Otuz yıla yakın bir süre, Museum of Modern Art’ın fotoğraf direktörlüğünü üstlenmiş olan John Szarkowski’nin dediği gibi, “fotoğrafçılar bazen bir aynayken, bazen de bir penceredir.” Aynalar, hem kendileri, hem de bizler için bir yansıtıcı görevini görürken; pencerelerse, izleyicilere dışarıdaki dünyayı gösterir. Teşbihte hata olmaz biliyoruz; fakat Szarkowski’nin bu düşüncesinin birçok katmanda okunabileceğini ve geliştirilebileceğini düşünüyorum. Benim de Szarkowski’nin alegorisi üzerine yapmak istediğim naçizane katkı, kimi fotoğrafçıların bir büyüteç gibi de görülebileceği olacaktır. İzmir Ekonomi Üniversitesi, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Murat Bengisu da, son işi ‘Geçici Haller’ sergisiyle bir ayna veya pencereden farklı olarak, bir büyüteç olarak karşımıza çıkıyor. Kendi sözleriyle, fotoğrafa yeni bir boyutun nasıl katılabileceği düşüncesiyle yola çıkan Bengisu, bu sorusunu mercek altına alıyor.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 7 |