Siyasi partilerin seçim kampanyaları kapsamında seçmen iknası amacıyla hazırlanan siyasi reklamların toplumsal ve siyasal konjonktür paralelinde hazırlanması kampanya başarısını arttırmaktadır. Bu kapsamda bu çalışmanın amacı 2015 yılında gerçekleşen iki seçim (7 Haziran/ 1 Kasım) dönemi için hazırlanan siyasi partilerin gazete reklamlarındaki iletileri ve reklam türlerini belirlemektir. Araştırmanın temel varsayımı iki seçim dönemindeki terör eylemlerinde yaşanan artış paralelinde siyasi parti gazete reklamlarında terör iletilerinin daha yoğun olarak kullanıldığıdır. Araştırma toplumsal ve siyasal konjonktürün gazete reklam iletilerine yansıtılıp yansıtılmadığının tespiti açısından önem taşımaktadır. Araştırmada 7 Haziran/1 Kasım 2015 genel seçimleri dönem olarak ele alınmış ve partilerin ulusal basında yer alan gazete reklamları içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Araştırmada Meclis’e girmeyi başaran AKP, CHP, HDP ve MHP’nin; Cumhuriyet, Hürriyet, Milliyet, Sabah, Sözcü ve Posta gazetelerinde yayınlanan gazete reklamları incelenmiştir. Bu gazeteler, Basın İlan Kurumu (BİK) 2015 tiraj verilerine göre ilk 15 gazete içinden farklı yayın politikaları ve kimliklerine göre seçilmiştir. Bu gazetelerde 01.05.2015-07.06.2015 ve 01.10.2015-01.11.2015 tarihleri arasında yayınlanan toplam 304 reklam analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda 7 Haziran/ 1 Kasım seçimleri için hazırlanan siyasi parti gazete reklamlarında ekonomik iletilerin ön plana çıkarıldığı bulgulanmıştır. Bu sonuca göre, Haziran ve Kasım 2015 seçimleri için hazırlanan reklamların siyasal ve toplumsal konjonktürü yansıtmadığı söylenebilmektedir.
Siyasal Reklam Siyasal İletişim Gazete Reklamı Terör Siyasi Konjonktür
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | SOSYAL, BEŞERİ VE İDARİ BİLİMLER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 13 |
DERGİPARK Bünyesinde Faaliyet Gösteren MECMUA Sosyal Bilimler Alanında Yayımlanan
Uluslararası Hakemli Bir Dergidir