Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A RESEARCH OF APPLICATIONS ABOUT COMPUTER AIDED ELECTRICAL EDUCATION WHICH DEVELOPED IN ACADEMIC STUDIES: TURKEY SAMPLE

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 2, 258 - 263, 01.09.2017

Öz

With the rapid development of technology, the use of technology in every
area has become widespread and the learning-teaching process has taken its
share in these developments.
The use of technology support is increasing day by day in order to transfer
knowledge more effectively to the students. Thanks to technology, students can
be appealing to different senses, supporting active learning, unlike the
traditional classroom applications can be made.

In this study, computer support applications developed in the conduct of
electricity on the course and academic studies using these applications were
examined. The sample group used in the studies conducted, the findings of the
variables and studies measured in the studies are reported.





It is planned that this research will lead to academic research
contribution that can be done in the future.

Kaynakça

  • Ergün, M. (1998). İnternet destekli eğitim. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 1-10
  • Koontz, F. R., Li, H., & Compora, D. P. (2006). Designing effective online instruction. United States of America.
  • Akpınar, E. (2006). Fen Öğretiminde Soyut Kavramların Yapılandırılmasında Bilgisayar Desteği: Yaşamımızı Yönlendiren Elektrik Ünitesi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • İnan, B. (2015). Bilgisayar Destekli Öğretimin Ortaokul 6. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersi Başarılarına ve Tutumlarına Etkileri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Niğde Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Niğde.
  • Kert, S. B. (2004). Literatürdeki Tasarım İlkelerine Uygun Olarak Hazırlanmış Multimedya Ders Yazılımının, Lise Düzeyi Fizik Öğretiminde Akademik Başarıya ve Kalıcılığa Etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Çukurova Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Akkağıt, Ş. F. (2014). Benzeşim Ve Animasyon Kullanılan Web Tabanlı Öğretimin Dokuzuncu Sınıf Öğrencilerinin “Elektrik Ve Manyetizma” Ünitesindeki Başarılarına Etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Aydost, Y. (2011). Bilgisayar Destekli Öğretimin Öğrencilerin Kavram Bilgilerine Ve Tutumlarına Etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Türkan, S. (2010). 7. Sınıf Öğrencilerinin Yaşamımızdaki Elektrik Ünitesindeki Akademik Başarılarına, Fen Ve Teknoloji Dersine Karşı Tutumlarına Animasyonun Etkisinin Araştırılması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Altaş, İ. (2012). Elektrik – Elektronik Ölçme Dersinde Bilgisayar Destekli Öğretim Uygulamalarının Akademik Başarıya Ve Kalıcılığa Etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Bahçeşehir Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Karademir, E. (2009). Bilgisayar Destekli Öğretimin Öğrencilerin Fen ve Teknoloji Dersi Elektrik Ünitesindeki Akademik Başarı Düzeylerine, Bilimsel Süreç Becerilerine ve Tutumlarına Etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • YİĞİT, N., & Akdeniz, A. R. (2003). Fizik Öğretiminde Bilgisayar Destekli Etkinliklerin Öğrenci Kazanımları Üzerine Etkisi Elektrik Devreleri Örneği. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3).
  • Çekbas, Y., Yakar, H., Yıldırım, B., & Savran, A. (2003). Bilgisayar destekli eğitimin öğrenciler üzerine etkisi. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(4).
  • Demircioğlu, H. ve Geban, Ö. (1996), Fen bilgisi öğretiminde bilgisayar destekli öğretim ve geleneksel problem çözme etkinliklerinin ders başarısı bakımından karşılaştırılması, H. Ü. Eğitim Fak. Dergisi 12, 183-185.
  • Ulukök, Ş, Çelik, H. & Sarı, U. (2012). Basit Elektrik Devreleriyle İlgili Bilgisayar Destekli Uygulamaların Deneysel Süreç Becerilerinin Gelişimine Etkisi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 6(1), 77-101.
  • Ayaz, M., Erhan, K., Özdemir, E., & Çilliyüz, Y. (2014). Animasyon Tabanlı PLC ve Operatör Panel Eğitim Seti. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, ISSN, 1012-2354.
  • Güven, G., & Sülün, Y. (2012). Bilgisayar destekli öğretimin 8. sınıf fen ve teknoloji dersindeki akademik başarıya ve öğrencilerin derse karşı tutumlarına etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(1), 68-79.

BİLGİSAYAR DESTEKLİ ELEKTRİK EĞİTİMİ ALANINDA YAPILMIŞ AKADEMİK ÇALIŞMALARDA GELİŞTIRİLEN UYGULAMALARIN İNCELENMESİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 2, 258 - 263, 01.09.2017

Öz

Teknolojinin hızla
gelişmesi ile her alanda teknoloji kullanımı yaygınlaşmış olup, öğrenme-öğretme
süreci de bu gelişmelerden payına düşeni almıştır.
Öğrencilere bilgiyi daha etkili bir
şekilde aktarabilmek için teknoloji desteğinin kullanımı da her geçen gün hızla
artmaktadır. Teknoloji sayesinde öğrencilerin farklı duyularına hitap
edilebilmekte, klasik sınıf düzeninin aksine etkin öğrenmeyi destekleyici
uygulamalar yapılabilmektedir.

Bu çalışmada elektrik konulu derslerin yürütülmesinde
bilgisayar desteğinden faydalanarak geliştirilen uygulamalar ve bu uygulamalar
kullanılarak yapılan akademik çalışmalar incelenmiştir. Yapılan çalışmalarda
kullanılan örneklem grubu, çalışmalarda ölçülen değişken ve çalışmalara ilişkin
bulgular rapor edilmiştir.





Yapılan çalışmanın gelecekte yapılabilecek olan
akademik çalışmalara yol göstermesi planlanmaktadır. 

Kaynakça

  • Ergün, M. (1998). İnternet destekli eğitim. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 1-10
  • Koontz, F. R., Li, H., & Compora, D. P. (2006). Designing effective online instruction. United States of America.
  • Akpınar, E. (2006). Fen Öğretiminde Soyut Kavramların Yapılandırılmasında Bilgisayar Desteği: Yaşamımızı Yönlendiren Elektrik Ünitesi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • İnan, B. (2015). Bilgisayar Destekli Öğretimin Ortaokul 6. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersi Başarılarına ve Tutumlarına Etkileri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Niğde Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Niğde.
  • Kert, S. B. (2004). Literatürdeki Tasarım İlkelerine Uygun Olarak Hazırlanmış Multimedya Ders Yazılımının, Lise Düzeyi Fizik Öğretiminde Akademik Başarıya ve Kalıcılığa Etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Çukurova Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Akkağıt, Ş. F. (2014). Benzeşim Ve Animasyon Kullanılan Web Tabanlı Öğretimin Dokuzuncu Sınıf Öğrencilerinin “Elektrik Ve Manyetizma” Ünitesindeki Başarılarına Etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Aydost, Y. (2011). Bilgisayar Destekli Öğretimin Öğrencilerin Kavram Bilgilerine Ve Tutumlarına Etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Türkan, S. (2010). 7. Sınıf Öğrencilerinin Yaşamımızdaki Elektrik Ünitesindeki Akademik Başarılarına, Fen Ve Teknoloji Dersine Karşı Tutumlarına Animasyonun Etkisinin Araştırılması. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Altaş, İ. (2012). Elektrik – Elektronik Ölçme Dersinde Bilgisayar Destekli Öğretim Uygulamalarının Akademik Başarıya Ve Kalıcılığa Etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Bahçeşehir Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Karademir, E. (2009). Bilgisayar Destekli Öğretimin Öğrencilerin Fen ve Teknoloji Dersi Elektrik Ünitesindeki Akademik Başarı Düzeylerine, Bilimsel Süreç Becerilerine ve Tutumlarına Etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • YİĞİT, N., & Akdeniz, A. R. (2003). Fizik Öğretiminde Bilgisayar Destekli Etkinliklerin Öğrenci Kazanımları Üzerine Etkisi Elektrik Devreleri Örneği. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3).
  • Çekbas, Y., Yakar, H., Yıldırım, B., & Savran, A. (2003). Bilgisayar destekli eğitimin öğrenciler üzerine etkisi. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(4).
  • Demircioğlu, H. ve Geban, Ö. (1996), Fen bilgisi öğretiminde bilgisayar destekli öğretim ve geleneksel problem çözme etkinliklerinin ders başarısı bakımından karşılaştırılması, H. Ü. Eğitim Fak. Dergisi 12, 183-185.
  • Ulukök, Ş, Çelik, H. & Sarı, U. (2012). Basit Elektrik Devreleriyle İlgili Bilgisayar Destekli Uygulamaların Deneysel Süreç Becerilerinin Gelişimine Etkisi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 6(1), 77-101.
  • Ayaz, M., Erhan, K., Özdemir, E., & Çilliyüz, Y. (2014). Animasyon Tabanlı PLC ve Operatör Panel Eğitim Seti. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, ISSN, 1012-2354.
  • Güven, G., & Sülün, Y. (2012). Bilgisayar destekli öğretimin 8. sınıf fen ve teknoloji dersindeki akademik başarıya ve öğrencilerin derse karşı tutumlarına etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(1), 68-79.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Erkan Yeşil

Cemil Sungur

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yeşil, E., & Sungur, C. (2017). BİLGİSAYAR DESTEKLİ ELEKTRİK EĞİTİMİ ALANINDA YAPILMIŞ AKADEMİK ÇALIŞMALARDA GELİŞTIRİLEN UYGULAMALARIN İNCELENMESİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ. Mesleki Bilimler Dergisi (MBD), 6(2), 258-263.