Bu çalışmanın amacı İngilizce Dersi Öğretim Programı (2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) ve Ortaöğretim İngilizce Dersi (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar) Öğretim Programının Milli Eğitim Bakanlığı Yabancı Dil Eğitimi ve Öğretimi Yönetmeliğine uygunluğunu inceleyip değerlendirmektir. Çalışmamızda ilgili öğretim programlarının yönetmeliğin 5., 6. ve 7. Maddesinde belirtilen yabancı dil eğitimi ve öğretiminin amacı, öğretim programları, uygulamalar konularına uygunlukları değerlendirilmiştir.Nitel araştırma yöntemlerinden olan doküman analiz yöntemi ile yapılan çalışmamızda programlara ve yönetmeliğe resmi internet adreslerinden ulaşılmıştır. Çalışma sonunda İngilizce dersi öğretim programlarının, yönetmelikte belirtilen dört temel dil becerisini ve iletişim becerilerini geliştirme, birbirlerinin devamı ve tamamlayıcısı olma, sürekli olarak geliştirilme gibi özellikleri sağladığı ancak zorunlu İngilizce dersinin başladığı sınıf seviyesi açısından İngilizce dersi öğretim programının yönetmeliğe uymadığı görülmüştür.
Çalışma döküman analizi yöntemi ile hazırlandığı için etik kurul onayı bulunmamaktadır. Ayrıca çalışma boyunca başta intihal olmak üzere tüm etik ilkelere uyguğumu beyan ederim.
The aim of this study is to examine and evaluate the conformity of the English Course Curriculum (Grades 2, 3, 4, 5, 6, 7 and 8) and Secondary English Course Curriculum (Grades 9, 10, 11 and 12) with the Ministry of National Education Foreign Language Education and Teaching Regulation. In our study, the compliance of the relevant curricula with the purpose of foreign language education and teaching, curricula, and practices specified in Articles 5, 6, and 7 of the regulation was evaluated. In our study, which was conducted with the document analysis method, which is one of the qualitative research methods, the programs and the regulation were accessed from the official internet addresses. At the end of the study, it was seen that the English curricula provided the features specified in the regulation such as developing the four basic language skills and communication skills, being a continuation and complement of each other, and being continuously developed, but the English curriculum did not comply with the regulation in terms of the grade level at which the compulsory English course started.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Politika ve Yönetim (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 25 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 31 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 3 |