Toplumların doğaya, insana, dine dair düşünce ve inanışlarını içeren mit, anlam dünyasının inşasının kritik bileşeni olarak kabul edilir. Mitler, toplumların en genel doğrularını, dünya görüşlerini şekillendirmektedir. Bu haliyle farklı görünümlerle toplumsal hayatta varlık bulurlar. Sanat bu görünümlerin başlıca aktarım yollarından birisidir. Bu sanat formlarından biri olan sinema, hem mitolojik öyküden ilham alarak uyarlamalar yapmakta hem de yeni kurgularla ve yorumlamalarla modern bir mit üretmektedir. Her ne şekilde miti ele alırsa alsın mitin temel kavramları sabit kalmaktadır. Böylece sinema, geçmişin mirasını sürdürmekte geleceğin mitolojik imgelerini inşa etmektedir. Sineklerin Tanrısı filminde “insan doğasının kötülüğü” ile kurulan mit, sembolik unsurlarla gösterilmektedir. Bu bağlamda çalışmanın amacı, filmdeki diyaloglar ve sahneler özelinde insan doğasının kötülüğü mitini göstergebilimsel yöntem kullanarak analiz etmektir. Film, uçak kazası sonucu bir adada mahsur kalan bir grup çocuğun hayatta kalma ve iktidar mücadelesini anlatan distopik bir romandan uyarlanmıştır. Filmdeki mitik karakterler, miti görünür kılan ritüeller ve soyut olan anlam dünyasını somutlaştırmak için kullanılan sembolik unsurların neler olduğu kötülük miti üzerinden analiz edilecektir. Filmdeki ada, ateş, canavar, sineklerin tanrısı (domuz başı), av ritüelleri gibi mitik ve sembolik unsurlar detaylandırılmıştır. Sonuç olarak filmdeki antropolojik unsurların, kötülük/kaos mitinin yeni bir kurgusunu inşa etmede kullanıldığı iddia edilecektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sinema Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 20 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 23 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.