Today, the quality of the service provided by the businesses becomes more important and other businesses
also play a significant role in the establishment of the quality concept in the businesses.
The purpose of the present research is determining the level of service quality offered by members
of accounting profession and businesses’ levels of satisfaction from their service. For this purpose,
1000 businesses in Konya province were asked about their expectations from members of accounting
profession via questionnaire method.The questionnaire consists of two parts.The first part of the questionnaire
is about business characteristics and the second part is for determining the expectations
of businesses from the members of accounting profession. The data collected for the research were
analysed statistically to determinethe quality of the service offered by the members of accounting profession
and level of satisfaction of businesses from their service.The results were discussed in accordance
with the related literature and suggestions were offered for a more qualified accounting service.
Günümüzde işletmelerin sundukları hizmetin kalitesi daha önemli hale gelmekte ve işletmelerde kalite
olgusunun yerleşmesinde başka işletmeler de önemli ölçüde role sahip olmaktadır. Araştırmanın
amacı, muhasebe meslek mensuplarının sundukları hizmetin kalitesinin ve işletmeler açısından tatmin
düzeyinin belirlenmesidir. Bu amaca yönelik Konya ilinde 1000 işletmeye, muhasebe meslek mensubundan
beklentileri, anket yöntemiyle sorulmuştur. Anket iki bölümden oluşmaktadır. Anketin birinci
bölümü işletmenin özellikleri, ikinci bölümü ise işletmenin muhasebe meslek mensuplarından beklentilerini
belirlemeye yöneliktir. Araştırma kapsamında toplanan veriler istatistiksel olarak analiz edilmiş,
muhasebe meslek mensuplarının hizmetlerinin kalitesi ve işletmelerin bu hizmetten duydukları
tatmin düzeyi belirlenmiştir. Sonuçlar ilgili literatür doğrultusunda tartışılıp, daha kaliteli muhasebe
hizmeti için öneriler sunulmuştur.
Muhasebeci memnuniyeti muhasebe hizmet kalitesi. muhasebe hizmeti
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Eylül 2021 |
Gönderilme Tarihi | 7 Ocak 2021 |
Kabul Tarihi | 8 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 21 Sayı: 64 |