Araştırma, uzaktan eğitimde sayısal derslerde yaşanan sorunlar için bir ölçeğin geliştirilmesini ve test edilmesini amaçlamaktadır. Araştırmanın yöntemi, nitelden elde edilen verilerin nicel yöntem ile kullanılmasından ötürü keşfedici ardışık desenli karma bir çalışmadır. Covid-19 salgınının devam ettiği 2020 yılı Aralık ayında 113 öğrenci (ortaokul-lise) ile öğretmen ve velilerinin görüşlerine dayanarak 40 maddelik bir havuz oluşturulmuştur. Uzman görüşlerinden sonra pilot uygulama, Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) ve Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) gerçekleştirilmiştir. AFA için 349 ve DFA için 278 öğrenciden veri toplanmıştır. 21 maddeden oluşan 3 faktörlü bir ölçek geliştirilmiştir. Faktörler “Ortam”, “Öğretmen” ve “Çözülen soru sayısının yetersizliği” olarak adlandırılmıştır. Bu üç faktör toplam varyansın % 52,84’ünü açıklamaktadır. Ölçeğin bütünü için iç tutarlık katsayısı .92, KMO .95, olarak hesaplanmıştır. Ayrıca X2 /df 1.69, SRMR .044, RMSEA .050, CFI .96 ve TLI .95 değerleri bulunmuştur. Güvenilirlik ve geçerlilik şartlarını sağlayan ölçek ile 523 öğrenciden toplanan verilere normallik analizinden sonra T-testi ve ANOVA testi yapılmıştır. Bağımlı değişken “uzaktan eğitim sürecinde sayısal derslerde yaşanan sorunlar” ile bağımsız değişkenler öğrencilerin “derse girerken en çok kullandıkları teknolojik alet”, “uzaktan eğitim daha uzun devam etsin mi sorusuna cevap verme yaklaşımları”, “okuyan kardeş sayısı”, “geçen yıl aldıkları takdir- teşekkür belgesi”, “okul türü” ve “sınıf seviyesi” arasında anlamlı farklılık bulunmuştur
uzaktan eğitim ölçek geliştirme sayısal dersler Faktör Analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 19 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 2 |