Bu çalışmanın amacı İzmir ilinde Millî Eğitim Bakanlığı’na (MEB) bağlı
okullarda özel eğitim ve OÇEM (Otistik Çocuklar Eğitim Merkezi) sınıflarında
görev yapan öğretmenlerin iş doyumu düzeylerini belirlemek ve bunun çeşitli
faktörler açısından farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymaktır. Bu çalışma
betimsel tarama modelinde bir araştırmadır. Araştırmanın verileri Kuzgun, Sevim
ve Hamamcı (2005) tarafından geliştirilen “Mesleki Doyum Ölçeği” kullanılarak
2013-2014 eğitim-öğretim yılında İzmir ili merkez ilçelerinde özel eğitim ve
OÇEM sınıflarında görev yapan 100 öğretmenden toplanmıştır. Veriler SPSS 17 paket
programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonuçları, özel eğitim ve OÇEM
öğretmenlerinin iş doyumu düzeylerinin oldukça yüksek olduğunu ortaya koymaktadır.
Ayrıca, öğretmenlerinin mesleki doyum düzeylerinin onların cinsiyetlerine ve
eğitim düzeylerine göre anlamlı farklılık gösterdiği; ancak okutmakta oldukları
sınıf türü, mesleki kıdemleri, mezun oldukları program ve özel eğitim / OÇEM sınıfında
çalışma nedenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği anlaşılmaktadır. Elde
edilen bulgular alan yazın doğrultusunda tartışılarak öneriler sunulmuştur.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 16 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |