Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 7, 120 - 142, 06.08.2019

Öz

Kaynakça

  • Aktaş, Ş. (1993). “ Namık Kemal ve İnsan” Doğumunun Yüz Ellinci Yılında Namık Kemal, Ankara: TTK Yayınları. ss.1-12. Akün, Ö. F. (1975). “Namık Kemal’in Kitap Halindeki Eserlerinin İlk Neşirleri” İstanbul: Türkiyat Mecmuası, C.XVIII, s.1-78. Banarlı, N. S. (1947) Namık Kemal ve Türk Osmanlı Milliyetçiliği, İstanbul: Burhanddin Erenler Matbaası. Başaran Alpagun, B. (1999). “Genç Osmanlı İmparatorluğunda Tarih Yazıcılığı ve Tarih Kitapları” Osmanlı, C.8. Ankara: Yeni Türkiye Yayınları, ss.262-270. Büyükarman Ardalı, D. (2010). “Vatan Kavramının Türk Tiyatro Edebiyatındaki Seyri Üzerine Bir İnceleme” Erzurum : A.Ü Türkiyat Araştırmaları Dergisi, S.37, s.127-145. Carlyle, T. (2004). Kahramanlar, İstanbul : Ötüken Yayınları Gündoğdu, M. A. (2016). “Namık Kemal’in Selimiyye Adlı Naziresinde İttihad-i İslam Hedefi” Rumeli’de Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, Ekim 7, s.63-75. Kabaklı, A. (1985) Türk Edebiyatı, C.III. İstanbul : Türk Edebiyatı Vakfı Yurt Yayınları. Kaplan, M. (1948) Namık Kemal Hayatı ve Eserleri, İstanbul : İbrahim Horoz Basımevi. Mardin, Ş. (2002) Bütün Eserleri 5 Yeni Osmanlı Düşüncesinin Doğuşu (Çev: M.Türkone, F.Unan, İ Erdoğan), İstanbul: İletişim Yayınları. Mardin, Ş. (2013) Yeni Osmanlı Düşüncesinin Doğuşu (Der: Ö Laçiner, Çev: M.Türkone, F.Unan, İ Erdoğan), İstanbul: İletişim Yayınları. Namık Kemal (1986). Gülnihal, İstanbul : Milli Eğitim Basımevi. Namık Kemal (1993). Kanije, Sebil Yayınevi, İstanbul. Namık Kemal (2006). İntibah ve Vatan Yahut Silistre (Haz: Emre Karaörs), İstanbul : Morpa Kültür Yayınları. Namık Kemal (2012a). Akif Bey (Haz: Şükrü Kanber), İstanbul : Kent Yayınları. Namık Kemal (2012b). Cezmi, (Haz: Şükrü Kanber), İstanbul : Kent Yayınları. Namık Kemal (2013). Osmanlı Tarihi, Ankara : Elips Kitap. Namık Kemal (2016). Celaleddin Harzemşah (Haz:Abdullah Şengül), İstanbul : Kesit Yayınları. Namık Kemal (2017). Evrak-ı Perişan, Ankara: Tema Yayınları. Özcan, A. (2001). “İttihad-ı İslam” maddesi, TDV İslam Ansiklopedisi, C.23, İstanbul: Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları,ss.470-475. Pala, İ. (1988). “Namık kemal ve Tarihi Biyografileri Üzerine” Ölümünün Yüzüncü Yılında Namık Kemal, İstanbul: Marmara Üniversitesi Yayınları, ss.149160. Pala, İ. (1989). Namık Kemal’in Tarihi Biyografileri, Ankara: TTK Basımevi. Seyidoğlu, B. (1988). “Celaleddin Harzemşah’da Şiddet Unsurları” Ölümünün Yüzüncü Yılında Namık Kemal, İstanbul : Marmara Üniversitesi Yayınları, s.185202. Şirin, İ (1998). Namık Kemal’in Tarih Anlayışı, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Denizli : Pamukkale Üniversitesi Şirin, İ. (2005). “İktidar Teknolojileri ve Entelektüeller” Düşünen Siyaset-İktidar, Ankara: Lotus Yayıncılık, s.82-86. Taştan, Y.K. (2017). Balkan Savaşları ve Türk Milliyetçiliğinin Doğuşu, İstanbul: Ötüken Neşriyat. Ünsal, K. (2009). “Namık Kemal: Celaleddin Harzemşah”, Erzurum: A. Ü Türkiyat Araştırmaları Dergisi, S.39, s.113-117. Vatandaş, C. (2004). Türk Ulusçuluğunun Doğuşu, İstanbul : Açılım Kitap. Yıldız, G. (1998). “Namık Kemal’in Selahaddin Eyyübi Biyografisi: Öncü Bir Panİslamist Metnin İnşasına Dair Bazı Gözlemler” İstanbul: İlmi Araştırmalar Dergisi, S.6, ss.271-287.

NAMIK KEMAL’İN CELALEDDİN HARZEMŞAH PİYESİ ÖRNEĞİNDEN HAREKETLE LİDER KÜLTÜ VE TARIK-I NECAT KAVRAMI

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 7, 120 - 142, 06.08.2019

Öz

Pragmatik tarih yazımında lider ve kahraman figürü başat rol oynar. Lider ve kahraman profiline en çok çöküş dönemlerinde ihtiyaç duyulur. Osmanlı son dönem aydınlarından olan Namık Kemal tarih yazımında pragmatik bir tutum sergilemiştir. Devletin kurtuluş yolunu birlik ve beraberlikte görmüştür. Kurtuluşun Osmanlıcılık ve İslam Birliğinde olduğunu savunmuştur. Namık Kemal Celaleddin Harzemşah eseri başta olmak üzere pek çok eserinde, vatan kavramını işlemiş vatan sevgisini yeniden kurmuştur. Çöküşten kurtaracak atılımları yapacak lider / hükümdar prototipini belirlemiş, geçmişten olumlu örnekleri gün yüzüne çıkartarak sunmuştur. Bir liderin nasıl olması gerektiği, çöküşe sebep olan hükümdar tiplemelerini, adalet ve liyakat kavramını, oluşturmak istediği kurtuluş yolu çerçevesinde incelenmiştir. 

Kaynakça

  • Aktaş, Ş. (1993). “ Namık Kemal ve İnsan” Doğumunun Yüz Ellinci Yılında Namık Kemal, Ankara: TTK Yayınları. ss.1-12. Akün, Ö. F. (1975). “Namık Kemal’in Kitap Halindeki Eserlerinin İlk Neşirleri” İstanbul: Türkiyat Mecmuası, C.XVIII, s.1-78. Banarlı, N. S. (1947) Namık Kemal ve Türk Osmanlı Milliyetçiliği, İstanbul: Burhanddin Erenler Matbaası. Başaran Alpagun, B. (1999). “Genç Osmanlı İmparatorluğunda Tarih Yazıcılığı ve Tarih Kitapları” Osmanlı, C.8. Ankara: Yeni Türkiye Yayınları, ss.262-270. Büyükarman Ardalı, D. (2010). “Vatan Kavramının Türk Tiyatro Edebiyatındaki Seyri Üzerine Bir İnceleme” Erzurum : A.Ü Türkiyat Araştırmaları Dergisi, S.37, s.127-145. Carlyle, T. (2004). Kahramanlar, İstanbul : Ötüken Yayınları Gündoğdu, M. A. (2016). “Namık Kemal’in Selimiyye Adlı Naziresinde İttihad-i İslam Hedefi” Rumeli’de Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, Ekim 7, s.63-75. Kabaklı, A. (1985) Türk Edebiyatı, C.III. İstanbul : Türk Edebiyatı Vakfı Yurt Yayınları. Kaplan, M. (1948) Namık Kemal Hayatı ve Eserleri, İstanbul : İbrahim Horoz Basımevi. Mardin, Ş. (2002) Bütün Eserleri 5 Yeni Osmanlı Düşüncesinin Doğuşu (Çev: M.Türkone, F.Unan, İ Erdoğan), İstanbul: İletişim Yayınları. Mardin, Ş. (2013) Yeni Osmanlı Düşüncesinin Doğuşu (Der: Ö Laçiner, Çev: M.Türkone, F.Unan, İ Erdoğan), İstanbul: İletişim Yayınları. Namık Kemal (1986). Gülnihal, İstanbul : Milli Eğitim Basımevi. Namık Kemal (1993). Kanije, Sebil Yayınevi, İstanbul. Namık Kemal (2006). İntibah ve Vatan Yahut Silistre (Haz: Emre Karaörs), İstanbul : Morpa Kültür Yayınları. Namık Kemal (2012a). Akif Bey (Haz: Şükrü Kanber), İstanbul : Kent Yayınları. Namık Kemal (2012b). Cezmi, (Haz: Şükrü Kanber), İstanbul : Kent Yayınları. Namık Kemal (2013). Osmanlı Tarihi, Ankara : Elips Kitap. Namık Kemal (2016). Celaleddin Harzemşah (Haz:Abdullah Şengül), İstanbul : Kesit Yayınları. Namık Kemal (2017). Evrak-ı Perişan, Ankara: Tema Yayınları. Özcan, A. (2001). “İttihad-ı İslam” maddesi, TDV İslam Ansiklopedisi, C.23, İstanbul: Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları,ss.470-475. Pala, İ. (1988). “Namık kemal ve Tarihi Biyografileri Üzerine” Ölümünün Yüzüncü Yılında Namık Kemal, İstanbul: Marmara Üniversitesi Yayınları, ss.149160. Pala, İ. (1989). Namık Kemal’in Tarihi Biyografileri, Ankara: TTK Basımevi. Seyidoğlu, B. (1988). “Celaleddin Harzemşah’da Şiddet Unsurları” Ölümünün Yüzüncü Yılında Namık Kemal, İstanbul : Marmara Üniversitesi Yayınları, s.185202. Şirin, İ (1998). Namık Kemal’in Tarih Anlayışı, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Denizli : Pamukkale Üniversitesi Şirin, İ. (2005). “İktidar Teknolojileri ve Entelektüeller” Düşünen Siyaset-İktidar, Ankara: Lotus Yayıncılık, s.82-86. Taştan, Y.K. (2017). Balkan Savaşları ve Türk Milliyetçiliğinin Doğuşu, İstanbul: Ötüken Neşriyat. Ünsal, K. (2009). “Namık Kemal: Celaleddin Harzemşah”, Erzurum: A. Ü Türkiyat Araştırmaları Dergisi, S.39, s.113-117. Vatandaş, C. (2004). Türk Ulusçuluğunun Doğuşu, İstanbul : Açılım Kitap. Yıldız, G. (1998). “Namık Kemal’in Selahaddin Eyyübi Biyografisi: Öncü Bir Panİslamist Metnin İnşasına Dair Bazı Gözlemler” İstanbul: İlmi Araştırmalar Dergisi, S.6, ss.271-287.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makale
Yazarlar

Mesut Davulcu

Yayımlanma Tarihi 6 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Davulcu, M. (2019). NAMIK KEMAL’İN CELALEDDİN HARZEMŞAH PİYESİ ÖRNEĞİNDEN HAREKETLE LİDER KÜLTÜ VE TARIK-I NECAT KAVRAMI. Meriç Uluslararası Sosyal Ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, 3(7), 120-142.
AMA Davulcu M. NAMIK KEMAL’İN CELALEDDİN HARZEMŞAH PİYESİ ÖRNEĞİNDEN HAREKETLE LİDER KÜLTÜ VE TARIK-I NECAT KAVRAMI. Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi. Ağustos 2019;3(7):120-142.
Chicago Davulcu, Mesut. “NAMIK KEMAL’İN CELALEDDİN HARZEMŞAH PİYESİ ÖRNEĞİNDEN HAREKETLE LİDER KÜLTÜ VE TARIK-I NECAT KAVRAMI”. Meriç Uluslararası Sosyal Ve Stratejik Araştırmalar Dergisi 3, sy. 7 (Ağustos 2019): 120-42.
EndNote Davulcu M (01 Ağustos 2019) NAMIK KEMAL’İN CELALEDDİN HARZEMŞAH PİYESİ ÖRNEĞİNDEN HAREKETLE LİDER KÜLTÜ VE TARIK-I NECAT KAVRAMI. Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi 3 7 120–142.
IEEE M. Davulcu, “NAMIK KEMAL’İN CELALEDDİN HARZEMŞAH PİYESİ ÖRNEĞİNDEN HAREKETLE LİDER KÜLTÜ VE TARIK-I NECAT KAVRAMI”, Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, c. 3, sy. 7, ss. 120–142, 2019.
ISNAD Davulcu, Mesut. “NAMIK KEMAL’İN CELALEDDİN HARZEMŞAH PİYESİ ÖRNEĞİNDEN HAREKETLE LİDER KÜLTÜ VE TARIK-I NECAT KAVRAMI”. Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi 3/7 (Ağustos 2019), 120-142.
JAMA Davulcu M. NAMIK KEMAL’İN CELALEDDİN HARZEMŞAH PİYESİ ÖRNEĞİNDEN HAREKETLE LİDER KÜLTÜ VE TARIK-I NECAT KAVRAMI. Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi. 2019;3:120–142.
MLA Davulcu, Mesut. “NAMIK KEMAL’İN CELALEDDİN HARZEMŞAH PİYESİ ÖRNEĞİNDEN HAREKETLE LİDER KÜLTÜ VE TARIK-I NECAT KAVRAMI”. Meriç Uluslararası Sosyal Ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, c. 3, sy. 7, 2019, ss. 120-42.
Vancouver Davulcu M. NAMIK KEMAL’İN CELALEDDİN HARZEMŞAH PİYESİ ÖRNEĞİNDEN HAREKETLE LİDER KÜLTÜ VE TARIK-I NECAT KAVRAMI. Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi. 2019;3(7):120-42.