The new order of the digital age, which is the new version process of the information age, is the digital society dominated by digital technologies. In this society, everything is defined as data, and as data/data is accepted as the criterion of everything, there is an increasing attempt to place it on sacred ground. The resulting ideology, Dataism, is an ideology that sanctifies data and presents the ever-evolving power of technology as an argument to convince and impose on humanity. Dataism tries to make it believable by ignoring all religions, especially God, in order to convince the digital society, which is a result of the digital age, and the theory that Dataism uses is that everything that exists is data/data, and after a while this theory is justified when the predicted technological level is reached. it will come out. Dataism is a new belief or techno-religion that has emerged as a result of digitalisation and is expressed through digital arguments. In this context, our study examines dataism, which is gradually becoming a digital faith, in terms of the sociology of religion and the possible consequences of the sanctification of data for humanity.
Enformasyon çağının yeni versiyon süreci olan içinde bulunduğumuz dijital çağın yeni düzeni, dijital teknolojilerin hâkimiyeti altındaki dijital toplumdur. Bu toplumda her şey data/veri olarak tanımlanmaktadır. Data her şeyin ölçütü olarak kabul gördüğünden giderek ‘kutsal’ bir zemine oturtulmaya çalışılmaktadır. Bunun sonucunda ortaya çıkan ideoloji olan dataizm de datayı kutsallaştıran, insanlığı ikna etmek için teknolojinin sürekli gelişen gücünü delil olarak sunan ve bunu tüm insanlığa kabul ettirmeye çalışan bir ideolojidir. Dataizm, dijital çağın bir sonucu olan dijital toplumu ikna etmeye çalışırken, başta Tanrı olmak üzere bütün inançları yok sayarak bunu inandırıcı kılmaya çalışmaktadır. Dataizmin güçlü görünen teorisi ise var olan her şeyin data/veriden oluştuğu ve bir süre sonra tahmin edilen teknolojik seviyeye ulaşıldığında da bu teorinin doğru çıkacağıdır. Dataizm, dijitalleşmenin bir sonucu olarak ortaya çıkan, dijital argümanlar kullanarak ikna edici olmaya çalışan yeni bir dijital inanç veya tekno-dindir. Bu bağlamda gitgide dijital bir inanca dönüşmeye başlayan dataizm ve verinin kutsallaşması, ortaya çıkarabileceği muhtemel durumlarıyla incelenecektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Sosyolojisi |
Bölüm | SOSYAL, BEŞERİ VE İDARİ BİLİMLER |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Mart 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 26 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 26 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 17 |
DERGİPARK Bünyesinde Faaliyet Gösteren MECMUA Sosyal Bilimler Alanında Yayımlanan
Uluslararası Hakemli Bir Dergidir