Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 7, 143 - 151, 06.08.2019

Öz

Kaynakça

  • BAŞAR, H. (2004). Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi. BİÇER, E., ve ORTAKKAYA, A. F. (2009). SYDGM’nin Sosyal Yardımlarının ve Proje Desteklerinin Etki Analizi Projesi Sonuçları Üzerine Bir Değerlendirme. V. Aile Şurası “Aile Destek Hizmetleri” Bildiri Kitabı, 179-183. Ankara: Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü. BOYACI, A. (2008). Sorun Davranışları Yönetmek. Ankara: Anı Yayıncılık. BUĞRA, A. (2005). Yoksulluk ve Sosyal Haklar. Boğaziçi Üniversitesi Sosyal Politika Forumu, İstanbul: Sivil Toplum Geliştirme Merkezi. (Erişim: 25.06.2019), http://www.spf.boun.edu.tr/docs/STGP_Bugra.pdf BRONFENBRENNER, U. (1979). The ecology of human development: Experiments by nature and design. USA: Harvard University Press. DEMİRTAŞ, H. (2008). Sınıf Yönetiminin Temelleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık. KLİMİNSKAS, R. ve RUPAİNİENE, V. (2004). Realization of the cubic curriculum in European school partnership projects: opportunities and insufficiencies - the case study of the project Children’s games. European Conference on Educational Research, University of Crete. TALAS, C. (1997). Toplumsal Ekonomi. Ankara: İmge Kitapevi. ÜNAL, İ. (1991). Eğitim Sosyolojisi. Ankara: Gazi Kitapevi. WRAGG, E. C. (1993). Class management. London: Routledge.

SOSYAL POLİTİKA VE EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİYLE İLGİLİ PROGRAM ARAYIŞINA ÖRNEK OLARAK KÜBİK PROGRAM

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 7, 143 - 151, 06.08.2019

Öz

Sosyal politika, toplumsal barışın ve refahın en önemli düzenleyicisidir. Bu anlamda, toplumsal gelişmenin dinamolarından biri olan eğitimden uzak ve ayrı kalamaz. Özellikle eğitimin fırsat eşitliği ve eğitim programlarının kalitesi ve geliştirilmesi konuları, sosyal politikanın temel konuları arasına girer.  

Eğitim, toplumsal gelişmeyi sağlarken beşeri sermayenin de temel yetiştiricisi konumundadır. Beşeri sermayenin hazırlanmasında, en büyük paya sahip olan eğitimin, eşit, adil ve gelişmeye açık olması ve dünden çok bugüne, bugünden yarına yönelik olması kaçınılmazdır. 

Sınıf yönetimi, eğitim alanında başarıyı doğrudan etkileyen temel faktörlerden biridir. Bu anlamda sınıf yönetiminde başarı sağlanmasının eğitimde başarı sağlanması, eğitimde başarı sağlanmasının da beşeri sermayenin kalite ve değerinin artması ve sosyal politikanın başarılı olması anlamına geldiği çok açıktır. 

Bu küçük çalışmada, sosyal politika, eğitim konularına çok kısa olarak değinilmiş ve sınıf yönetimi ve sınıf yönetiminde Kübik Program üzerinde durulmuştur

Kaynakça

  • BAŞAR, H. (2004). Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi. BİÇER, E., ve ORTAKKAYA, A. F. (2009). SYDGM’nin Sosyal Yardımlarının ve Proje Desteklerinin Etki Analizi Projesi Sonuçları Üzerine Bir Değerlendirme. V. Aile Şurası “Aile Destek Hizmetleri” Bildiri Kitabı, 179-183. Ankara: Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü. BOYACI, A. (2008). Sorun Davranışları Yönetmek. Ankara: Anı Yayıncılık. BUĞRA, A. (2005). Yoksulluk ve Sosyal Haklar. Boğaziçi Üniversitesi Sosyal Politika Forumu, İstanbul: Sivil Toplum Geliştirme Merkezi. (Erişim: 25.06.2019), http://www.spf.boun.edu.tr/docs/STGP_Bugra.pdf BRONFENBRENNER, U. (1979). The ecology of human development: Experiments by nature and design. USA: Harvard University Press. DEMİRTAŞ, H. (2008). Sınıf Yönetiminin Temelleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık. KLİMİNSKAS, R. ve RUPAİNİENE, V. (2004). Realization of the cubic curriculum in European school partnership projects: opportunities and insufficiencies - the case study of the project Children’s games. European Conference on Educational Research, University of Crete. TALAS, C. (1997). Toplumsal Ekonomi. Ankara: İmge Kitapevi. ÜNAL, İ. (1991). Eğitim Sosyolojisi. Ankara: Gazi Kitapevi. WRAGG, E. C. (1993). Class management. London: Routledge.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makale
Yazarlar

Mustafa Hatipler

Yayımlanma Tarihi 6 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Hatipler, M. (2019). SOSYAL POLİTİKA VE EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİYLE İLGİLİ PROGRAM ARAYIŞINA ÖRNEK OLARAK KÜBİK PROGRAM. Meriç Uluslararası Sosyal Ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, 3(7), 143-151.
AMA Hatipler M. SOSYAL POLİTİKA VE EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİYLE İLGİLİ PROGRAM ARAYIŞINA ÖRNEK OLARAK KÜBİK PROGRAM. Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi. Ağustos 2019;3(7):143-151.
Chicago Hatipler, Mustafa. “SOSYAL POLİTİKA VE EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİYLE İLGİLİ PROGRAM ARAYIŞINA ÖRNEK OLARAK KÜBİK PROGRAM”. Meriç Uluslararası Sosyal Ve Stratejik Araştırmalar Dergisi 3, sy. 7 (Ağustos 2019): 143-51.
EndNote Hatipler M (01 Ağustos 2019) SOSYAL POLİTİKA VE EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİYLE İLGİLİ PROGRAM ARAYIŞINA ÖRNEK OLARAK KÜBİK PROGRAM. Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi 3 7 143–151.
IEEE M. Hatipler, “SOSYAL POLİTİKA VE EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİYLE İLGİLİ PROGRAM ARAYIŞINA ÖRNEK OLARAK KÜBİK PROGRAM”, Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, c. 3, sy. 7, ss. 143–151, 2019.
ISNAD Hatipler, Mustafa. “SOSYAL POLİTİKA VE EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİYLE İLGİLİ PROGRAM ARAYIŞINA ÖRNEK OLARAK KÜBİK PROGRAM”. Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi 3/7 (Ağustos 2019), 143-151.
JAMA Hatipler M. SOSYAL POLİTİKA VE EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİYLE İLGİLİ PROGRAM ARAYIŞINA ÖRNEK OLARAK KÜBİK PROGRAM. Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi. 2019;3:143–151.
MLA Hatipler, Mustafa. “SOSYAL POLİTİKA VE EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİYLE İLGİLİ PROGRAM ARAYIŞINA ÖRNEK OLARAK KÜBİK PROGRAM”. Meriç Uluslararası Sosyal Ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, c. 3, sy. 7, 2019, ss. 143-51.
Vancouver Hatipler M. SOSYAL POLİTİKA VE EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİYLE İLGİLİ PROGRAM ARAYIŞINA ÖRNEK OLARAK KÜBİK PROGRAM. Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi. 2019;3(7):143-51.