Dicle Üniversitesi bünyesinde Türkçe eğitimi
verdiğimiz Müslüman yabancı uyruklu öğrencilerin dil öğrenme sürecindeki başarı
oranlarında kültürel akrabalığın ciddi katkısı olmuştur. Örneğin din, tarih,
sembol şahsiyetler, klasik eserler, müzik ve geleneğe ait diğer unsurların
ortaklığı ve aşinalığı öğrenciyi motive eden hususlardan bazılarıdır. Bu
çalışmada ortak mazinin taşıyıcısı ülkelerin mensupları olan yabancı öğrencilere
Türkçenin öğretilmesinde, söz konusu kültür akrabalığının önemine dair kimi
tespitlerimiz paylaşılacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | FİLOLOJİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
DERGİPARK Bünyesinde Faaliyet Gösteren MECMUA Sosyal Bilimler Alanında Yayımlanan
Uluslararası Hakemli Bir Dergidir