Amaç: Bu çalışma; öğrencilerin kol maketi üzerinde uygulanan eğitimin antekübital bölge venlerinin yerlerini doğru bulma başarısı üzerine etkisini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır.
Materyal ve Metot: Yarı-deneysel nitelikte yapılan bu araştırma, 19 Mart-30 Mart 2018 tarihleri arasında hemşirelik birinci sınıfta okuyan ilk defa Hemşirelik Esasları derini alan 60 öğrenci ile yürütülmüştür. Veriler, literatür doğrultusunda oluşturulan veri toplama formu ile toplanmıştır. Formda yer alan bilgi ve becerilerini değerlendirmeye yönelik sorular ön test ve son test şeklinde uygulanmıştır. Öğrencilerin bilgi ve becerilerini değerlendirme soruları 40 puan, antekübital bölge venlerinin yerlerini doğru tespit etme ise 3 puan üzerinden hesaplanmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin kol maketi üzerinde uygulamalı eğitim öncesi ön test puan ortalamaları ile uygulamalı eğitim sonrası son test puan ortalamaları arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p<0.05). Benzer şekilde antekübital bölge venlerinin yerlerini doğru tespit etme puanları arasındaki fark da istatistiksel olarak anlamlı değerlendirilmiştir (p<0.05).
Sonuç: Öğrencilerin intravenöz kateter uygulamaları hakkındaki bilgi düzeylerini artırmada maket üzerindeki uygulamalı eğitimin etkili olduğu bulunmuştur.
hemşirelik öğrencileri; intravenöz kateter uygulaması; simülasyon; uygulamalı eğitim; hasta güvenliği
Yok
Yok
Yok
Aim: This study; It was conducted to evaluate the effect of education on the the success of the antecubital region veins on the arm model of the students.
Material and Method: This quasi-experimental study was conducted with 60 students studying in the 1st year of nursing for the first time, taking the fundamentals of Nursing between 19 March-30 March 2018. The data were collected with a data collection form created in line with the literature. The questions to evaluate the knowledge and skills in the form were applied as pre-test and post-test. The questions to evaluate the students’ knowledge and skills were calculated over 40 points, and correctly determining the locations of the antecubital region veins was calculated over 3 points.
Results: The difference between the pre-test mean scores of the students before the applied training on the arm model and the post-test mean scores after the applied training was found to be statistically significant (p <0.05). Similarly, the difference between the scores of correctly locating the antecubital region veins was evaluated statistically significant (p <0.05).
Conclusion: It has been found that practical training on models is effective in increasing students’ knowledge about intravenous catheter applications.
Nursing students; introvenous catheter placement; simulation; pratical lecture patient safety
Yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Özgün Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok |
Yayımlanma Tarihi | 6 Mayıs 2021 |
Kabul Tarihi | 17 Şubat 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Chief Editors
Assoc. Prof. Zülal Öner
Address: İzmir Bakırçay University, Department of Anatomy, İzmir, Turkey
Assoc. Prof. Deniz Şenol
Address: Düzce University, Department of Anatomy, Düzce, Turkey
E-mail: medrecsjournal@gmail.com
Publisher:
Medical Records Association (Tıbbi Kayıtlar Derneği)
Address: Orhangazi Neighborhood, 440th Street,
Green Life Complex, Block B, Floor 3, No. 69
Düzce, Türkiye
Web: www.tibbikayitlar.org.tr
Publication Support:
Effect Publishing & Agency
Phone: + 90 (540) 035 44 35
E-mail: info@effectpublishing.com
Address: Akdeniz Neighborhood, Şehit Fethi Bey Street,
No: 66/B, Ground floor, 35210 Konak/İzmir, Türkiye
web: www.effectpublishing.com