Bu
çalışma, okul öncesi çocuklara yönelik ahşap oyuncak kategorizasyonu
öngörüsüyle Usta (2016) tarafından gerçekleştirilen “Okul Öncesi Çocukluk
Algısında Genç Yetişkinlerin Ahşap Oyuncak Seçimi” başlıklı çalışmanın devamı
niteliğinde olup mevcut ahşap oyuncak kategorizasyonunun ilave verilerle daha
da geliştirilip çeşitlendirilmesini örneklemektedir. Bu çerçevede, önceki
araştırmanın teması dahilinde üniversitenin farklı programlarından ve farklı
sınıflarından “Eğitici Ahşap Oyuncaklar” seçmeli dersini yüklenen ve “Şimdi bir
çocuk olsaydınız (okul öncesi çocukluk dönemi bağlamında) nasıl bir ahşap
oyuncak ile oynamak isterdiniz?” konusunda 300-350 sözcüklük dönem ödevi
hazırlayan öğrencilerin kendi bakış açılarıyla ortaya koydukları özgün ahşap
oyuncak tanımlamaları içerik çözümlemesi yapılmak suretiyle değerlendirilmiş,
kız ve erkek yükseköğrenim öğrencilerinin çocukluk algısıyla tercih ettikleri
ve tanımladıkları ahşap oyuncaklar kapsamında, okul öncesi
çocuklara yönelik eğitici ahşap oyuncak tasarımı hakkında ipuçları veren
öznelliğiyle Usta (2016) tarafından kurgulanmış olan ahşap
oyuncak kategorizasyonu, mevcut bilgilerin ilave verilerle güncellenmesiyle
detaylandırılmış ve çeşitlendirilmiştir. Genel olarak bakıldığında, önceki
çalışmada 92 erkek ve 143 kız olmak üzere toplam 235 üniversite öğrencisinin
görüşü doğrultusunda 19 kategori ve 64 alt kategori olarak belirlenen ahşap
oyuncak kategorizasyonu, şimdiki çalışmada 97 erkek ve 195 kız olmak üzere
toplam 292 öğrenci görüşü çerçevesinde ortaya çıkan yeni kategoriler ile bazı
kategorilere eklenen yeni alt kategoriler sebebiyle 23 kategori ve 72 alt
kategori olarak düzenlenmiş ve geliştirilmiştir. Buna göre, bu sonuçlar, okul
öncesi çocuklara yönelik eğitici ahşap oyuncakları içeren halihazırdaki ahşap oyuncak
kategorizasyonunun, çocukluk algısıyla yaklaşıldığında, sürekli olarak
geliştirilip çeşitlendirilebileceğini göstermiştir.
Okul öncesi çocuklar çocukluk algısı eğitici ahşap oyuncaklar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dilbilim |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 2 |