The Internet, defined as an electronic communications network, connects computer networks and many computer systems each other. Today it is a known fact that the Internet has positive aspects as well as negative aspects. Internet usage has become an indispensable part of our lives nowadays. When used in a purposeful manner, Internet provides easy and quick access to the information. This provides a rich learning environment for students to increase their knowledge. In this study, Mehmet Akif Ersoy University Vocational School of Technical Sciences Department of Electrical and Energy students’ attitudes towards Internet usage were investigated with a survey and the factors (program, the type of entry into the vocational school, the weighted general grade average and having Internet access) that affect these attitudes were examined. Of the 168 students who participated in the survey, from 1st and 2nd grade consisting of 141 Electrical Program students and 27 Natural Gas Installation and Technology Program students. It is found that 62% of the students who participated in the survey have their own Internet connection. When the success status of the students with their own Internet connection are examined, it is determined that 76.92% of the students with a weighted general grade average of 3-4 use more than 4 hours of Internet. This situation reveals the contribution to success that the use of Internet in the direction of aim.
Department of Electrical and Energy Internet Internet Usage Vocational School
Elektronik iletişim ağı olarak tanımlanan İnternet,
bilgisayar ağlarını ve birçok bilgisayar sistemini birbirine bağlar. İnternetin
olumlu yönlerinin yanı sıra olumsuz yönlerinin de olduğu bugün bilinen bir
gerçektir. Buna rağmen İnternet kullanımı, günümüzde vazgeçilmez bir hale
gelmiştir. İnternet amacı doğrultusunda kullanıldığında bilgiye kolay ve hızlı
bir şekilde ulaşma imkânı sağlar. Böylece, öğrencilere bilgilerini arttırmada
zengin bir öğrenme ortamı sağlamış olur. Bu çalışmada, Mehmet Akif Ersoy
Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Elektrik ve Enerji Bölümü
öğrencilerinin İnternet kullanımına yönelik tutumları bir anketle araştırılmış;
bu tutumları etkileyen öğrenim gördüğü program, meslek yüksekokuluna giriş
şekli, ağırlıklı genel not ortalaması ve İnternet erişimi olma faktörleri
incelenmiştir. Ankete katılan 1. ve 2.
sınıf 168 öğrencinin 141’i Elektrik Programı öğrencisi, 27’si ise Doğalgaz
Tesisatı ve Teknolojisi Programı öğrencisidir. Araştırmaya katılan öğrencilerin
%62’sinin kendisine ait İnternet bağlantısının olduğu bulunmuştur. Kendisine
ait İnternet’i olan öğrencilerin başarı durumları incelendiğinde ağırlıklı
genel not ortalaması 3-4 arası olan öğrencilerin %76.92’sinin İnternet’i 4
saatten fazla kullandığı belirlenmiştir. Bu durum İnternet’i amacı
doğrultusunda kullanmanın başarıya yapmış olduğu katkıyı ortaya
çıkarmaktadır.
Elektrik ve Enerji Bölümü İnternet İnternet Kullanımı Meslek Yüksekokulu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 2 |