Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Comparative Evaluation of Internet Addiction of Turkish and Foreign University Students and Investigation of Its Relationship with Social Appearance Anxiety

Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 2, 24 - 42, 09.12.2020

Öz

The aim of this study is to evaluate the internet addiction of Turkish and foreign university students and also is to investigate the relationship between internet addiction and social appearance anxiety.The sample of the study consists of 422 students, 258 Turkish and 164 foreigners, 53 prep school, 264 undergraduate and 105 graduate students studying at various state and foundation universities located in Istanbul. In this study, which uses a relational survey model by comparison, the Internet Addiction Scale and Social Appearance AnxietyScale was applied to Turkish and foreign students studying in Istanbul province together with demographic questions. Firstly,the internet addiction levelsofTurkishand foreign university students have been assessedby Independent Sample T- Test. Secondly the relationship between internet addiction and social appearance anxiety has been examined by using regression analysis.As a result of this study, it has been found that there is statistically a meaningful difference between Turks and foreign university students’ internet addiction.The internet addiction of foreign university students is more than Turkish university students. As a result of regression analysis, as social appearance anxiety increase has been identified that internet addiction decrease. 

Kaynakça

  • Adanır, S. A., Doğru, H., Özatalay, E. (2016). Oyuna Adanmış Yaşam: Bir Olgu Sunumu Üzerinden İnternet Oyun Oynama Bozukluğuna Kısa Bir Bakış̧. Türk Aile Hekimliği Dergisi,20(2), 85-90.
  • Altındiş, A., Altındiş, S., Aslan, F. G., Aşıcı, N., İnci, M. B., Ekerbiçer, H. Ç., Tokaç, M. (2017).Sosyal Medya Ağları ve Sosyal Görünüm Anksiyetesi.TheJournalof Academic Social Science Studies, 64, 227-235.
  • Anderson, C. A., Bushman, B. J. (2001). Effects of Violent Video Games on Aggressive Behavior, Aggressive Cognition, Aggressive Affect, Physiological Arousal, And Prosocial Behavior: A Meta-Analytic Review of The Scientific Literature. Psychological science, 12(5), 353-359.
  • Arslan, H. (2014). Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Değerlendirme Tercihleri: Çankırı Karatekin Üniversitesi Örneği. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 40, 193-208.
  • Ayas, T, Horzum, B. M. (2013). Internet Addiction and Internet Parental Style of Primary School Students. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 4(39), 46-57.
  • Aydın, M. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Problemli İnternet Kullanımları ile Akılcı Olmayanİnançları ve Yetersizlik Duygusu Arasındaki İlişkiler (Yüksek Lisans Tezi). AnadoluÜniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı.
  • Balcı, Ş., Gülnar, B. (2009). Üniversite Öğrencileri Arasında İnternet Bağımlılığı ve İnternet Bağımlılarının Profili. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 6(1), 5-22.
  • Bai, Y. M., Lin, C. C., Chen, J. Y. (2001). Internet addiction disorder among clients of a virtual clinic. Psychiatr Serv. 52(10), 1397-1397.
  • Basın İlan Kurumu. (2019). TÜİK’in İstatistiklerle Gençlik 2018 Raporu Açıklandı. Erişim Adresi: https://www.bik.gov.tr/tuikin-istatistiklerle-genclik-2018-raporu-aciklandi/
  • Beard, K. W., Wolf, E. M. (2001). Modification in the Proposed Diagnostic Criteria for Internet Addiction. CyberPsychology & Behavior, 4(3), 377–383.
  • Carleton, R. N., Collimore, K. C., Asmundson, G. J. (2007). Social Anxiety and Fear of Negative Evaluation: Construct Validity of the BFNE-II. Journal of AnxietyDisorders, 21(1), 131-141.
  • Ceyhan, A. A.,Ceyhan, E. (2008). Loneliness, Depression, and Computer Self-Efficacy as Predictors of Problematic Internet Use. CyberPsychology & Behavior, 11(6), 699–701.
  • Chou, C., Hsiao, M. (2000). Internet Addiction, Usage, Gratification, And Pleasure Experience: The Taiwan College Students' Case. Computers and Education, 35, 65- 80.
  • Cunningham, M. R. (1986). Measuring the Physical in Physical Attractiveness: Quasi-Experiments on The Sociobiology of Female Facial Beauty. Journal of Personality and Social Psychology, 50(5), 925.
  • Çınar, H., Keskin, N. (2015). Öğrencilerin Sosyal Görünüş Kaygısının Öğrenim Yeri Tercihlerine Etkisi. Electronic Journal of Vocational Colleges, 14, 457-464.
  • Çimen K, L. (2018). Ünı̇versı̇te Öğrencı̇lerı̇nı̇n İnternet Bağımlılığı ile Sanal Ortam Yalnızlık Düzeyleri̇ Arasındaki̇ İlı̇şkı̇nı̇n İncelenmesi̇. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17(68),1431-1452.
  • DeRushia, K. D. (2010). İnternet Usage Among College Students and Its Impact on Depression, Social Anxiety, And Social Engagement. (Doctoral Dissertation). IndianaUniversity, Pennsylvania.
  • Dikmen, O. (2019). Genç Erişkinlerde İnternet Bağımlılığı Düzeyleri ile Sosyal Görünüş Kaygısıve Yalnızlık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Sosyal Bilimler Enstitüsü, Klinik Psikoloji Anabilim Dalı.
  • Dindar, M., Akbulut, Y. (2015). Role of Self-Efficacy and Social Appearance Anxiety on Gaming Motivations of MMOFPS Players. Computers & Education, 81, 26–34.
  • Dion, K., Berscheid, E., Walster, E. (1972). What Is Beautiful Is Good. Journal of Personality and Social Psychology, 24(3), 285-290.
  • Doğan, T. (2010). Sosyal Görünüş Kaygısı Ölçeği’ nin (SGKÖ) Türkçe Uyarlaması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39 (39), 151-159.
  • Gökçearslan, Ş., Günbatar, M. S. (2012). Ortaöğrenim Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı.Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2(2), 10-24.
  • Griffiths, M. D. (2001). 'Sex on The Internet: Observations and Implications for Internet Sex Addiction', Journal of Sex Research, 38(4), 333-342.
  • Güzel, M. (2006). Küreselleşme, İnternet ve Gençlik Kültürü. Küresel İletişim Dergisi, 1(1), 1-16.
  • Ha, J. H., Kim, S. Y., Bae, S. C., Bae, S., Kim, H., Sim, M., Cho, S. C. (2007). Depression and Internet addiction in Adolescents. Psychopathology, 40(6), 424-430.
  • Hamermesh, D. S., Biddle, J. E. (1993). Beauty and The Labor Market (No. w4518). National Bureau of Economic Research,84, 1174-1194.
  • Hahn, A., Jerusalem, M. (2001). Internetsucht: Reliabilität und Validität in der Online-Forschung.
  • https://www.andre-hahn.de/downloads/pub/2001/2001b_Internetsucht-Reliabilitaet_und_Validitaet_in_der_Online-Forschung.pdf.
  • Hart, E. A., Leary, M. R., Rejeski, W. J. (1989). The Measurement of Social Physique Anxiety. Journal of Sport and Exercise Psychology, 11, 94-104.
  • Hart, T. A., Flora, D. B., Palyo, S. A., Fresco, D. M., Holle, C., Heimberg, R. G. (2008). Development and Examination of The Social Appearance Anxiety Scale. Assessment, 15(1), 48-59.
  • Haque, M., Rahman, N. A., Maiumder, M. A.,Haque, S. Z.,Kamal, Z. M.,Islam, Z. (2016). Internet use and addiction among medical students of university Sultan Zainal Abiding,Malaysia. Psychol Res Behav Manag,14(9), 297-307.
  • Heilman, M. E., Stopeck, M. H. (1985). Being Attractive, Advantage or Disadvantage? Performance- Based Evaluations and Recommended Personnel Actions as A Function of Appearance, Sex, And Job Type.Organizational Behavior and Human Decision Processes, 35 (2), 202-215.
  • Kandell, J. J. (1998). Internet Addiction on Campus: The Vulnerability of College Students. CyberPsychology & Behavior, 1(1), 11–17.
  • Kerber, C. S. (2005). Problem and Pathological Gambling Among College Athletes. Annals of Clinical Psychiatry, 17(4), 243-247.
  • Keskin, H., Baştuğ, M., Akyol, H. (2013). Sesli Okuma ve Konuşma Prozodisi: İlişkisel Bir Çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 168-180.
  • Kılıç, S. (2016). Cronbach’s Alpha Reliability Coefficient. Journal of Mood Disorders, 6(1), 47-48.
  • Korkmaz, Y. (2014). Lise Öğrencilerinin Depresyon, Anksiyete, Stres ve İnternet Bağımlılığı İlişkisinin Bazı Değişkenlere Göre Yordanması (Yüksek Lisans Tezi). Hasan Kalyoncu Üniversitesi, Sosyal Bı̇lı̇mler Enstı̇tüsü Psikoloji̇ Anabı̇lı̇m Dalı.
  • Lam, L. T., Peng, Z. W., Mai, J. C., Jing, J. (2009). Factors Associated with Internet Addiction Among Adolescents. Cyberpsychology & behavior, 12(5), 551-555.
  • Langlois, J. H., Kalakanis, L., Rubenstein, A. J., Larson, A., Hallam, M., Smoot, M. (2000). Maxims or Myths of Beauty? A Meta-Analytic and Theoretical Review. Psychological Bulletin, 126 (3), 390-423.
  • Mülazımoğlu B. Ö., Erturan İ. G., Arslan, Y. (2014).Achievement Goals in Turkish High School PE Setting: The Predicting Role of Social Physique Anxiety. International Journal of Educational Research, 67, 30–39.
  • Özcan, H, Subaşı, B, Budak, B, Çelik, M, Gürel, Ş, Yıldız, M. (2013). Ergenlik ve Genç Yetişkinlik Dönemindeki Kadınlarda Benlik Saygısı, Sosyal Görünüş Kaygısı, Depresyon ve Anksiyete İlişkisi.Journal Of Mood Disorders, 3(3), 107-113.
  • Pallant, J. (2011). SPSS Survival Manual: A Step by Step Guide to Data Analysis Using the SPSS Program. Sydney: Allen & Unwin.
  • Razieh, J., Ghasempoor, A., Ajdari, Z., Sadeghigooghari, N. (2012). The Relationship Between Internet Addiction and Anxiety in The Universities Students. Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business, 4(1), 942-949.
  • Safren, S. A., Heimberg, R. G., Brown, E. J., Holle, C. (1996). Quality of Life in Social Phobia. Depression and Anxiety, 4(3),126–133.
  • Shapira N. A., Goldsmith T. D., Keck P. E Jr., Khosla U. M., McElroy S. L. (2000). Psychiatric features of individuals with problematic internet use. J Affect Disord. 57, 267–272.
  • Sekaran, U., & Bougie, R. (2016). Research methods for business: A skill building approach. 7. Edition. John Wiley & Sons.
  • Seki, T., Dilmaç, B. (2015). Ergenlerin Sahip Oldukları Değerler ile Öznel İyi Oluş ve Sosyal Görünüş Kaygı Düzeyleri Arasındaki Yordayıcı İlişkiler: Bir Model Önerisi. Eğitim ve Bilim, 40(179).
  • Soltanifar, A., Salimi, Z., Mashhadi, A., Teymouri, S., Ghaffari, Z. (2019). Evaluating the Role of Sensation Seeking and Brain-Behavioral Systems in İnternet Addiction Among College Students.Journal of Fundamentals of Mental Health, 21(2), 108-115.
  • Şahin, C., Korkmaz, Ö. (2011). İnternet Bağımlılığı Ölçeğinin Türkçe ‘ye Uyarlanması. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi. 32, 101-115.
  • Tezer, N., Arkar, H. (2013).Does Personality Affect Social Relationships? Assessing Mediator Role of Social Network, Loneliness, And Perceived Social Support. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 41,46- 52.
  • Torlak, Ö., Doğan, V., Özkara, Y. B. (2014). Marka Farkındalığı, Marka İmajı, Markadan Etkilenme ve Markaya Güvenı̇n Marka Bağlılığı Üzerı̇ndekı̇ Görece Etkı̇lerı̇nı̇n İncelenmesi̇: Turkcell Örneğı̇. Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi, 9(1), 147-161.
  • Uzunsakal, E., Yıldız, D. (2018). Alan Araştırmalarında Güvenilirlik Testlerinin Karşılaştırılması ve Tarımsal Veriler Üzerine Bir Uygulama. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 14-28.
  • Weinstein, A., Lejoyeux, M. (2010). Internet Addiction or Excessive Internet Use. The American Journal of Drug and Alcohol Abuse, 36(5),277–283.
  • Wells, A., Clark, D. M., Salkovskis, P., Ludgate, J., Hackmann, A., Gelder, M. (1995). Social Phobia: The Role of Insituation Safety Behaviors in Maintaining Anxiety and Negative Beliefs. Behavior Therapy, 26(1), 153-161.
  • White, E. K. (2008). “The Role of Social Physique Anxiety and Social Appearance Anxiety in The Body Checking Behaviors of Male and Female College Students.” Unpublished Master Thesis. University of Nevada, Department of Psychology.
  • Yao, S. N., Cottraux, J., Martin, R., Mollard, E., Buovard, M., Guerin, J., Hanaur, M. T. (1998). Inferiority in Social Phobics, Obsessive-Compulsives, And Non-ClinicalControls:A Controlled Study with The Inferiority Scale. Behavior and Cognitive Therapy Today, 1,305-318.
  • Yang, C. K, Choe, B. M., Baity, M., Lee, J. H., Cho, J. S. (2005). SCL 90-R and 16PF Profiles of Senior High School Students with Excessive Internet Use. Canadian Journal of Psychiatry, 50(7), 407-414.
  • Young, K. S. (1998). Internet Addiction: The Emergence of a New Clinical Disorder.Cyber Psychology & Behavior, 1(3), 237-244.
  • Young, K. S. (2004). Internet Addiction. American Behavioral Scientist, 48(4), 402–415.
  • Young, K. S. (2004). Internet Addiction. American Behavioral Scientist, 48(4), 402–415.
  • Young, K., Pistner, M., O’mara, J., Buchanan, J. (1999). Cyber Disorders: The Mental Health Concern for the New Millennium. CyberPsychology & Behavior, 2(5),475–479.
  • Young, K. S., & Abreu, C. N. (2010). Internet addiction: A handbook and guide to evaluation and treatment. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons.
  • Yücelten, E. (2016). Üniversite Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı ve Akıllı Telefon Bağımlılığının BağlanmaStilleri ile İlişkisinin İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Sosyal Bilimler Enstitüsü, Klinik Psikoloji Anabilim Dalı.

Türk ve Yabancı Üniversite Öğrencilerinin İnternet Bağımlılıklarının Karşılaştırmalı Olarak Değerlendirilmesi ve Sosyal Görünüş Kaygısı ile İlişkinin İncelenmesi

Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 2, 24 - 42, 09.12.2020

Öz

Bu çalışmanın amacı, Türk ve yabancı üniversite öğrencilerinin internet bağımlılık düzeylerini
değerlendirmek ve aynı zamanda internet bağımlılığı ile sosyal görünüş kaygısı arasındaki ilişkiyi
tespit etmektir. Araştırmanın örneklemini, İstanbul il sınırları içinde bulunan çeşitli devlet ve vakıf
üniversitelerinde öğrenim gören 53 hazırlık, 264 lisans ve 105 lisansüstü olmak üzere 258 Türk ve 164
yabancı toplam 422 öğrenci oluşturmaktadır. Karşılaştırma yoluyla ilişkisel tarama modeli kullanılan bu
çalışmada, İnternet Bağımlılığı Ölçeği ve Sosyal Görünüş Kaygısı Ölçeği kullanılarak demografik
sorularla birlikte İstanbul ilinde öğrenim gören Türk ve yabancı öğrenciler değerlendirilmiştir.İlk olarak,
Türk ve yabancı üniversite öğrencilerinin internet bağımlılığı düzeyleri Bağımsız Örneklem T-Testi ile
incelenmiştir. İkinci olarak, internet bağımlılığı ve sosyal görünüş kaygısı arasındaki ilişkiregresyon
analizi ile araştırılmıştır.Araştırmada elde edilen veriler incelendiğinde, Türk ve yabancı üniversite
öğrencilerin internet bağımlılıkları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılıkolduğu bulunmuştur.
Yabancı üniversite öğrencilerinin internet bağımlılığı Türk üniversite öğrencilerinden daha yüksek
çıkmıştır. Regresyon analizinin sonucunda, sosyal görünüş kaygısı arttıkça, internet bağımlılığının
azaldığı saptanmıştır.

Kaynakça

  • Adanır, S. A., Doğru, H., Özatalay, E. (2016). Oyuna Adanmış Yaşam: Bir Olgu Sunumu Üzerinden İnternet Oyun Oynama Bozukluğuna Kısa Bir Bakış̧. Türk Aile Hekimliği Dergisi,20(2), 85-90.
  • Altındiş, A., Altındiş, S., Aslan, F. G., Aşıcı, N., İnci, M. B., Ekerbiçer, H. Ç., Tokaç, M. (2017).Sosyal Medya Ağları ve Sosyal Görünüm Anksiyetesi.TheJournalof Academic Social Science Studies, 64, 227-235.
  • Anderson, C. A., Bushman, B. J. (2001). Effects of Violent Video Games on Aggressive Behavior, Aggressive Cognition, Aggressive Affect, Physiological Arousal, And Prosocial Behavior: A Meta-Analytic Review of The Scientific Literature. Psychological science, 12(5), 353-359.
  • Arslan, H. (2014). Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Değerlendirme Tercihleri: Çankırı Karatekin Üniversitesi Örneği. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 40, 193-208.
  • Ayas, T, Horzum, B. M. (2013). Internet Addiction and Internet Parental Style of Primary School Students. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 4(39), 46-57.
  • Aydın, M. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Problemli İnternet Kullanımları ile Akılcı Olmayanİnançları ve Yetersizlik Duygusu Arasındaki İlişkiler (Yüksek Lisans Tezi). AnadoluÜniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı.
  • Balcı, Ş., Gülnar, B. (2009). Üniversite Öğrencileri Arasında İnternet Bağımlılığı ve İnternet Bağımlılarının Profili. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 6(1), 5-22.
  • Bai, Y. M., Lin, C. C., Chen, J. Y. (2001). Internet addiction disorder among clients of a virtual clinic. Psychiatr Serv. 52(10), 1397-1397.
  • Basın İlan Kurumu. (2019). TÜİK’in İstatistiklerle Gençlik 2018 Raporu Açıklandı. Erişim Adresi: https://www.bik.gov.tr/tuikin-istatistiklerle-genclik-2018-raporu-aciklandi/
  • Beard, K. W., Wolf, E. M. (2001). Modification in the Proposed Diagnostic Criteria for Internet Addiction. CyberPsychology & Behavior, 4(3), 377–383.
  • Carleton, R. N., Collimore, K. C., Asmundson, G. J. (2007). Social Anxiety and Fear of Negative Evaluation: Construct Validity of the BFNE-II. Journal of AnxietyDisorders, 21(1), 131-141.
  • Ceyhan, A. A.,Ceyhan, E. (2008). Loneliness, Depression, and Computer Self-Efficacy as Predictors of Problematic Internet Use. CyberPsychology & Behavior, 11(6), 699–701.
  • Chou, C., Hsiao, M. (2000). Internet Addiction, Usage, Gratification, And Pleasure Experience: The Taiwan College Students' Case. Computers and Education, 35, 65- 80.
  • Cunningham, M. R. (1986). Measuring the Physical in Physical Attractiveness: Quasi-Experiments on The Sociobiology of Female Facial Beauty. Journal of Personality and Social Psychology, 50(5), 925.
  • Çınar, H., Keskin, N. (2015). Öğrencilerin Sosyal Görünüş Kaygısının Öğrenim Yeri Tercihlerine Etkisi. Electronic Journal of Vocational Colleges, 14, 457-464.
  • Çimen K, L. (2018). Ünı̇versı̇te Öğrencı̇lerı̇nı̇n İnternet Bağımlılığı ile Sanal Ortam Yalnızlık Düzeyleri̇ Arasındaki̇ İlı̇şkı̇nı̇n İncelenmesi̇. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17(68),1431-1452.
  • DeRushia, K. D. (2010). İnternet Usage Among College Students and Its Impact on Depression, Social Anxiety, And Social Engagement. (Doctoral Dissertation). IndianaUniversity, Pennsylvania.
  • Dikmen, O. (2019). Genç Erişkinlerde İnternet Bağımlılığı Düzeyleri ile Sosyal Görünüş Kaygısıve Yalnızlık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Sosyal Bilimler Enstitüsü, Klinik Psikoloji Anabilim Dalı.
  • Dindar, M., Akbulut, Y. (2015). Role of Self-Efficacy and Social Appearance Anxiety on Gaming Motivations of MMOFPS Players. Computers & Education, 81, 26–34.
  • Dion, K., Berscheid, E., Walster, E. (1972). What Is Beautiful Is Good. Journal of Personality and Social Psychology, 24(3), 285-290.
  • Doğan, T. (2010). Sosyal Görünüş Kaygısı Ölçeği’ nin (SGKÖ) Türkçe Uyarlaması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39 (39), 151-159.
  • Gökçearslan, Ş., Günbatar, M. S. (2012). Ortaöğrenim Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı.Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2(2), 10-24.
  • Griffiths, M. D. (2001). 'Sex on The Internet: Observations and Implications for Internet Sex Addiction', Journal of Sex Research, 38(4), 333-342.
  • Güzel, M. (2006). Küreselleşme, İnternet ve Gençlik Kültürü. Küresel İletişim Dergisi, 1(1), 1-16.
  • Ha, J. H., Kim, S. Y., Bae, S. C., Bae, S., Kim, H., Sim, M., Cho, S. C. (2007). Depression and Internet addiction in Adolescents. Psychopathology, 40(6), 424-430.
  • Hamermesh, D. S., Biddle, J. E. (1993). Beauty and The Labor Market (No. w4518). National Bureau of Economic Research,84, 1174-1194.
  • Hahn, A., Jerusalem, M. (2001). Internetsucht: Reliabilität und Validität in der Online-Forschung.
  • https://www.andre-hahn.de/downloads/pub/2001/2001b_Internetsucht-Reliabilitaet_und_Validitaet_in_der_Online-Forschung.pdf.
  • Hart, E. A., Leary, M. R., Rejeski, W. J. (1989). The Measurement of Social Physique Anxiety. Journal of Sport and Exercise Psychology, 11, 94-104.
  • Hart, T. A., Flora, D. B., Palyo, S. A., Fresco, D. M., Holle, C., Heimberg, R. G. (2008). Development and Examination of The Social Appearance Anxiety Scale. Assessment, 15(1), 48-59.
  • Haque, M., Rahman, N. A., Maiumder, M. A.,Haque, S. Z.,Kamal, Z. M.,Islam, Z. (2016). Internet use and addiction among medical students of university Sultan Zainal Abiding,Malaysia. Psychol Res Behav Manag,14(9), 297-307.
  • Heilman, M. E., Stopeck, M. H. (1985). Being Attractive, Advantage or Disadvantage? Performance- Based Evaluations and Recommended Personnel Actions as A Function of Appearance, Sex, And Job Type.Organizational Behavior and Human Decision Processes, 35 (2), 202-215.
  • Kandell, J. J. (1998). Internet Addiction on Campus: The Vulnerability of College Students. CyberPsychology & Behavior, 1(1), 11–17.
  • Kerber, C. S. (2005). Problem and Pathological Gambling Among College Athletes. Annals of Clinical Psychiatry, 17(4), 243-247.
  • Keskin, H., Baştuğ, M., Akyol, H. (2013). Sesli Okuma ve Konuşma Prozodisi: İlişkisel Bir Çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 168-180.
  • Kılıç, S. (2016). Cronbach’s Alpha Reliability Coefficient. Journal of Mood Disorders, 6(1), 47-48.
  • Korkmaz, Y. (2014). Lise Öğrencilerinin Depresyon, Anksiyete, Stres ve İnternet Bağımlılığı İlişkisinin Bazı Değişkenlere Göre Yordanması (Yüksek Lisans Tezi). Hasan Kalyoncu Üniversitesi, Sosyal Bı̇lı̇mler Enstı̇tüsü Psikoloji̇ Anabı̇lı̇m Dalı.
  • Lam, L. T., Peng, Z. W., Mai, J. C., Jing, J. (2009). Factors Associated with Internet Addiction Among Adolescents. Cyberpsychology & behavior, 12(5), 551-555.
  • Langlois, J. H., Kalakanis, L., Rubenstein, A. J., Larson, A., Hallam, M., Smoot, M. (2000). Maxims or Myths of Beauty? A Meta-Analytic and Theoretical Review. Psychological Bulletin, 126 (3), 390-423.
  • Mülazımoğlu B. Ö., Erturan İ. G., Arslan, Y. (2014).Achievement Goals in Turkish High School PE Setting: The Predicting Role of Social Physique Anxiety. International Journal of Educational Research, 67, 30–39.
  • Özcan, H, Subaşı, B, Budak, B, Çelik, M, Gürel, Ş, Yıldız, M. (2013). Ergenlik ve Genç Yetişkinlik Dönemindeki Kadınlarda Benlik Saygısı, Sosyal Görünüş Kaygısı, Depresyon ve Anksiyete İlişkisi.Journal Of Mood Disorders, 3(3), 107-113.
  • Pallant, J. (2011). SPSS Survival Manual: A Step by Step Guide to Data Analysis Using the SPSS Program. Sydney: Allen & Unwin.
  • Razieh, J., Ghasempoor, A., Ajdari, Z., Sadeghigooghari, N. (2012). The Relationship Between Internet Addiction and Anxiety in The Universities Students. Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business, 4(1), 942-949.
  • Safren, S. A., Heimberg, R. G., Brown, E. J., Holle, C. (1996). Quality of Life in Social Phobia. Depression and Anxiety, 4(3),126–133.
  • Shapira N. A., Goldsmith T. D., Keck P. E Jr., Khosla U. M., McElroy S. L. (2000). Psychiatric features of individuals with problematic internet use. J Affect Disord. 57, 267–272.
  • Sekaran, U., & Bougie, R. (2016). Research methods for business: A skill building approach. 7. Edition. John Wiley & Sons.
  • Seki, T., Dilmaç, B. (2015). Ergenlerin Sahip Oldukları Değerler ile Öznel İyi Oluş ve Sosyal Görünüş Kaygı Düzeyleri Arasındaki Yordayıcı İlişkiler: Bir Model Önerisi. Eğitim ve Bilim, 40(179).
  • Soltanifar, A., Salimi, Z., Mashhadi, A., Teymouri, S., Ghaffari, Z. (2019). Evaluating the Role of Sensation Seeking and Brain-Behavioral Systems in İnternet Addiction Among College Students.Journal of Fundamentals of Mental Health, 21(2), 108-115.
  • Şahin, C., Korkmaz, Ö. (2011). İnternet Bağımlılığı Ölçeğinin Türkçe ‘ye Uyarlanması. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi. 32, 101-115.
  • Tezer, N., Arkar, H. (2013).Does Personality Affect Social Relationships? Assessing Mediator Role of Social Network, Loneliness, And Perceived Social Support. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 41,46- 52.
  • Torlak, Ö., Doğan, V., Özkara, Y. B. (2014). Marka Farkındalığı, Marka İmajı, Markadan Etkilenme ve Markaya Güvenı̇n Marka Bağlılığı Üzerı̇ndekı̇ Görece Etkı̇lerı̇nı̇n İncelenmesi̇: Turkcell Örneğı̇. Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi, 9(1), 147-161.
  • Uzunsakal, E., Yıldız, D. (2018). Alan Araştırmalarında Güvenilirlik Testlerinin Karşılaştırılması ve Tarımsal Veriler Üzerine Bir Uygulama. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 14-28.
  • Weinstein, A., Lejoyeux, M. (2010). Internet Addiction or Excessive Internet Use. The American Journal of Drug and Alcohol Abuse, 36(5),277–283.
  • Wells, A., Clark, D. M., Salkovskis, P., Ludgate, J., Hackmann, A., Gelder, M. (1995). Social Phobia: The Role of Insituation Safety Behaviors in Maintaining Anxiety and Negative Beliefs. Behavior Therapy, 26(1), 153-161.
  • White, E. K. (2008). “The Role of Social Physique Anxiety and Social Appearance Anxiety in The Body Checking Behaviors of Male and Female College Students.” Unpublished Master Thesis. University of Nevada, Department of Psychology.
  • Yao, S. N., Cottraux, J., Martin, R., Mollard, E., Buovard, M., Guerin, J., Hanaur, M. T. (1998). Inferiority in Social Phobics, Obsessive-Compulsives, And Non-ClinicalControls:A Controlled Study with The Inferiority Scale. Behavior and Cognitive Therapy Today, 1,305-318.
  • Yang, C. K, Choe, B. M., Baity, M., Lee, J. H., Cho, J. S. (2005). SCL 90-R and 16PF Profiles of Senior High School Students with Excessive Internet Use. Canadian Journal of Psychiatry, 50(7), 407-414.
  • Young, K. S. (1998). Internet Addiction: The Emergence of a New Clinical Disorder.Cyber Psychology & Behavior, 1(3), 237-244.
  • Young, K. S. (2004). Internet Addiction. American Behavioral Scientist, 48(4), 402–415.
  • Young, K. S. (2004). Internet Addiction. American Behavioral Scientist, 48(4), 402–415.
  • Young, K., Pistner, M., O’mara, J., Buchanan, J. (1999). Cyber Disorders: The Mental Health Concern for the New Millennium. CyberPsychology & Behavior, 2(5),475–479.
  • Young, K. S., & Abreu, C. N. (2010). Internet addiction: A handbook and guide to evaluation and treatment. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons.
  • Yücelten, E. (2016). Üniversite Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı ve Akıllı Telefon Bağımlılığının BağlanmaStilleri ile İlişkisinin İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Sosyal Bilimler Enstitüsü, Klinik Psikoloji Anabilim Dalı.
Toplam 63 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyoloji, Uluslararası İlişkiler, Sosyal Psikoloji
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Orçun Muhammet Şimşek

Orhan Koçak

Yayımlanma Tarihi 9 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 20 Şubat 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şimşek, O. M., & Koçak, O. (2020). Türk ve Yabancı Üniversite Öğrencilerinin İnternet Bağımlılıklarının Karşılaştırmalı Olarak Değerlendirilmesi ve Sosyal Görünüş Kaygısı ile İlişkinin İncelenmesi. Middle East Journal of Refugee Studies, 5(2), 24-42.