Bu araştırmada, din ve değerler temelli Affetmeyi Geliştirme Psikoeğitim Programının
(AGPEP) ergenlerin affetme kararı, affetme, umutsuzluk, bilinçli farkındalık ve manevi iyi oluş
düzeylerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda 2022-
2023 Eğitim-Öğretim Yılında Özel Antalya OSB Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde
öğrenim gören 20 (9 kız ve 11 erkek) öğrenciye araştırmacı tarafından geliştirilmiş AGPEP
uygulanmıştır. AGPEP, toplam dokuz haftaya yayılmış, haftada bir gün 50-60 dakikalık olmak
üzere toplam dokuz oturum yürütülmüştür. AGPEP’in ilk oturumu öncesinde çalışma grubuna
ilişkin affetme kararı, affetme, umutsuzluk, bilinçli farkındalık ve manevi iyi oluş ölçümleri
yapılmış ve bu ölçümler son oturumun tamamlanmasının ardından tekrarlanmıştır.
Katılımcıların AGPEP öncesindeki ön-test skorları ile AGPEP sonrası son-test skorları SPSS
26.00’da bağımlı örneklem t-testi kullanılarak karşılaştırılmıştır. Araştırmadan elde edilen
bulgulara göre 9 haftalık AGPEP sonrasında katılımcıların affetme kararı, kendini affetme,
başkalarını affetme ve toplam affetme puanları anlamlı şekilde yükselmiştir. Ayrıca
katılımcıların eğitim sonrası umutsuzluk düzeylerinde anlamlı bir düşüş ortaya çıkmış,
katılımcıların bilinçli farkındalık ve manevi iyi oluşlarında ise anlamlı artışlar gözlemlenmiştir.
Din Psikolojisi Affetme Umutsuzluk Bilinçli Farkındalık Manevi İyi Oluş.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Psikolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 8 Temmuz 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 25 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 2 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.