Bu araştırmanın temel amacı İzmir ilinde tüketicilerin çiğ süt satın alma eğilimlerinin saptanmasıdır. Bu amaç doğrultusunda öncelikle tüketicilerin sosyo-ekonomik özellikleri verilmiş, çiğ süt ile ilgili bilgi düzeyleri belirlenmiş ve çiğ süt satın alma eğilimlerini etkileyebilecek faktörler ortaya konulmuştur. Çalışmanın verileri İzmir ilinin en fazla nüfusa sahip olan ilk 10 ilçesinde tüketicilerle yüz yüze yapılan anket çalışmasından elde edilmiştir. Araştırma sonuçları çiğ süt tüketim miktarında tüketici gelirinin etkili olmadığını, ancak tüketici geliri arttıkça satın alınan çiğ süte ödenen fiyatın arttığını göstermiştir. Ayrıca eğitim düzeyi ve geliri yüksek olan tüketicilerin çiğ sütü genellikle mandıralardan satın almayı tercih ettikleri belirlenmiştir. Tüketiciler çiğ süt satın alırken fiyattan çok damak tadına ve hijyen koşullarına önem vermektedirler. Bu nedenle çiğ süt tüketimini teşvik etmeye yönelik tanıtımların tedarik zincirindeki hijyen koşulları ön plana çıkarılarak yapılması çiğ süt tüketimini arttırabilecektir. Ayrıca, çiğ sütün soğuk zincirde pazarlanmasının gelecekte kayıt dışı pazarlanan süt oranını azaltabileceği tahmin edilmektedir.
Tüketici tercihleri Çiğ süt tüketimi Satın alma eğilimi İzmir
Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK)
1919B011703509
Bu çalışma Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) tarafından 2209/A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destek Programı kapsamında desteklenen 1919B011703509 nolu projeden üretilmiştir. Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu’na teşekkür ederiz.
The main aim of this study is to determine the intentions of consumers to buy raw milk in Izmir province. Within the scope of this aim, the socio-economic characteristics of consumers were given firstly, the level of information about raw milk was determined, and the factors that may affect the intentions of purchasing raw milk were determined. The data of the study was obtained from the face-to-face surveys conducted with consumers in the top 10 districts of the province with the highest population. Research results show that the consumers’ income is not effective in raw milk consumption, but that the purchasing price for raw milk increases as consumers’ income increases. In addition, it was determined that consumers with high educational level and income preferred to purchase raw milk from dairies. When buying raw milk, consumers give more importance to taste and hygiene than price. Therefore, promotion of raw milk consumption by highlighting hygiene conditions in the supply chain can increase raw milk consumption. It is also estimated that the marketing of raw milk in the cold chain will reduce the rate of informal milk marketed in the future.
Consumer preferences Raw milk consumption Purchase intention Izmir
1919B011703509
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ziraat Mühendisliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 1919B011703509 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2021 |
Gönderilme Tarihi | 5 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 34 Sayı: 1 |
Mediterranean Agricultural Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.