Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Selçuklu Değerler Eğitimi Projesi (SEDEP) ile İlgili Öğretmen Görüşlerinin Değerledirilmesi

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 193 - 212, 31.12.2019

Öz

Değerler eğitimi, bireylerin ahlaki
gelişimleri için önem arz eden bir konu olarak dikkat çekmekte ve farklı
araştırmalara konu olmaktadır. Türkiye’de de değerler eğitimi kapsamında bir
çok proje hayata geçirilmiştir. Bu projelerden birisi de Selçuklu Değerler
Eğitimi Projesi (SEDEP)’dir. Selçuklu Değerler Eğitimi Projesi, Selçuklu
Belediyesi öncülüğünde paydaşları Necmettin Erbakan Üniversitesi ve Selçuklu
Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından, ilçedeki bütün okullarda uygulanmaktadır. Bu
çalışmanın amacı değerler eğitimi üzerine bundan sonra yapılacak projelere
katkı sağlamak ve Selçuklu Değerler Eğitimi Projesi’nin de geliştirilerek
uygulanmasına hizmet etmektir. Makalede projenin uygulayıcıları olan
öğretmenler ile nitel araştırma yönteminde betimsel bir yaklaşımla ve  “Sabit Form Anket Görüşmesi” veri
toplama aracı ile yapılmıştır. Elde edilen veriler ışığında projede yer alan
öğretmenlerin Selçuklu Değerler Eğitimi Projesi hakkında temel değerlerin
çocukların kişiliklerine eklemlenme noktasındaki katkısını göz önünde
bulundurarak olumlu kanaatler serdettikleri yaptığımız araştırmalar neticesinde
müşahede edilmiştir. Selçuklu Değerler Eğitimi Projesi kapsamında yapılan
etkinliklerin temel ahlaki değerlerin çocuklar tarafından benimsenmesi ve
günlük hayatlarında da yansımalarının görülmesi amacında olduğu ifade
edilebilir. Okullar ve öğretmenlerin bu projenin uygulayıcıları olarak
kanaatleri projenin geliştirilmesi açısından önemlidir. Proje uygulayıcıları
olan öğretmenlerin proje müddetince gözlemleri neticesinde oluşan kanaatleri
irdelenmelidir. Bu nedenle makalede öğretmenlerin değerler eğitimine dair
görüşleri, Selçuklu Değerler Eğitimi Projesi’ne nasıl katkı sundukları, geçmişe
dönük uygulama deneyimleri incelenmiştir. 

Kaynakça

  • Aydın, M. Z. ve Gürler, A. Z. (2012), Okulda Değerler Eğitimi: Yöntemler Etkinlikler Kaynaklar, Ankara: Nobel Yayın DağıtımBaltacı, A. (2018) Nitel Araştırmalarda Örnekleme Yöntemleri ve Örnek Hacmi Sorunsalı Üzerine Kavramsal Bir İnceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Cilt: 7 Sayı:1 ss. 231-274. Creswell, J. W. (1998). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five tradition.Dey, I. (1993), Qualitative Data Analysis: A User-Friendly Guide for Social Scientists. London: Routledge Publications.Ekşi, H. ve Katılmış, A. (2011), Karakter Eğitimi El Kitabı, Nobel Yayın Dağıtım, AnkaraGenç, S. Z. ve Eryaman, M. Y. (2008), Değişen Değerler ve Yeni Eğitim Paradigması, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:9, Sayı:1, Sayfa 89-102Kasapoğlu, A. (1992),Sosyoloji Öğrencilerinin Sosyal Değer ve Tutumları, Ankara Üniversitesi Dil Tarih Coğrafya Fakültesi Dergisi, Cilt: XXXV, Sayı:1, Sayfa 141-158Kıncal, R. (2007), Vatandaşlık Bilgisi, Ankara: Nobel YayınlarıTDK (2016). Büyük Türkçe Sözlük, http://tdkterim.gov.tr/bts/ Erişim Tarihi: 10.12.2016Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2004). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılıkhttp://www.selcukludegerleregitimi.com E.T.05.01.2018
Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 193 - 212, 31.12.2019

Öz

Kaynakça

  • Aydın, M. Z. ve Gürler, A. Z. (2012), Okulda Değerler Eğitimi: Yöntemler Etkinlikler Kaynaklar, Ankara: Nobel Yayın DağıtımBaltacı, A. (2018) Nitel Araştırmalarda Örnekleme Yöntemleri ve Örnek Hacmi Sorunsalı Üzerine Kavramsal Bir İnceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Cilt: 7 Sayı:1 ss. 231-274. Creswell, J. W. (1998). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five tradition.Dey, I. (1993), Qualitative Data Analysis: A User-Friendly Guide for Social Scientists. London: Routledge Publications.Ekşi, H. ve Katılmış, A. (2011), Karakter Eğitimi El Kitabı, Nobel Yayın Dağıtım, AnkaraGenç, S. Z. ve Eryaman, M. Y. (2008), Değişen Değerler ve Yeni Eğitim Paradigması, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:9, Sayı:1, Sayfa 89-102Kasapoğlu, A. (1992),Sosyoloji Öğrencilerinin Sosyal Değer ve Tutumları, Ankara Üniversitesi Dil Tarih Coğrafya Fakültesi Dergisi, Cilt: XXXV, Sayı:1, Sayfa 141-158Kıncal, R. (2007), Vatandaşlık Bilgisi, Ankara: Nobel YayınlarıTDK (2016). Büyük Türkçe Sözlük, http://tdkterim.gov.tr/bts/ Erişim Tarihi: 10.12.2016Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2004). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılıkhttp://www.selcukludegerleregitimi.com E.T.05.01.2018
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Nuran Koyuncu 0000-0002-6696-9733

Şakir Uçar Bu kişi benim 0000-0001-7298-3446

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 21 Kasım 2019
Kabul Tarihi 15 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Koyuncu, N., & Uçar, Ş. (2019). Selçuklu Değerler Eğitimi Projesi (SEDEP) ile İlgili Öğretmen Görüşlerinin Değerledirilmesi. Medeniyet Ve Toplum Dergisi, 3(2), 193-212.