“İlahiyat Fakültesi
Lisans Öğrencilerinin Arapça Eğitimi Hakkındaki Görüşleri” anketi, farklı
bölgelerden 9 İlahiyat ve İslamî İlimler Fakültesinde 586 öğrenciye uygulandı. 14
adet seçenekli 1 adet de açık uçlu soru soruldu.
Öğrencilerin çoğu, Arapça
eğitimini yeterli görmemektedir. Motivasyon eksikliği, hazırlık sınıfından
sonra Arapça derslerinin kesintiye uğraması ve derslerin gramer ve çeviri
odaklı olması bu durumun başlıca sebeplerindendir. Öğrencilere göre hazırlık sınıfındaki yoğun
Arapça eğitiminden sonra lisans aşamasında dört dönemde sadece ikişer saat Arapça
dersinin olması, elde edilen kazanımların yok olmasına sebep olmaktadır.
Arapça konuşma ve
kendini ifade etmeyi Arapça bilmenin ölçütü olarak gören öğrenciler, en büyük
eksikliğin bu konuda olduğunu belirtmektedir. Arapça bilmenin önemi konusunda
daha yüksek bir bilince ihtiyaç olduğunu düşünen öğrencilerin hocalardan ve
fakülteden en büyük beklentisi, destek, teşvik ve rehberliktir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dil Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 19 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 11 Sayı: 1 |
Mesned İlahiyat Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.