Diğer
BibTex RIS Kaynak Göster

Tırtıl, Bir Tasarım Mecrası

Yıl 2020, Sayı: 7, 80 - 84, 01.12.2020

Öz

Günümüz metropolünde, ‘tasarım’ın kentliyle buluştuğu ara yüzler düşünüldüğünde, akla hemen ticari mecralar gelir. Tasarım, tasarımcı, tasarlanmış ürün ve mekânlar çoğunlukla birer ticari meta sıfatıyla karşımıza çıkarlar. Ambiyansı özel olarak tasarlanmış, sıra dışı birer deneyim mekânı olarak da işlev gören ‘showroom’lar tasarımcı imzasının, marka kültünün ve seçkinliğin nabzının attığını hissedebileceğiniz ortamlardır. Böyle bir yerden satın alınan bir ürün basitçe işe yarayan, bir problemi çözen, hayatı kolaylaştıran veya güzelleştiren bir eşya olmanın çok ötesine geçmiş gibidir. Ürünle birlikte kendinden menkul bir değer olarak ‘tasarım’ da satışa sunulmakta ve alıcıya seçkin, prestijli, farklı ve ayrıcalıklı bir yaşam biçimi vadedilmektedir. Markalaşmış, metalaşmış bir kisveyle görünür olan böyle bir ‹tasarım’ın, beşerî bir edim olan tasarlama faaliyetini ve onun insanlığa sunduğu potansiyel faydayı temsil etmekten uzak olduğu çok açık değil midir?

Kaynakça

  • ...... ...................
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Aren Kurtgözü Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Sayı: 7

Kaynak Göster

Chicago Kurtgözü, Aren. “Tırtıl, Bir Tasarım Mecrası”. Meltem İzmir Akdeniz Akademisi Dergisi, sy. 7 (Aralık 2020): 80-84.