Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 2, 162 - 169, 01.09.2017

Öz

The Internet, defined as an electronic communications network, connects computer networks and many computer systems each other. Today it is a known fact that the Internet has positive aspects as well as negative aspects. Internet usage has become an indispensable part of our lives nowadays. When used in a purposeful manner, Internet provides easy and quick access to the information. This provides a rich learning environment for students to increase their knowledge. In this study, Mehmet Akif Ersoy University Vocational School of Technical Sciences Department of Electrical and Energy students’ attitudes towards Internet usage were investigated with a survey and the factors (program, the type of entry into the vocational school, the weighted general grade average and having Internet access) that affect these attitudes were examined. Of the 168 students who participated in the survey, from 1st and 2nd grade consisting of 141 Electrical Program students and 27 Natural Gas Installation and Technology Program students. It is found that 62% of the students who participated in the survey have their own Internet connection. When the success status of the students with their own Internet connection are examined, it is determined that 76.92% of the students with a weighted general grade average of 3-4 use more than 4 hours of Internet. This situation reveals the contribution to success that the use of Internet in the direction of aim.

Kaynakça

  • Abedalaziz, N., Jamaluddin, S., ve Chin, H. L. (2013). Measuring attitudes toward computer and internet usage among postgraduate students in Malaysia. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 12(2), 200-216.
  • Arısoy, Ö. (2009). İnternet bağımlılığı ve tedavisi. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 1(1), 55-67.
  • Cengizhan, C. (2005). Öğrencilerin bilgisayar ve İnternet kullanımında yeni bir boyut: “İnternet bağımlılığı”. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 22, 83-98.
  • Demir, C., ve Dursun, B. (2015). Kırklareli Üniversitesi öğrencilerinin bilgisayar ve İnternet kullanımına yönelik tutumları: Makine ve metal teknolojileri bölümü örneği. 4. International Vocational Schools Symposium Konferansına Sunulmuş Bildiri.
  • Dursun, F. (2004). Üniversite öğrencilerinin İnterneti kullanma amaçları. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz, Malatya Konferansına Sunulmuş Bildiri.
  • Fidancıoğlu, H., Beydağı, K. D., Gök Özer, F. ve Kızılkaya, M. (2009). Sağlık yüksekokulu öğrencilerinin İnternet kullanımına yönelik görüşleri. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanat Dergisi, 2(19), 3-9.
  • Gökalp, S. ve Aydın, T. (2013). Teknik program öğrencilerinin bilgisayar ve İnternet kullanımına yönelik tutumlarının analizi. Bitlis Eren Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 2(2), 127-134.
  • Gölge E. ve Arlı, M. (2002). Üniversite öğrencilerinin üniversite dışında bilgisayar ve internet kullanma durumları. VIII. Türkiye’de İnternet Konferansı, Askeri Müze ve Kültür Sitesi, Harbiye İstanbul Konferansına Sunulmuş Bildiri. http://www.internetworldstats.com/stats.htm adresinden 8 Şubat 2017 tarihinde alınmıştır.
  • Köse, S., Gencer, A. S. ve Gezer, K. (2007). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin bilgisayar ve İnternet kullanımına yönelik tutumları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 44-54. http://www.marketwatch.com/story/one-chart-shows-everything-that-happens-on-the-internet-in-just-one-minute-2016-04-26 adresinden 8 Şubat 2017 tarihinde alınmıştır.
  • Okay Ş. ve Aydoğan E. (2010). MYO öğrencilerinin İnternet kullanım amaçlarının incelenmesine ilişkin bir araştırma, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23, 283-296.
  • Önder, Ş., Akbaş F. ve Önder, H. (2016). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin bilişim teknolojileri ile ilgili tutumları ve Ordu Üniversitesi İkizce Meslek Yüksekokulu’nda bir uygulama. 5. International Vocational Schools Symposium Konferansına Sunulmuş Bildiri.
  • Özdemir, Ö. C. (2013). Ardahan Üniversitesi sosyal bilimler meslek yüksekokulu büro yönetimi ve yönetici asistanliği programı öğrencilerinin; teknoloji ve bilgisayar konularında, tutum ve kullanım düzeylerinin tespit edilmesine ilişkin alan çalışması. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1, 17-29.
  • Polat H. ve Güzel E. (2011). Üniversite öğrencilerinin bilgisayar ve internet kullanımına yönelik tutumları. 5. International Computer & Instructional Technologies Symposium, Fırat University, Elazığ- Turkey Konferansına Sunulmuş Bildiri.
  • Tuncer M., Doğan Y. ve Tanaş R. (2013). Vocational school students’ attitudes towards Internet. Social and Behavioral Sciences, 103, 1303-1308.

MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU ELEKTRİK VE ENERJİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNET KULLANIMINA YÖNELİK TUTUMLARI

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 2, 162 - 169, 01.09.2017

Öz

Elektronik iletişim ağı olarak tanımlanan İnternet,
bilgisayar ağlarını ve birçok bilgisayar sistemini birbirine bağlar. İnternetin
olumlu yönlerinin yanı sıra olumsuz yönlerinin de olduğu bugün bilinen bir
gerçektir. Buna rağmen İnternet kullanımı, günümüzde vazgeçilmez bir hale
gelmiştir. İnternet amacı doğrultusunda kullanıldığında bilgiye kolay ve hızlı
bir şekilde ulaşma imkânı sağlar. Böylece, öğrencilere bilgilerini arttırmada
zengin bir öğrenme ortamı sağlamış olur. Bu çalışmada, Mehmet Akif Ersoy
Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Elektrik ve Enerji Bölümü
öğrencilerinin İnternet kullanımına yönelik tutumları bir anketle araştırılmış;
bu tutumları etkileyen öğrenim gördüğü program, meslek yüksekokuluna giriş
şekli, ağırlıklı genel not ortalaması ve İnternet erişimi olma faktörleri
incelenmiştir.   Ankete katılan 1. ve 2.
sınıf 168 öğrencinin 141’i Elektrik Programı öğrencisi, 27’si ise Doğalgaz
Tesisatı ve Teknolojisi Programı öğrencisidir. Araştırmaya katılan öğrencilerin
%62’sinin kendisine ait İnternet bağlantısının olduğu bulunmuştur. Kendisine
ait İnternet’i olan öğrencilerin başarı durumları incelendiğinde ağırlıklı
genel not ortalaması 3-4 arası olan öğrencilerin %76.92’sinin İnternet’i 4
saatten fazla kullandığı belirlenmiştir. Bu durum İnternet’i amacı
doğrultusunda kullanmanın başarıya yapmış olduğu katkıyı ortaya
çıkarmaktadır.  

Kaynakça

  • Abedalaziz, N., Jamaluddin, S., ve Chin, H. L. (2013). Measuring attitudes toward computer and internet usage among postgraduate students in Malaysia. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 12(2), 200-216.
  • Arısoy, Ö. (2009). İnternet bağımlılığı ve tedavisi. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 1(1), 55-67.
  • Cengizhan, C. (2005). Öğrencilerin bilgisayar ve İnternet kullanımında yeni bir boyut: “İnternet bağımlılığı”. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 22, 83-98.
  • Demir, C., ve Dursun, B. (2015). Kırklareli Üniversitesi öğrencilerinin bilgisayar ve İnternet kullanımına yönelik tutumları: Makine ve metal teknolojileri bölümü örneği. 4. International Vocational Schools Symposium Konferansına Sunulmuş Bildiri.
  • Dursun, F. (2004). Üniversite öğrencilerinin İnterneti kullanma amaçları. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz, Malatya Konferansına Sunulmuş Bildiri.
  • Fidancıoğlu, H., Beydağı, K. D., Gök Özer, F. ve Kızılkaya, M. (2009). Sağlık yüksekokulu öğrencilerinin İnternet kullanımına yönelik görüşleri. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanat Dergisi, 2(19), 3-9.
  • Gökalp, S. ve Aydın, T. (2013). Teknik program öğrencilerinin bilgisayar ve İnternet kullanımına yönelik tutumlarının analizi. Bitlis Eren Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 2(2), 127-134.
  • Gölge E. ve Arlı, M. (2002). Üniversite öğrencilerinin üniversite dışında bilgisayar ve internet kullanma durumları. VIII. Türkiye’de İnternet Konferansı, Askeri Müze ve Kültür Sitesi, Harbiye İstanbul Konferansına Sunulmuş Bildiri. http://www.internetworldstats.com/stats.htm adresinden 8 Şubat 2017 tarihinde alınmıştır.
  • Köse, S., Gencer, A. S. ve Gezer, K. (2007). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin bilgisayar ve İnternet kullanımına yönelik tutumları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 44-54. http://www.marketwatch.com/story/one-chart-shows-everything-that-happens-on-the-internet-in-just-one-minute-2016-04-26 adresinden 8 Şubat 2017 tarihinde alınmıştır.
  • Okay Ş. ve Aydoğan E. (2010). MYO öğrencilerinin İnternet kullanım amaçlarının incelenmesine ilişkin bir araştırma, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23, 283-296.
  • Önder, Ş., Akbaş F. ve Önder, H. (2016). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin bilişim teknolojileri ile ilgili tutumları ve Ordu Üniversitesi İkizce Meslek Yüksekokulu’nda bir uygulama. 5. International Vocational Schools Symposium Konferansına Sunulmuş Bildiri.
  • Özdemir, Ö. C. (2013). Ardahan Üniversitesi sosyal bilimler meslek yüksekokulu büro yönetimi ve yönetici asistanliği programı öğrencilerinin; teknoloji ve bilgisayar konularında, tutum ve kullanım düzeylerinin tespit edilmesine ilişkin alan çalışması. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1, 17-29.
  • Polat H. ve Güzel E. (2011). Üniversite öğrencilerinin bilgisayar ve internet kullanımına yönelik tutumları. 5. International Computer & Instructional Technologies Symposium, Fırat University, Elazığ- Turkey Konferansına Sunulmuş Bildiri.
  • Tuncer M., Doğan Y. ve Tanaş R. (2013). Vocational school students’ attitudes towards Internet. Social and Behavioral Sciences, 103, 1303-1308.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

İbrahim Kırbaş

Ahmet Çifci

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kırbaş, İ., & Çifci, A. (2017). MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU ELEKTRİK VE ENERJİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNET KULLANIMINA YÖNELİK TUTUMLARI. Mesleki Bilimler Dergisi (MBD), 6(2), 162-169.