Bu çalışmanın amacı Türkiye’de sekizinci sınıflarda okutulmakta olan bir İngilizce ders kitabının kültürel aktarım öğeleri bakımından incelenmesidir. Bu amaçla Türkiye’de yerel bir 8. sınıf İngilizce ders kitabı olarak kullanılan Upswing English 8, Avrupa Ortak Başvuru Metninde (AOBM, 2001) yer alan kültürel konular ile hedef, kaynak ve uluslararası kültür öğeleri bakımından incelenmiştir. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden biri olan durum çalışması ve nitel araştırmalarda veri analizi yaklaşımlarından betimsel analiz kullanılmıştır. İlk olarak literatüre dayalı veriler toplanarak araştırmanın kuramsal yapısı oluşturulmuş, elde edilen bulgular ile söz konusu ders kitabı incelenmiştir. Ders kitabında kültürel öğeler incelenirken kitapta yer alan metinler ve resimler temel alınmıştır. Çalışma sonucunda incelenen ders kitabının iddia edildiği gibi AOBM (2001) dikkate alınarak yazıldığı, öğrencilere kültürel farkındalık kazandırma noktasında bir amaca ve kültürlerarası bakış açısına sahip olduğu görülmüştür. Bununla birlikte kültürel öğeler kitapta sayısal olarak bulunsa da, derinlemesine bir kültür aktarımı yaklaşımının bulunmadığı tespit edilmiştir. İncelenen ders kitabının kaynak, hedef ve uluslararası kültüre ait öğelerin hepsini içerdiği, kitapta uluslararası kültür öğelerinin sayısal olarak en çok olduğu, bunu hedef kültürün ve en sonda da kaynak kültürün izlediği görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 14 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 2 |