Medya kadını görsel unsur olarak
ekranlarda kullanarak, kadına belli ölçülerde bir beden anlayışı sunmaktadır.
Reklamlarda, dizilerde, televizyon programlarında kadın bedeninin
kusursuzluğuna vurgu yapılmaktadır. Kadınların idealize edilen bedenlere sahip
olması için yazılı ve görsel medyada sürekli moda, diyet, estetik, cerrahi
müdahaleler, kozmetik gibi konularla ilgili programlar ve haberler
yayınlanmaktadır. Ekranlarda ve haberlerde kadın bedeni izlenecek nesne olarak
kurgulanmaktadır. Bu nedenle kadınların standardize edilen beden ölçülerine ve
bakımına sahip olmamaları, toplumsal yaşamın hemen her alanında kadınlar için
bir eksiklik, beğenilmeme, kınanma, dışlanma ve ötekileştirme olarak
karşılarına çıkmaktadır. Kadınlar da gündelik yaşamda kendilerine yönelen
etkileri bertaraf etmek için sıkı diyet, estetik, cerrahi ameliyatlar, fitness,
kozmetik ürünleri gibi birçok uygulamaya başvurmaktadır. Günümüzde kadınlar
için ideal vücut ölçüleri “manken” ölçüleri olarak kabul edilmektedir. Bu
çalışmada medyanın güzel kadın bedenini idealize etmesi ve bu duruma uymayan
diğer kadınları dışlaması incelenecektir. Ayrıca bir sembol haline gelen iç
giyim markası Victoria’s Secret örneğinden yola çıkılarak, medyada ideale
uymayan kadın bedeninin ötekileştirilmesiyle ilgili 01.01.2016-01.05.2018
tarihleri arasında 7 adet günlük gazetede yer alan 20 haber, söylem analizi
kullanarak çözümlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2 |