Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A RESEARCH ON THE EXPECTATIONS OF BUSINESSES FROM MEMBERS OF ACCOUNTING PROFESSION IN KONYA

Yıl 2021, Cilt: 21 Sayı: 64, 67 - 82, 20.09.2021

Öz

Today, the quality of the service provided by the businesses becomes more important and other businesses
also play a significant role in the establishment of the quality concept in the businesses.
The purpose of the present research is determining the level of service quality offered by members
of accounting profession and businesses’ levels of satisfaction from their service. For this purpose,
1000 businesses in Konya province were asked about their expectations from members of accounting
profession via questionnaire method.The questionnaire consists of two parts.The first part of the questionnaire
is about business characteristics and the second part is for determining the expectations
of businesses from the members of accounting profession. The data collected for the research were
analysed statistically to determinethe quality of the service offered by the members of accounting profession
and level of satisfaction of businesses from their service.The results were discussed in accordance
with the related literature and suggestions were offered for a more qualified accounting service.

Kaynakça

  • Armstrong, R. ve Smith, M. (1996). Marketing Cues and Perceptions of Service Quality in the Selection of Accounting Firms. Journal of Customer Service in Marketing & Management, 2(2), 37-59.
  • Banar, K. ve Ekergil, V. (2010).Muhasebe Meslek Mensuplarının Hizmet Kalitesi: Sunulan Hizmetlerin Kalitesi İle Müşteri Memnuniyeti İlişkisi, Eskişehir Uygulaması Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 39-60.
  • Dalğar, H. (2012). İşletmelerin Muhasebeye Bakışı ve Muhasebecilerden Beklentileri Üzerine Bir Araştırma Muhasebe ve Denetime Bakış Dergisi, 37, 85-102.
  • Erol, M.(2007). Muhasebe Meslek Elemanlarının Sundukları Hizmetlerin Mükellefleri Tatmin Eden Özelliklerini Belirlemeye Yönelik Ampirik Bir Çalışma, Selçuk Üniversitesi Karaman İİBF Dergisi, 12, 244-252.
  • Higgins, L. F. ve Ferguson, J. M. (1991). Practical Approaches for Evaluating the Quality Dimensions of Professional Accounting Services. Journal of Professional Services Marketing, 7(1), 3-17.
  • Keng, K. A. ve Liu, P. (1998). Expectation of Service Quality in Professional Accounting Firms. Journal of Customer Service in Marketing & Management, 5(2), 39- 54.
  • Ustaahmetoğlu, E. ve S. (2012). Mustafa, Muhasebe Meslek Mensuplarının Sundukları Hizmetin Kalitesini Değerlendirmesi ve Örnek Bir Uygulama, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (22) 2, 168-184.
  • Yanık A., Dinçel G. , Yıldız F. ve Karacan S. (2012). Muhasebe Meslek Mensuplarının İdeal Hizmet ve Mevcut Hizmet Kalitesi Algılarının Servqual Modeli İle Değerlendirilmesi Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (20), 593-604.

İŞLETMELERİN MUHASEBE MESLEK MENSUPLARINDAN BEKLENTİLERİ ÜZERİNE, KONYA İLİNDE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2021, Cilt: 21 Sayı: 64, 67 - 82, 20.09.2021

Öz

Günümüzde işletmelerin sundukları hizmetin kalitesi daha önemli hale gelmekte ve işletmelerde kalite
olgusunun yerleşmesinde başka işletmeler de önemli ölçüde role sahip olmaktadır. Araştırmanın
amacı, muhasebe meslek mensuplarının sundukları hizmetin kalitesinin ve işletmeler açısından tatmin
düzeyinin belirlenmesidir. Bu amaca yönelik Konya ilinde 1000 işletmeye, muhasebe meslek mensubundan
beklentileri, anket yöntemiyle sorulmuştur. Anket iki bölümden oluşmaktadır. Anketin birinci
bölümü işletmenin özellikleri, ikinci bölümü ise işletmenin muhasebe meslek mensuplarından beklentilerini
belirlemeye yöneliktir. Araştırma kapsamında toplanan veriler istatistiksel olarak analiz edilmiş,
muhasebe meslek mensuplarının hizmetlerinin kalitesi ve işletmelerin bu hizmetten duydukları
tatmin düzeyi belirlenmiştir. Sonuçlar ilgili literatür doğrultusunda tartışılıp, daha kaliteli muhasebe
hizmeti için öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Armstrong, R. ve Smith, M. (1996). Marketing Cues and Perceptions of Service Quality in the Selection of Accounting Firms. Journal of Customer Service in Marketing & Management, 2(2), 37-59.
  • Banar, K. ve Ekergil, V. (2010).Muhasebe Meslek Mensuplarının Hizmet Kalitesi: Sunulan Hizmetlerin Kalitesi İle Müşteri Memnuniyeti İlişkisi, Eskişehir Uygulaması Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 39-60.
  • Dalğar, H. (2012). İşletmelerin Muhasebeye Bakışı ve Muhasebecilerden Beklentileri Üzerine Bir Araştırma Muhasebe ve Denetime Bakış Dergisi, 37, 85-102.
  • Erol, M.(2007). Muhasebe Meslek Elemanlarının Sundukları Hizmetlerin Mükellefleri Tatmin Eden Özelliklerini Belirlemeye Yönelik Ampirik Bir Çalışma, Selçuk Üniversitesi Karaman İİBF Dergisi, 12, 244-252.
  • Higgins, L. F. ve Ferguson, J. M. (1991). Practical Approaches for Evaluating the Quality Dimensions of Professional Accounting Services. Journal of Professional Services Marketing, 7(1), 3-17.
  • Keng, K. A. ve Liu, P. (1998). Expectation of Service Quality in Professional Accounting Firms. Journal of Customer Service in Marketing & Management, 5(2), 39- 54.
  • Ustaahmetoğlu, E. ve S. (2012). Mustafa, Muhasebe Meslek Mensuplarının Sundukları Hizmetin Kalitesini Değerlendirmesi ve Örnek Bir Uygulama, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (22) 2, 168-184.
  • Yanık A., Dinçel G. , Yıldız F. ve Karacan S. (2012). Muhasebe Meslek Mensuplarının İdeal Hizmet ve Mevcut Hizmet Kalitesi Algılarının Servqual Modeli İle Değerlendirilmesi Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (20), 593-604.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Taner Özgül 0000-0003-3133-8832

Mustafa Ay

Yayımlanma Tarihi 20 Eylül 2021
Gönderilme Tarihi 7 Ocak 2021
Kabul Tarihi 8 Eylül 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 21 Sayı: 64

Kaynak Göster

APA Özgül, T., & Ay, M. (2021). İŞLETMELERİN MUHASEBE MESLEK MENSUPLARINDAN BEKLENTİLERİ ÜZERİNE, KONYA İLİNDE BİR ARAŞTIRMA. Muhasebe Ve Denetime Bakış, 21(64), 67-82.