Değerler eğitimi, bireylerin ahlaki
gelişimleri için önem arz eden bir konu olarak dikkat çekmekte ve farklı
araştırmalara konu olmaktadır. Türkiye’de de değerler eğitimi kapsamında bir
çok proje hayata geçirilmiştir. Bu projelerden birisi de Selçuklu Değerler
Eğitimi Projesi (SEDEP)’dir. Selçuklu Değerler Eğitimi Projesi, Selçuklu
Belediyesi öncülüğünde paydaşları Necmettin Erbakan Üniversitesi ve Selçuklu
Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından, ilçedeki bütün okullarda uygulanmaktadır. Bu
çalışmanın amacı değerler eğitimi üzerine bundan sonra yapılacak projelere
katkı sağlamak ve Selçuklu Değerler Eğitimi Projesi’nin de geliştirilerek
uygulanmasına hizmet etmektir. Makalede projenin uygulayıcıları olan
öğretmenler ile nitel araştırma yönteminde betimsel bir yaklaşımla ve “Sabit Form Anket Görüşmesi” veri
toplama aracı ile yapılmıştır. Elde edilen veriler ışığında projede yer alan
öğretmenlerin Selçuklu Değerler Eğitimi Projesi hakkında temel değerlerin
çocukların kişiliklerine eklemlenme noktasındaki katkısını göz önünde
bulundurarak olumlu kanaatler serdettikleri yaptığımız araştırmalar neticesinde
müşahede edilmiştir. Selçuklu Değerler Eğitimi Projesi kapsamında yapılan
etkinliklerin temel ahlaki değerlerin çocuklar tarafından benimsenmesi ve
günlük hayatlarında da yansımalarının görülmesi amacında olduğu ifade
edilebilir. Okullar ve öğretmenlerin bu projenin uygulayıcıları olarak
kanaatleri projenin geliştirilmesi açısından önemlidir. Proje uygulayıcıları
olan öğretmenlerin proje müddetince gözlemleri neticesinde oluşan kanaatleri
irdelenmelidir. Bu nedenle makalede öğretmenlerin değerler eğitimine dair
görüşleri, Selçuklu Değerler Eğitimi Projesi’ne nasıl katkı sundukları, geçmişe
dönük uygulama deneyimleri incelenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 21 Kasım 2019 |
Kabul Tarihi | 15 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.