.



Kaynakça

  • Allen, R. K., (2006), Launching New Ventures, an Entrepreneurial Approach, Houghton Mifflin Company, Boston, ss: 13.
  • Bird, B.J., (1989), Entrepreneurial Behavior, Foresman and Company, Illinois.
  • Bowman, C., (1999), Action-Led Strategy And Managerial Self-Confidence, Journal of Managerial Psychology, 14(7/8): 558-568.
  • Can, Y., Karataş, A., (2007), Yerel Ekonomilerde Kalkınmanın İtici Gücü Olarak Kadın Girişimcilerin Rolü ve Mikro Finansman: Muğla İli Örneği, Selçuk Üniversitesi Karaman İ.İ.B.F.Dergisi, Yerel Ekonomiler Özel Sayısı: 251-261.
  • Chen, Yu-Fen, Lai, Ming-Chuan, (2010), Factors Influencing the Entrepreneurial Attitude of Taiwanese Tertiary-Level Business Students, Social Behavior and Personality, 38 (1): 1-12.
  • Clark, J., (1996), Kalkınmanın Demokratikleşmesi, Çeviren: Ural, S., TÇV Yayınları, Ankara, ss: 32-41.
  • Çavuş, M.F., Akgemici, T., (2008), İşletmelerde Personel Güçlendirmenin Örgütsel Yaratıcılık Ve Yenilikçiliğe Etkisi: İmalat Sanayinde Bir Araştırma, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20: 299-231.
  • Di Zhang, D., Bruning, E., (2011), Personal Characteristics and Strategic Orientation: Entrepreneurs İn Canadian Manufacturing Companies, International Journal Of Entrepreneurial Behaviour & Research, 17(19): 85-87.
  • Dornbusch R., Stanly, F., (1998), Macro Economics, Mc Graw-Hill Inc., Newyork, ss: 269.
  • GEM, (2013), Global Entrepreneurship Monitor 2013 Global Report, http://www.gemconsortium.org/docs/3106/gem-2013-global-report, E.Tar: 12.10.2017.
  • Gümüş, N., Kandemir, O., Benli, T., (2017), Kastamonu Üniversitesi’nde Eğitim Gören Türk Dünyası Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma, International Journal Of Eurasia Social Sciences, 8(29): 1091-1110.
  • Hisrich, D., Peters, R., (2002), Entrepreneurship, Mc.Graw-Hill Irwin, USA, ss: 47.
  • Kaufmann, J.P., Welsh, H.B.D., Bushmarin, N.V., (1995), Locus of Control and Entrepreneurship in the Russian Republic, Entrepreneurship Theory and Practice, 20 (1): 43-56.
  • Koh, H.C., (1996), Testing Hypotheses of Entrepreneurial Characteristics A Study of Hong Kong MBA Students, Journal of Managerial Psychology, 11 (3): 12-25.
  • Korkmaz, O., (2012), Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Bülent Ecevit Üniversitesi Örneği, Afyon Kocatepe Üniversitesi İİBF Dergisi, 2(14): 209-226.
  • Macko, A., Tyszka, T., (2000), Entrepreneurship and Risk Taking, Applied Psychology, 58(3): 469-487.
  • Mc Clelland, D.C., (1961), The Achieving Society, Van Nostrand, New York, ss: 37-38.
  • MC Connell, C.R., Stanley, L.B., (1996), Economics, Principles, Problems and Policies, Mc Graw-Hill Inc., Newyork., ss: 377-379.
  • Mueller, S., Thomas, A.S., (2000), Culture and Entrepreneurial Potential: A Nine Country Study of Locus Control and Innovativeness, Journal of Business Venturing, 16: 52-62.
  • Napier, H.A., Rivers, O.N., Wagner, S., (2006), Creating a Winning E-Business, Cengage Learning, USA, ss: 38.
  • Norton JR., I.W., Moore, T.W., (2006), The Influence of Entrepreneurial Risk Assessment on Venture Launch or Growth Decisions, Small Business Economics, 26: 215–226.
  • Pillis, E., Kathleen, R.K., (2007), The İnfluence Of Personality Traits And Persuasive Messages On Entrepreneurial İntention A Cross-Cultural Comparison, Career Development International, 12( 4): 382-396.
  • Rotter, B.J., (1990), Internal Versus External Control Of Reinforcement A Case History Of A Variable, American Psychologist, 45(4): 489-493.Savaş, V., (1991), Kalkınma Ekonomisi, Nadir Kitap, İstanbul, ss: 5.
  • Schere, J., (1982), Tolerance Of Ambiguity As A Discriminating Variable Between Entrepreneurs And Managers, Proceedings of the Academy of Management, 42(8): 404.
  • Schumpeter, J.A., (1934), The Theory of Economic Development, (3. Edition), Mass: Harvard University Press, Cambridge.
  • Shane, S., Locke, A.E., Christopher, J.C., (2003), Entrepreneurial Motivation, Human Resource Management Review, 13: 257-279.
  • Sibin, W., Matthews, L., Dagher, K.G., (2007), Need For Achievement, Business Goals, And Entrepreneurial Persistence, Management Research News, 30(12): 928-941.
  • Sundbo, J., (1998), The Theory of Innovation: Entrepreneurs, Technology and Strategy, Edward Elgar Publishing, UK, ss: 22.
  • Teoh, H.Y., Foo, S., (1997), Moderatıng Effects Of Tolerance For Ambıguıty And Rısktakıng Propensıty On The Role Conflıctperceıved Performance Relatıonshıp: Evıdence From Sıngaporean Entrepreneurs, Journal Of Business Venturing, 12(1): 67-81.
  • Wonglımpıyarat, J., (2005), Does Complexity Affect The Speed Of Innovation?, Technovation, 25: 865–882.
  • Yağcı, Ö., (2003), Turizm Ekonomisi, Detay Yayıncılık, Ankara, ss: 161.
  • Yalçıntaş, M., (2010), Çağımızda Girişimcilik, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 5(1): 58-61.
Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 2, 83 - 98, 01.08.2018

Öz

Kaynakça

  • Allen, R. K., (2006), Launching New Ventures, an Entrepreneurial Approach, Houghton Mifflin Company, Boston, ss: 13.
  • Bird, B.J., (1989), Entrepreneurial Behavior, Foresman and Company, Illinois.
  • Bowman, C., (1999), Action-Led Strategy And Managerial Self-Confidence, Journal of Managerial Psychology, 14(7/8): 558-568.
  • Can, Y., Karataş, A., (2007), Yerel Ekonomilerde Kalkınmanın İtici Gücü Olarak Kadın Girişimcilerin Rolü ve Mikro Finansman: Muğla İli Örneği, Selçuk Üniversitesi Karaman İ.İ.B.F.Dergisi, Yerel Ekonomiler Özel Sayısı: 251-261.
  • Chen, Yu-Fen, Lai, Ming-Chuan, (2010), Factors Influencing the Entrepreneurial Attitude of Taiwanese Tertiary-Level Business Students, Social Behavior and Personality, 38 (1): 1-12.
  • Clark, J., (1996), Kalkınmanın Demokratikleşmesi, Çeviren: Ural, S., TÇV Yayınları, Ankara, ss: 32-41.
  • Çavuş, M.F., Akgemici, T., (2008), İşletmelerde Personel Güçlendirmenin Örgütsel Yaratıcılık Ve Yenilikçiliğe Etkisi: İmalat Sanayinde Bir Araştırma, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20: 299-231.
  • Di Zhang, D., Bruning, E., (2011), Personal Characteristics and Strategic Orientation: Entrepreneurs İn Canadian Manufacturing Companies, International Journal Of Entrepreneurial Behaviour & Research, 17(19): 85-87.
  • Dornbusch R., Stanly, F., (1998), Macro Economics, Mc Graw-Hill Inc., Newyork, ss: 269.
  • GEM, (2013), Global Entrepreneurship Monitor 2013 Global Report, http://www.gemconsortium.org/docs/3106/gem-2013-global-report, E.Tar: 12.10.2017.
  • Gümüş, N., Kandemir, O., Benli, T., (2017), Kastamonu Üniversitesi’nde Eğitim Gören Türk Dünyası Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma, International Journal Of Eurasia Social Sciences, 8(29): 1091-1110.
  • Hisrich, D., Peters, R., (2002), Entrepreneurship, Mc.Graw-Hill Irwin, USA, ss: 47.
  • Kaufmann, J.P., Welsh, H.B.D., Bushmarin, N.V., (1995), Locus of Control and Entrepreneurship in the Russian Republic, Entrepreneurship Theory and Practice, 20 (1): 43-56.
  • Koh, H.C., (1996), Testing Hypotheses of Entrepreneurial Characteristics A Study of Hong Kong MBA Students, Journal of Managerial Psychology, 11 (3): 12-25.
  • Korkmaz, O., (2012), Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Bülent Ecevit Üniversitesi Örneği, Afyon Kocatepe Üniversitesi İİBF Dergisi, 2(14): 209-226.
  • Macko, A., Tyszka, T., (2000), Entrepreneurship and Risk Taking, Applied Psychology, 58(3): 469-487.
  • Mc Clelland, D.C., (1961), The Achieving Society, Van Nostrand, New York, ss: 37-38.
  • MC Connell, C.R., Stanley, L.B., (1996), Economics, Principles, Problems and Policies, Mc Graw-Hill Inc., Newyork., ss: 377-379.
  • Mueller, S., Thomas, A.S., (2000), Culture and Entrepreneurial Potential: A Nine Country Study of Locus Control and Innovativeness, Journal of Business Venturing, 16: 52-62.
  • Napier, H.A., Rivers, O.N., Wagner, S., (2006), Creating a Winning E-Business, Cengage Learning, USA, ss: 38.
  • Norton JR., I.W., Moore, T.W., (2006), The Influence of Entrepreneurial Risk Assessment on Venture Launch or Growth Decisions, Small Business Economics, 26: 215–226.
  • Pillis, E., Kathleen, R.K., (2007), The İnfluence Of Personality Traits And Persuasive Messages On Entrepreneurial İntention A Cross-Cultural Comparison, Career Development International, 12( 4): 382-396.
  • Rotter, B.J., (1990), Internal Versus External Control Of Reinforcement A Case History Of A Variable, American Psychologist, 45(4): 489-493.Savaş, V., (1991), Kalkınma Ekonomisi, Nadir Kitap, İstanbul, ss: 5.
  • Schere, J., (1982), Tolerance Of Ambiguity As A Discriminating Variable Between Entrepreneurs And Managers, Proceedings of the Academy of Management, 42(8): 404.
  • Schumpeter, J.A., (1934), The Theory of Economic Development, (3. Edition), Mass: Harvard University Press, Cambridge.
  • Shane, S., Locke, A.E., Christopher, J.C., (2003), Entrepreneurial Motivation, Human Resource Management Review, 13: 257-279.
  • Sibin, W., Matthews, L., Dagher, K.G., (2007), Need For Achievement, Business Goals, And Entrepreneurial Persistence, Management Research News, 30(12): 928-941.
  • Sundbo, J., (1998), The Theory of Innovation: Entrepreneurs, Technology and Strategy, Edward Elgar Publishing, UK, ss: 22.
  • Teoh, H.Y., Foo, S., (1997), Moderatıng Effects Of Tolerance For Ambıguıty And Rısktakıng Propensıty On The Role Conflıctperceıved Performance Relatıonshıp: Evıdence From Sıngaporean Entrepreneurs, Journal Of Business Venturing, 12(1): 67-81.
  • Wonglımpıyarat, J., (2005), Does Complexity Affect The Speed Of Innovation?, Technovation, 25: 865–882.
  • Yağcı, Ö., (2003), Turizm Ekonomisi, Detay Yayıncılık, Ankara, ss: 161.
  • Yalçıntaş, M., (2010), Çağımızda Girişimcilik, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 5(1): 58-61.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dilbilim
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Aslı Karataş

Gülay Örmeci Güney Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karataş, A., & Örmeci Güney, G. (2018). GENÇ GİRİŞİMCİLER VE İKTİSADİ KALKINMA İLİŞKİSİ BAĞLAMINDA MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK EĞİLİMLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Mesleki Bilimler Dergisi (MBD), 7(2), 83-98.