Kısa Bildiri
BibTex RIS Kaynak Göster

Meslek Yüksekokullarında Mesleki Eğitim Sorunları Ve Çözüm Önerileri

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 3, 438 - 444, 31.12.2018

Öz



Türk Ulusunun Atatürk’ün önderliğinde Cumhuriyetin kurulmasını coşkuyla
karşılamasının nedenlerinden biri de, her alanda ülke kalkınmasına ve refahına
tüm milletin topyekûn katılımının sağlanması ile, amaçlanan gelişmiş ülkeler
seviyesine ulaşılacağının bilincinde olunması ve ortaya çıkacak eserde eksik
yapı taşlarının olmamasıdır. Son zamanlarda teknolojideki gelişmeler de göz
önünde bulundurulursa, kalkınmanın hızlı olabilmesi ve 2023 hedeflerine
ulaşabilmek için belli bir konuda uzmanlaşmış elemanların istihdamının önemi
artmaktadır. Bu ağır ve güç görevi, teknolojik çeşitlileşmeye paralel olarak en
iyi verecek eğitim kurumlarından biri de Meslek Yüksekokullarıdır. Daha üst
düzeylerde eğitim verecek kurumlarda ağırlıkla genel ve teorik konular
işlendiğinden bu esneklik gösterilememektedir. Ara insan gücünün önemini fark
eden ülkeler, bu gücün yetiştirilmesine çok önceleri ağırlık vermişler ve bu
konuda büyük çaba harcamışlardır. ABD teknik branşlardaki eğitimin % 42’si ve
bazı eyaletlerde % 60’ı, Japonya % 60’ı ve Avrupa kıtasında % 43’ünü
teknikerlik eğitimi, diğer bir deyişle ara insan gücü eğitimi oluşturmaktadır.
1975-1976 yıllarında Dünya Bankasının destekleriyle açılıp desteklenen MYO’nın
sayısı 24 iken, mart 2018 itibariyle bu sayı, devlet üniversitelerinde 876,
vakıf üniversitelerinde 100 ve Vakıf MYO olmak üzere 5, toplam 981’i, öğrenci
sayısı ise 2016-2017 istatistiklerine göre, 2555926’yı bulmaktadır. İlk
zamanlar yapılan desteklerle kurulmuş olan ve daha sonra açılan MYO’larda,
sonradan açılan bölüm ve programlarda bu destek çok düşük seviyelere inmiş ve
hedeflenen üretime dayalı eğitim, sıradan eğitime dönmüştür. Bu bildiride,  MYO’larda kuruluş gerekçesine uygun bir
eğitim-öğretimin gerçekleşmesi için, şimdiye kadar yapılmış tüm iyileştirme
çabalarını da göz önünde bulundurarak neler yapılması gerektiği üzerinde
durulacaktır.



Kaynakça

  • Kaynakça:-Bedük, D., (1996), “Meslek Yüksekokullarının Problemleri ve Yeniden Yapılanma Gereği”, 21. Yüzyıla Doğru Meslek Yüksekokullarının Yeniden Yapılanması Konulu Uluslararası Sempozyum, s. 79-84. Çankırı.-Eckert Okulu, (2018), https://www.eckert-schulen.de/ausbildung-weiterbildung-umschulung-regenstauf/-Erol, A.İ., Haner, B., (1998), Cumhuriyetin 75. Yılında Meslek Yüksekokullarının Sorunları ve Çözümünde Yapılması Gereken Düzenlemeler, 10 s., ISBN: 975-7137-08-1, Zonguldak.-Eşme, İ., (2006), II. Ulusal Meslek Yüksekokulları Müdürler Toplantısı Sonuç Raporu, 213 s., Muğla Üniversitesi, Muğla.-Eşme, İ., (2007), III. Ulusal Meslek Yüksekokulları Müdürler Toplantısı, 223 s., ISBN: 978-975-487-110-4, Çukurova Üniversitesi, Adana. -Gürbüz, R., (1995), “Meslek Yüksekokullarının Yapılanması”, Mesleki ve Teknik Eğitim Sempozyumu, Fırat Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Elazığ.-Kavak, Y., (1992),“Meslek Yüksekokulları İş Hayatı İlişkileri“, H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 7, s. 95-115, Ankara.-Meslek Yüksekokulları Müdürler Toplantısı Sonuç Raporları (MYOMT), (2010), 91 s., Zonguldak.-Özdemir, N., (1996), “Meslek Yüksekokullarında Uygulamanın Önemi”, 21. Yüzyıla Doğru Meslek Yüksekokullarının Yeniden Yapılanması Konulu Uluslararası Sempozyum, s. 198-201. Çankırı.-Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi (YÖBS), (2017), http://www.yok.gov.tr/web/guest/yayinlar-ve-istatistikler.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dilbilim
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Bülent Haner 0000-0003-1662-7927

Veli Akarsu

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Haner, B., & Akarsu, V. (2018). Meslek Yüksekokullarında Mesleki Eğitim Sorunları Ve Çözüm Önerileri. Mesleki Bilimler Dergisi (MBD), 7(3), 438-444.