Geleneksel iktisada göre birey, tam bilgiye sahip ve bu bilgiyi kusursuz bir biçimde işleyebilen rasyonel bir varlıktır. Bunun yerine davranışsal iktisat, bireyin sınırlı rasyonel bir varlık olduğunu ve karar verme sürecinde kişisel, psikolojik ve çevresel diğer faktörlerin varlığını ve etkisini savunmaktadır. Bu bağlamda, davranışsal iktisat alanındaki geniş literatür sınırlı rasyonelliğin gerçekçi yönlerini ortaya koyabilmiştir. Günümüzde bireylerin günlük hayatında geniş yer kaplayan internet ve sosyal medya ağları nedeniyle de karar verici birimlerin karar verme süreçlerinde çevresel faktörlerin etkisi daha güçlü olabilmektedir. Bu noktada, bu çalışmada bireyin karar verme sürecine etki eden influencer takibi ve iktisadi bilgi sınırlı rasyonellik açısından değerlendirilecektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |