Bu araştırma, 2018-2024 yılları arasında, yurt dışında erken çocuklukta mühendislik temelli beceriler konusunda ortaya konmuş olan bilimsel araştırmaların; veri tabanı, amacı, bilimsel araştırma yöntemi, çalışma grubu, yayın yılı ve yapıldığı ülke kategorilerinde incelenmesini amaçlamaktadır. Araştırmanın verileri, nitel araştırmalarda veri toplama yöntemi olan doküman analizi/incelemesi yöntemi ile elde edilmiştir. SpringerLink, Taylor & Francis, ERIC, JSTOR ve Wiley veri tabanlarından amaçlı örnekleme yöntemi ile “early childhood engineering, young children engineering” anahtar kelimeleri kullanılarak ulaşılan, tam metin erişimine açık olan araştırmalar, bu araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Betimsel analiz yapılmış olan araştırmada veriler, araştırmacılar tarafından oluşturulmuş olan “Erken Çocuklukta Mühendislik Temelli Becerilere Yönelik Yurt Dışında Yapılan Araştırmaları İnceleme Formu” dikkate alınarak toplanmıştır. Araştırma bulgularına göre konuya ilişkin en çok çalışma çocuklarla yapılmış olup, ABD’nin en çok çalışma yapılmış olan ülke olduğu görülmüştür. En fazla nitel yöntemli çalışmalar yürütülmüş ve en fazla yayın SpringerLink veri tabanından elde edilmiştir. En fazla yayın ise 2019 ve 2022 yıllarında ortaya konmuştur. Bununla birlikte, araştırma verilerine göre mühendislik tasarımı ve proje tabanlı öğrenme, mühendislik temelli eğitimde robotik ve programlama konularıyla birlikte çocukların performans ve algıları ile ilgili araştırmalar en çok ele alınan çalışmalardır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer) |
Bölüm | Araştırma makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 9 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 28 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 1 |